Klekkus Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Okey, nå har jeg forsket litt. Tror jeg kommer til å lage PSUen modulær uten det kittet, for da må jeg ha visa og det har ikke jeg. pluss at foreldra mine ikke tilater meg å bruke mer penger på prosjektet mitt (Yeah right, må finne det en plass med postoppkrav) Selve kontaktene er ikke noe problem å skaffe, bortsett fra en hun atx, p4 og pci-e. Men i p4 kontakten er det jo 4 "ledere" (er et ikke det det heter, altså fire ledninger i en kontakt) så da kan jeg bruke en molex kontakt på det. Men til atx kontakten burde det være mulig å bruke en atx 24pins forlenger, men jeg finner bare en med 20 pins Og hvilke kontakter kan jeg bruke til pci-e kontakten da? Men atx kontakten er jo i bruk hele tida så den er vel egentlig ikke vits å ha moduler? Men siden jeg ikke har et pci-e skjermkort enda så vil jeg ha den moduler, noen forslag til hvilke kontakter jeg kan bruke? Og siden jeg sliter meg å finne "han" molex pins i norge, så vurderer jeg å ta "hun" pins fra en gamel psu jeg har liggende. og "han" pinsene fra noen 3 til 4 pins adaptere og lignende jeg har liggende. Og eventuelt "hun" pinsene også Endret 22. januar 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Mye skrivefeil "Pcu" Men det er da norske butikker som selger sånne sett? Microplex, Netshop o.l.? Ellers så er det bare å ta fra gamle psu'er Mener komplett har det du tenker på av AtX kontakt.. Ta å se der Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Mye skrivefeil "Pcu" Men det er da norske butikker som selger sånne sett? Microplex, Netshop o.l.? Ellers så er det bare å ta fra gamle psu'er Mener komplett har det du tenker på av AtX kontakt.. Ta å se der 5481505[/snapback] Tror du ikke jeg har lettet der fra før elr? Microplex, netshop, hammar osv.... har kontakter men ikke pins Ikke mobb! Det var to GROVE skrivefeil da Så de skal ha en atx folenger som er 24pins på komplett? *sjekke* Endret 22. januar 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Ojojoj, ikke hiss deg opp da, jeg så feil, så ikke at du hadde skrivi pins.. beklager da.. Hehe det er flere enn to skriveleifer der, men whatevver. Mener det, husker ikke heelt da... EDIT: Hmm.. Går det ann å bruke denne da? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310589&cks=PRL Endret 22. januar 2006 av DJ Ovin Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Tja det er godt mulig, det er jo trors alt 24pin til 20+4pin. Men det vil ikke være lurt å bare bestile en kabel fra komplett da, en vare til 100 kr elns. pluss en masse porto :S Men beklager, var kanskje litt hard mot deg Edit: Leif is deleted! Endret 22. januar 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Begge dere to har en god del skrivefeil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå