ingehalv Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Er det noen som vet om et rimelig lydkort som har Coax utgang? Jeg kan ikke så mye om dette, men jeg tenker å bruke den Coax kabelen som jeg i dag har mellom DVD og forsterkeren. Det betyr at jeg ikke kan ha noen SPDIF minijack, eller er det det man må ha. Alternativt er det kanskje mer vanlig med optisk utgang? Takk Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 samtlige audigy kort fra creative. Lenke til kommentar
ingehalv Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Disse har blant annet disse utgangene: 1 x lyd - SPDIF-utgang - minijack 3,5 mm 1 x lyd - TAD - 4 pin MPC 1 x lyd - line-In - 4 pin MPC Er det SPDIF minijack som man kan koble til Coaks (RCA), eller trenger man en spesiell kabel? Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Creative har 3.5 mm minijack utgang SPDIF, og da må du nok ha en overgang til RCA. Altså minijack male i en ende, og RCA female i den andre enden. Creative selger sikkert kabler beregnet for dette, men det går fint med nær sagt hva som helst av overganger og kabler. kabel med overgang http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304809&cks=PRL overgang separat http://www.itbutikken.no/i/56146/1.htm Endret 14. desember 2005 av Karamell Lenke til kommentar
ingehalv Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 SPDIF er vel digital utgang, slik at jeg kan overføre lydsignalene digitalt til forsterkeren (slik som mange overfører lyd fra DVD spiller til forsterker)? Den kabelen som du nevner er en vanlig analog kabel, og da trenger jeg ikke noen SPDIF utgang. Kan noen være behjelpelig med en forklaring på hvordan dette fungerer? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå