Gå til innhold

Gamer / Bruks PC? Kan dette funke?

Anbefalte innlegg

Vurderer i disse dager å kjøpe meg ny PC

Bruker pcen mye til diverse, går en del i musikk og surfing og slike ting, men nå i det site har jeg begynt å få gleden av å spille litt. Det har blitt mange timer foran skjermen til Battlefield 2 for å si det mildt.

Har alltid vært en trofast Pentium bruker, men har i det siste hørt mye positivt om AMD. Kunne derfor tenke meg litt ekstra hjelp til å velge riktig. Selve grafikk opplevelsen i spillet er ikke det viktigste for meg, men jeg ønsker at det skal flyte greit uten for mye lag.

Sitter i dag med en Aopen Bearbone uten noe særlige utbygnings muligheter, dette er hovedgrunnen til at jeg ønsker å oppgradere. Kjøpte for ikke lenge siden et GeForce 6600GT til denne synes det virker helt greit, har ikke hat noen problemer med kortet enda...

Hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å bruke mer enn 10.000,- på PC, men jeg skal ikke være vrang på akkurat dette punktet! Litt videre ønsker jeg ikke noe glorete kabinett med masse neonlys i forskjellige farger, at PCen er helt stille gående er heller ikke noe big deal, er vant til at det durer litt. I tillegg har jeg hørt at å bruke en Raptor 10.000 RPM disk som oppstarts disk er en god deal og et godt kjøp, andre ideer?!

Jeg har sett på følgende:

ASUS A8N-SLI Deluxe

AMD Athlon 64 3700+

Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 1024 MB (2x512)

Point Of View Geforce PCX 6800 GT

Western Digital Raptor 73,4 GB

Så kommer kabinett i tillegg, håper å finne noe som ser greit ut, uten for mye neon. Hvis noen har noen tanker rundt dette eller noen andre forslag tar jeg gjerne i mot tips og råd.

Endret av hagern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...