DE1 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Morn! Har en gammel pc som jeg driver og pusser opp nå. I dag skulle jeg teste skjermen og den ville selvfølgelig ikke virke. (Min flaks) Den skal brukes til "DJ-pc" på juleballet på mandag så dette er en hastesak så jeg håper jeg får svar fort. Jeg har prøvd med flere skjermer, flere kabler og et annet skjermkort (et gammelt et) [har integrert skjermkort] Håper på raske svar - Prøver alt! Takk! Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Du har sjekket om hovedkort-ram-cpu funker? du vil selvfølgelig ikke få noe bilde hvis en av disse ikke funker... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Hvordan sjekker man det når skjermen er svart da? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Glemte å føye til det i stad men når skjermen har strøm men uten skjermledning i noen som helst pc så står det at det ikke er kontakt med en skjerm. (Natruligvos) Men når jeg kobler skjermen i pcen så blinkert bare det orange lyset som skal være grønt ved kontakt (denne lyser bare orange uten kontakt med noen pc) Skjønte noen i det hele tatt hva jeg mente? Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) hei. kan si deg med en gang, test et annet skjærm kort. kan nesten si 100% at det er dette som er feilen, enten kortet eller porten det er svært skjeldent at skjærmen ryker på den måten der Edit: Husk også på å slå av det interne skjærm kortet i bios før du dytter inn et psi eller agp kort, og prøv gjærne flere kort, helst av nyere dato Endret 14. desember 2005 av DJ-Sonic Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg har prøvd å sette inn flere kort. Jeg kommer ikke inn i BIOS så lenge jeg ikke ser noe... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 hei. kan si deg med en gang, test et annet skjærm kort. kan nesten si 100% at det er dette som er feilen, enten kortet eller porten det er svært skjeldent at skjærmen ryker på den måten der Edit: Husk også på å slå av det interne skjærm kortet i bios før du dytter inn et psi eller agp kort, og prøv gjærne flere kort, helst av nyere dato 5295446[/snapback] tror ikke det er skjermkortet. Antar det er CPU eller hk som har gått til hell*** har opplevd dette før på en del pc'er, og det har aldri vært skjermkort Lenke til kommentar
SpkStrp Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 prøv å start opp maskinen med så lite utstyr som mulig (har du flere minnebrikker riv alle utenom en ut.) .. Kople fra hardisker ol fra kontrolleren. PRøv med både det innebygde grafikkkortet og det du har i tillegg. Lenke til kommentar
Hotlink Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 DJ-sonic har et poeng ettersom en del skjermer/skjermkort krever en ID (en av pinnene på 15 pins Dsub konnektor). Hvis det ikke hjelper med et annet skjermkort kan du kansje forsøke med en gammel skjerm som ikke krever ID signalet ? Lenke til kommentar
CavemanK Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Trykk på knappen som fører deg til bios ved oppstart, deretter reboot i safe mode(står vel hvilke knapper det er i manualen som fulgte med hovedkortet) og installer skjermdriverne på nytt(hvis du da ser noe seff, forhåpentligvis gjør du det). Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Ser ikke noe uansett jeg! Bestilit nytt hovedkort! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå