Gå til innhold

Hva bør jeg oppgradere?

bruker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 256MB RAM, og burde det ikke vært best med et nytt grafikkort, koster det samme som ny CPU.

Og, jeg satt litt i BIOS, du vet der man stiller på hvor rask CPU er? Der er det jo noen tall, på146 er den på 1GHZ, men den går til 180, hva er CPU på hvis jeg får stilt den opp dit?

Er du fremdeles med? Det jeg mente var: er det ikke lurere å heller OC CPU og kjøpe et nytt grafikkort?

Lenke til kommentar

Quote:

Har 700@830MHZ-P3, Geforce2MX 256mb ram og et live player 5.1

Hvis du ikke har noen planer om å spille i oppløsninger over 1024x768 har du mest å tjene på å skifte prosessor, men som IronWire sa - da bør du egentlig oppgradere til Athlon.

Om du skal oppgradere grafikkort ville jeg egentlig ventet litt til, til GeForce3 kommer som MX eller blir vesentlig billigere. GeForce2 GTS er riktignok en god del raskere enn MX, men jeg vet ikke helt om det smaker like mye som det koster.

Mitt tips: Asus A7V133 (eller lignende) med 1GHz 266FSB Thunderbird. Da har du en god plattform å bygge videre på og overklokke.

Lenke til kommentar

Vel, jeg bruker maskinen til spilling og surfing, og de anbealte i et annet forum å skaffe nytt 3d-kort.

Det der med tallene i BIOS, er det ikke bedre å heller kjøpe et Geforce3 og en god kjøler til pentiumen, og OC pentiumen til det maksimale?

Dessuten, så skal det jo holde en stund, og jeg liker høye oppløsninger, og spiller krevende spill ta bare MaxPayne, krever et sat*** grafikkort, men "bare" en 1GHZ CPU for max detaljer, og jeg elsker max detaljer, og se på det kommende Soldier of Fortune2.

[ Denne Melding var redigert av: bruker på 2001-08-03 23:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-08-04 04:16, Jones skrev:

Quote:

On 2001-08-04 00:29, bruker skrev:

Hvis jeg OC den slik som min nåværende plan er?

Tror jeg får den opp på en 1,2GHZ med en god kjøler.

Dream on :wink:

Tallene i BIOS står på 146 når jeg er på 1GHZ, og kan gå opp til 180, og så er jeg jo optimist!

Lenke til kommentar

Jeg mener de numrene som stiller på hvor rask CPU er, vanligvis står det på 100, bare at jeg satt dem til 140 og fikk 1GHZ, og 180 er høyeste tall.

Husker ikke helt hva det heter, håper du forstår. :smile:

Lenke til kommentar

DE tallene i BIOS er jo FSB da, og man skal ikke stille den for høyt, da kan du risikere å måtte bytte både hovedkort og mer til, du vil vel ikke kverke chipsettet ditt eller hva?

Skal du nå 1,2 GHz bør du nok ta med maskina di til japan eller noe og få litt flytende nitrogen som kjøling. (det burde da gå remember P4 1.7 @ 2.8 eller hva d nå var)

Lenke til kommentar

Nei, men jeg klarer jo 1022MHZ, så 1,1GHZ burde jo gå.(Jeg er en optimist)

Vet du om noen gode Pentium3 kjølere, jeg tror jeg skaffer meg et Geforce3 med noen gode kjølere, og en god kjøler til Pentiumen, og OC den til minimum1GHZ.

Burde ikke det holde en stund til spilling, og la meg spille MaxPayne i maxdetail?

Lenke til kommentar

Hei,

Har lest en god del med forskjellige tester og kan ikke si meg enig i at Abit KG7 er noe å satse på. Testene viste at Epox og MSI har foreløpig beste DDR hovedkort. Asus har også sluppet ut en ny A7V266, som er også bedre til OC enn Abit sin KG7, dog KG7 er ennå ikke slupet ut, så kan det hende at de ordner den før det kommer på markedet. Jeg vet ikke. Her og nå hadde jeg valgt enten Epox eller MSI.

Hilsen

Staljin

[ Denne Melding var redigert av: staljin på 2001-08-05 14:47 ]

Lenke til kommentar

Går den stabilt på 1022mhz (eller mer?) så ser ikke jeg egentlig noen grunn til å oppgradere... har selv Duron 800@1050 nå, og er veldig fornøyd med systemet mitt for tia. Så hvis dere går rundt å snakker om at 1ghz er alt for lite, og at det suger, så blir jeg lei meg...

Lenke til kommentar

Quote:

Har 700@830MHZ-P3, Geforce2MX 256mb ram og et live player 5.1

Bruker: Det er sansynlig du klarer å OC din PIII til 933MHz 7x133MHz FSB. Noe over 933 er nok kanskje mulig, men det er det høyeste jeg har klart å få min gamle PIII700MHz, står på et ABIT BX133 HK. Denne maskinen er 100% stabil.

Har en PIII800EB som klarer 150MHz på et MSI i815EP Pro-R. Denne blir bare en 900MHz ved 150MHz FSB pga den lave mulitiplieren, 6.

Lenke til kommentar

Quote:

Så hvis dere går rundt å snakker om at 1ghz er alt for lite, og at det suger, så blir jeg lei meg...

1GHz å høyere holder til de fleste oppgaver, men det er absolutt en fordel med 133MHZ FSB eller høyere om det er ønsket. Flere tester viser at FSB overklokking gir større forbedring i total ytelse for systemet.

( Det er ikke alltid mulig eller anbefalt pga PCI bus som regel blir overklokket om hovedkortet ikke har rette instillings mulighetene. Det er/kan være årsak til data tap om harddisken kontrolleren f eks. ikke liker PCI bus på 44MHz, AGP bus er ikke like viktig.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...