sir-bob Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Hei. Jeg ble litt overrasket da jeg spurte om når Bluecom skulle sette opp hastigheten på linja mi. Jeg betaler 399 for 2200/512. På hjemmesiden deres står det at det nå koster 399 for 3200/640. Det svaret jeg fikk var at dersom jeg vil øke hastigheten, må jeg ha 12 mnd bindingstid. Det stemmer jo ikke med det som står her: http://www.bluecom.no/privat/pkundeforhold/article1459.ece Merk det som står nederst: NB! Reglene for hastighetsendring gjelder ikke i forbindelse med kampanjer. De sa at disse prisene var en kampanje, så da fikk jeg ikke den økningen uten ny bindingstid. Synes ikke dette ser ut som en kampanje, men et svar på konkurentenes priser: http://www.bluecom.no/privat/produkter/priser_privat/ Hva synes dere? Det er jo noe å tenke på før man velger Ventelo Bluecom. sir-bob PS! Kanskje dette er kampanjen: "Nå med FRI etablering på ADSL! " Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Du er ikke den første som har sett dette. Den nye kundebehandlingen gir jeg ikke mye for. Dette er soleklart løftebrudd fra Bluecom. Jeg bytter ISP når bindingstiden går ut... Lenke til kommentar
sir-bob Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Var det annen praksis før Bluecom ble kjøpt opp av Ventelo? Det er jo uansett en utrolig sleip måte tviholde på kundene sine på. Er det noen andre isp-er som gjør noe lignende? I utgangspunktet er det jo ikke noe stor problem å binde seg 1 år til, men her snakker vi om prinsipper. De kan jo bare kalle alle nye priser for "kampanjer". Da skjønner jeg ikke hvorfor det skal stå på siden deres at det er gratis å oppgradere farten, uten invirkning på bindingstiden. Dette er jo villedende. sir-bob Lenke til kommentar
pine Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Det som skjedde i sommer var ikke akkurat en kampanje var det ? Dere får holde dere til prinisipene, jeg liker stabilitet og pris. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hvis du ser litt svart-hvitt på det, så har bluecom rett i tankegangen sin. Du inngår i utgangspunktet en avtale med dem om at de skal levere en vare til en fastsatt pris i bindingstiden. Når bindingstiden går ut kan du velge å opprettholde avtalen, eller å inngå ny revidert avtale som igjen medfører ny bindingstid. Bluecom sparer seg på den måten for mye ekstraarbeid i form av å måtte oppgradere alle kunder samtidig. På den annen side kan man si at Bluecom taper på det siden de fleste andre tilbydere benytter seg av en annen praksis. Jeg kommer uansett ikke til å bytte bort bluecom med det første, rett og slett fordi jeg er så fornøyd med at de leverer ADSL over ethernet uten noen form for restriksjoner. Det å ha muligheten til å benytte seg av flere ip'r gjennom DHCP er et meget sterkt argument. NGT har f. eks. by default sperret for GRE protokollen i modemene sine, og det er direkte hårreisende! Lenke til kommentar
sir-bob Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Hvis du ser litt svart-hvitt på det, så har bluecom rett i tankegangen sin. Du inngår i utgangspunktet en avtale med dem om at de skal levere en vare til en fastsatt pris i bindingstiden. Når bindingstiden går ut kan du velge å opprettholde avtalen, eller å inngå ny revidert avtale som igjen medfører ny bindingstid.5295831[/snapback] Joda. Greit nok det, men da burde de jo uansett fjerne det som står på websiden deres at det ikke går ut over bindingstiden når man oppgradrere linjen. Det blir jo rett og slett for dumt. Løsningen for de som har hatt Bluecom ut bindingstiden er jo bare å si " Jeg vil ha oppgradering av linjen, uten ny bindingstid. Eller så bytter jeg ISP" 1 år er jo en evighet når man binder seg til en ISP. Og det vet Bluecom også. Sir-Bob Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Ta kontakt med forbrukerombudet. Er meget tvilsomt at dem kan si at di nye prisene er en "kampanje" Det står at oppgradering av hastigheten er gratis og ingenting om at du må binde deg.. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Ta kontakt med forbrukerombudet.Er meget tvilsomt at dem kan si at di nye prisene er en "kampanje" Det står at oppgradering av hastigheten er gratis og ingenting om at du må binde deg.. 5296705[/snapback] Det skal bli interessant å se når (om) de setter ned hastighetene igjen... Hvis de ikke setter ned etter jul så har de vel løyet til kundene? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Det siste stuntet til Bluecom er forøvrig at de ha endret mailserver uten å melde fra til kundene. Den gamle fungerer ikke lengre (jeg har ikke fått beskjed om at de skulle skifte). Vill vest hos Ventelo Bluecom nå... Lenke til kommentar
steveak Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Ikke så rart at Bluecom stakkar sliter. Ventelo var og er bedriftsmarkedets svar på NGT! Når de så kjøper BC, er det klart at deres mentalitet og holdninger smitter over. Vi hadde Ventelo på jobben, og det var så utrolig lam service, masse tull og fullstendig ukompetente folk som bare tenkte salg-salg. Needless to say ble det et meget kortvarig forhold, og nå er vi tilbake til Telenor grunnet stabilitet. Det siste stuntet til Bluecom er forøvrig at de ha endret mailserver uten å melde fra til kundene. Den gamle fungerer ikke lengre (jeg har ikke fått beskjed om at de skulle skifte). Vill vest hos Ventelo Bluecom nå... 5297980[/snapback] Endret 15. desember 2005 av steveak Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Vi hadde Ventelo på jobben, og det var så utrolig lam service, masse tullog fullstendig ukompetente folk som bare tenkte salg-salg. Needless to say ble det et meget kortvarig forhold, og nå er vi tilbake til Telenor grunnet stabilitet. Hei Grunnet mye tull og ukompetente/arrogante ansatte hos Ventelo Bluecom som ikke ønsket å ta ansvar på en enkel sak i utgangspunktet, sa vi opp avtalen hos Bluecom med umiddelbar virkning på jobben! Samt erstatning for en lang periode, der mailserveren til Bluecom ikke fungerte tilfredsstillende. Vi fikk faktiskt et meget godt tilbud fra Telenor. De har i det minste bra kundesupport og løser problemer uten ulempe for kunde. Samtlig hos Ventelo Bluecom bør ta et kurs om kundebehandling snarest. Mailserveren til Bluecom er også en stor vits. Mange mail blir borte og serveren er belastet, noe som forsinker sendingen. Tar opptil 24 timer før mailen kommer fram. DevianX Endret 15. desember 2005 av DevianX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå