Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel og kundeservice i sentral.


Anbefalte innlegg

Vel.Skal bli spennende å se hva slags kundeservice NextGenTel har når det gjelder å sende ut en teknikker.

Jeg har 8000/800 linje fra NextGenTel.Denne har jeg hatt i nesten 1 år nå.

Men har hatt linje fra dem i 2 år.

I forige uke var jeg borte fra Mandag-Fredag

Da jeg komm tilbake så var ADSL helt "vill". lå på ca 2MB fart inn og 256kbps ut.

Og i tillegg så datt linjen ut og komm inn igjenn ca 1 gang i minuttet.

Og da jeg har IP Telefon så virket jo ikke den heller.

Måtte da ned på nermeste kjøpesenter å ringe.

Meldte altså feilen på Lørdag og fikk beskjed om at en teknikker skal ned i sentralen å kikke på dette. (bor i Drammen)

 

Så det blir spennende å se hvor lang tid det tar FØR ADSL er oppe å går normalt igjenn.

De sa det tok 3-4 arbeidsdager før en teknikker var nede i sentralen.Vi får nå se...

 

akkuratt nå sitter jeg med en 768/160 linje her.Noe som betyr at jeg IKKE kan laste ned noe og sammtidig få bra kvalitet på IP telefon linjen.

 

Skal gi beskjed om utviklingen i saken

Regner med at flere er intereserte hvor fort dette blir ordnet. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel.Skal bli spennende å se hva slags kundeservice NextGenTel har når det gjelder å sende ut en teknikker.

Jeg har 8000/800 linje fra NextGenTel.Denne har jeg hatt i nesten 1 år nå.

Men har hatt linje fra dem i 2 år.

I forige uke var jeg borte fra Mandag-Fredag

Da jeg komm tilbake så var ADSL helt "vill".  lå på ca 2MB fart inn og 256kbps ut.

Og i tillegg så datt linjen ut og komm inn igjenn ca 1 gang i minuttet.

Og da jeg har IP Telefon så virket jo ikke den heller.

Måtte da ned på nermeste kjøpesenter å ringe.

Meldte altså feilen på Lørdag og fikk beskjed om at en teknikker skal ned i sentralen å kikke på dette. (bor i Drammen)

 

Så det blir spennende å se hvor lang tid det tar FØR  ADSL er oppe å går normalt igjenn.

De sa det tok 3-4 arbeidsdager før en teknikker var nede i sentralen.Vi får nå se...

 

akkuratt nå sitter jeg med en 768/160 linje her.Noe som betyr at jeg IKKE kan laste ned noe og sammtidig få bra kvalitet på IP telefon linjen.

 

Skal gi beskjed om utviklingen i saken

Regner med at flere er intereserte hvor fort dette blir ordnet.  :hmm:

5290092[/snapback]

 

Jeg har akkurat samme linje og ligger for øyeblikket på kun 1728 ned og 348 opp. Dette er i Larvik så jeg tviler på at det har noe med sentralen å gjøre... Jeg vil heller tro at etter at de har oppgradert linjene så kraftig de siste månedene så går det utover oss som ligger lengst fra sentralen på et vis... Jeg begynner å bli mektig lei å ikke få den hastigheten jeg betaler for og kommer til å hive NGT på dør i løpet av kort tid om det ikke endrer seg....

Lenke til kommentar
..Så det blir spennende å se hvor lang tid det tar FØR  ADSL er oppe å går normalt igjenn.

De sa det tok 3-4 arbeidsdager før en teknikker var nede i sentralen.Vi får nå se...

5290092[/snapback]

Jeg hadde samme problem, har også ECHO. De sa 3-4 dager før teknikeren skal ha vært i sentralen og kikket. Dagene gikk, de gjorde noenting, de lovte meg også ny ruter som jeg skulle prøve.

 

Etter 14 dager (!!) ringte jeg og sa at om ikke routeren er hos meg om to dager sier jeg opp hele greia. Neste morgen er ny router på vei med express til meg. Funker nå, men har kun under 1/2 fart på linja, men den er oppe stabil i alle fall. Er vel mer enn nok hva man kan kreve fra NGT.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Delta linje i to år. Fra februar/mars i år ble den veldig ustabil. Fikk tilsendt ny router. Ble mer stabilt, men hastigheten ble helt ræva. klagde og klagde i evigheter. De sendte tekniker ut til sentralen i sommer, men fikk beskjed om at de ikke kunne gjøre noe. Jeg bor 600m fra sentralen! jaja, nå har jeg skiftet til UPC og er storfornøyd..

 

Ikke betal regningen hvis de ikke gjør noe! Hvis de ikke leverer produktet du har bestillt, så skal du heller ikke betale for det. Jeg betalte ikke de siste månedene og jeg har ikke hørt noe. Ga selvsagt beskjed via email på forhånd at det ikke kom noen penger fra denne kanten før noe ble gjort.

 

mvh

 

Jørgen

Lenke til kommentar

Fredde skrev "Jeg vil heller tro at etter at de har oppgradert linjene så kraftig de siste månedene så går det utover oss som ligger lengst fra sentralen på et vis... "

 

Vel,jeg er 900 meter fra sentralen (NextGenTel hare selv fortalt meg dette) så det med linjeavstand tror jeg ikke noe på.

 

Sitter i kø på tekniske hos NGT nå. Blir spennende å se hva de svarer :cool:

Lenke til kommentar
Vel.Skal bli spennende å se hva slags kundeservice NextGenTel har når det gjelder å sende ut en teknikker.

Jeg har 8000/800 linje fra NextGenTel.Denne har jeg hatt i nesten 1 år nå.

Men har hatt linje fra dem i 2 år.

I forige uke var jeg borte fra Mandag-Fredag

Da jeg komm tilbake så var ADSL helt "vill".  lå på ca 2MB fart inn og 256kbps ut.

Og i tillegg så datt linjen ut og komm inn igjenn ca 1 gang i minuttet.

Og da jeg har IP Telefon så virket jo ikke den heller.

Måtte da ned på nermeste kjøpesenter å ringe.

Meldte altså feilen på Lørdag og fikk beskjed om at en teknikker skal ned i sentralen å kikke på dette. (bor i Drammen)

 

Så det blir spennende å se hvor lang tid det tar FØR  ADSL er oppe å går normalt igjenn.

De sa det tok 3-4 arbeidsdager før en teknikker var nede i sentralen.Vi får nå se...

 

akkuratt nå sitter jeg med en 768/160 linje her.Noe som betyr at jeg IKKE kan laste ned noe og sammtidig få bra kvalitet på IP telefon linjen.

 

Skal gi beskjed om utviklingen i saken

Regner med at flere er intereserte hvor fort dette blir ordnet.  :hmm:

5290092[/snapback]

 

 

Ser ut som vi har mer eller mindre samme problem, men med forskjellige produkter. Har hatt NGT i 3 år og har ikke hatt noen problemer overhodet før for 4 månder siden da de oppgraderte Bravo til 2500 og da gikk jeg fra 2 mb til 1mb (en fantastisk oppgradering :nei: ). De fikk sendt ut en tekniker og fikk fiksa saken, men etter jeg kom hjem fra en kort ferietur så er jeg nå på 350 ned og 450 opp som jeg har hatt i 1 måneds tid. Etter litt frem og tilbake så skal de visstnok bytte ut utstyr i sentralen og det skal skje iløpet av uka. Fått tilsendt ny Thompson ruter og venter i spenning... !!!

 

mirene du er ikke den eneste som har hatt "ferieproblemer" med NGT.

 

Ø.

Lenke til kommentar

Problemet ligger nok i det at det er flere DSL linjer i samme bundle som prøver å ha en høy sync rate også ødelegger de for hverandre.

 

http://www.vicomsoft.com/knowledge/reference/xdsl2.html#24

 

Ifølge en tidligere kollega gjorde Telenor et eksperiment og ga alle kunder i et par bundles som lå sammen, maks hastighet (8Mb adsl), resultat var at nesten 30% mistet sync og enda flere fikk dårligere linjer.

Lenke til kommentar
Problemet ligger nok i det at det er flere DSL linjer i samme bundle som prøver å ha en høy sync rate også ødelegger de for hverandre.

 

http://www.vicomsoft.com/knowledge/reference/xdsl2.html#24

 

Ifølge en tidligere kollega gjorde Telenor et eksperiment og ga alle kunder i et par bundles som lå sammen, maks hastighet (8Mb adsl), resultat var at nesten 30% mistet sync og enda flere fikk dårligere linjer.

5293923[/snapback]

 

:thumbup::yes: Ikke mye mere vi får presset ut av det stakkars kobberet.

Lenke til kommentar

Håper ikke jeg får samme problem

Fikk mail fra telenor idag at jeg ikke fikk bedre linje fordi sentralen taklet det ikke. Skulle få 6mbit. Ringte NTG og bestilte NTG free og han sa jeg ville få den hastigheten fordi de har egen sentral ved siden av telenor sin. Teite greier av telenor, mista iaff en kunde der. Ustabilt som f. er det og, søstera mi har NTG og bor 100m unna og hennes er meget stabil

Lenke til kommentar

Nå fungerer linja igjenn. Stor takk til NGT for rask fiksing av problemet

 

Før dette skjedde jeg i utgangspungtet en 8000/800 Linje.

Men jeg hadde i realiteten en 6500/800 Linje.

Jeg ringte jo inn om dette og sa at selv om jeg ikke kunne få 8000 så burde jeg da ligger rundt 7000 ikke 6500.De kom da med argumentet om "kvalitet på linjen" og liggnende.Ja dere vet.

Så etter "reparasjonen" hadde jeg "bare" 5600/640. Synes dette var irriterende.

Jeg burde jo ivertfall få SAMME fart jeg hadde før.

 

Jeg ringte da inn.Og etter å ha snakket med Tekniske så er farten min nå faktisk ENDA bedre enn det jeg hadde.

Har nå 6848/864 Linje :!:

 

En stor honør for ny giv i kundeservicen fra NextGenTel :D

Lenke til kommentar
Nå fungerer linja igjenn.  Stor takk til NGT for rask fiksing av problemet

 

Før dette skjedde jeg i utgangspungtet en 8000/800 Linje.

Men jeg hadde i realiteten en 6500/800 Linje.

Jeg ringte jo inn om dette og sa at selv om jeg ikke kunne få 8000 så burde jeg da ligger rundt 7000 ikke 6500.De kom da med argumentet om "kvalitet på linjen"  og liggnende.Ja dere vet.

Så etter "reparasjonen" hadde jeg "bare" 5600/640.  Synes dette var irriterende.

Jeg burde jo ivertfall få SAMME fart jeg hadde før.

 

Jeg ringte da inn.Og etter å ha snakket med Tekniske så er farten min nå faktisk ENDA bedre enn det jeg hadde.

Har nå 6848/864 Linje  :!:

 

En stor honør for ny giv i kundeservicen fra NextGenTel  :D

5297967[/snapback]

 

Flere av oss som er heldige. De fiksa min linje min også. De brukte riktignok en måned på å fikse det, men akkurat nå er det bra.

 

Ø.

Lenke til kommentar
Nå fungerer linja igjenn.  Stor takk til NGT for rask fiksing av problemet

 

Før dette skjedde jeg i utgangspungtet en 8000/800 Linje.

Men jeg hadde i realiteten en 6500/800 Linje.

Jeg ringte jo inn om dette og sa at selv om jeg ikke kunne få 8000 så burde jeg da ligger rundt 7000 ikke 6500.De kom da med argumentet om "kvalitet på linjen"  og liggnende.Ja dere vet.

Så etter "reparasjonen" hadde jeg "bare" 5600/640.  Synes dette var irriterende.

Jeg burde jo ivertfall få SAMME fart jeg hadde før.

 

Jeg ringte da inn.Og etter å ha snakket med Tekniske så er farten min nå faktisk ENDA bedre enn det jeg hadde.

Har nå 6848/864 Linje  :!:

 

En stor honør for ny giv i kundeservicen fra NextGenTel  :D

5297967[/snapback]

 

8000/800 er brutto, så det du får blir 8000/800 - overhead = ca 6500/750

Lenke til kommentar

Nextgentel og kundeservice ja, det er vel ikke 2 ord som klinger så fryktelig godt sammen i mine ører. Siden juni i år har jeg hatt ca 1/3 av tiden uten nett, og når jeg har hatt nett, har det vært meget varierende kvalitet. Jeg tok kontakt med NGT om dette i senest i slutten av August og ba om en kompensasjon for dette, svaret fikk jeg i denne uka (noe sent kanskje?) og i mailen kunne de bare skrive ca. 2 linjer om at "Vi kan ikke se at dette er noe grunn for kompensasjon, vennligst betal" dette må sies å være kundeservice på sitt ypperste, og jeg skal vel som forventet bare smile og betale mine regninger( ? )

Lenke til kommentar
Nå fungerer linja igjenn.  Stor takk til NGT for rask fiksing av problemet

 

Før dette skjedde jeg i utgangspungtet en 8000/800 Linje.

Men jeg hadde i realiteten en 6500/800 Linje.

Jeg ringte jo inn om dette og sa at selv om jeg ikke kunne få 8000 så burde jeg da ligger rundt 7000 ikke 6500.De kom da med argumentet om "kvalitet på linjen"  og liggnende.Ja dere vet.

Så etter "reparasjonen" hadde jeg "bare" 5600/640.  Synes dette var irriterende.

Jeg burde jo ivertfall få SAMME fart jeg hadde før.

 

Jeg ringte da inn.Og etter å ha snakket med Tekniske så er farten min nå faktisk ENDA bedre enn det jeg hadde.

Har nå 6848/864 Linje  :!:

 

En stor honør for ny giv i kundeservicen fra NextGenTel  :D

5297967[/snapback]

 

8000/800 er brutto, så det du får blir 8000/800 - overhead = ca 6500/750

5304444[/snapback]

 

NGT selger bredbånd i netto hastigheter nå, selv om det vil være ganske umulig å få 8000/800 på vanlig adsl - men som de skriver, maks hastighet som er mulig å få.

 

Max brutto er 8192/864 så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Nå fungerer linja igjenn.  Stor takk til NGT for rask fiksing av problemet

 

Før dette skjedde jeg i utgangspungtet en 8000/800 Linje.

Men jeg hadde i realiteten en 6500/800 Linje.

Jeg ringte jo inn om dette og sa at selv om jeg ikke kunne få 8000 så burde jeg da ligger rundt 7000 ikke 6500.De kom da med argumentet om "kvalitet på linjen"  og liggnende.Ja dere vet.

Så etter "reparasjonen" hadde jeg "bare" 5600/640.  Synes dette var irriterende.

Jeg burde jo ivertfall få SAMME fart jeg hadde før.

 

Jeg ringte da inn.Og etter å ha snakket med Tekniske så er farten min nå faktisk ENDA bedre enn det jeg hadde.

Har nå 6848/864 Linje  :!:

 

En stor honør for ny giv i kundeservicen fra NextGenTel  :D

5297967[/snapback]

 

8000/800 er brutto, så det du får blir 8000/800 - overhead = ca 6500/750

5304444[/snapback]

 

NGT selger bredbånd i netto hastigheter nå, selv om det vil være ganske umulig å få 8000/800 på vanlig adsl - men som de skriver, maks hastighet som er mulig å få.

 

Max brutto er 8192/864 så vidt jeg vet.

5304498[/snapback]

 

Riktig, husket ikke helt nøkkeltallene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...