Gå til innhold

Lage PSU modulær

Anbefalte innlegg

Okey, nå har jeg forsket litt.

Tror jeg kommer til å lage PSUen modulær uten det kittet, for da må jeg ha visa og det har ikke jeg. pluss at foreldra mine ikke tilater meg å bruke mer penger på prosjektet mitt :cry: (Yeah right, må finne det en plass med postoppkrav)

Selve kontaktene er ikke noe problem å skaffe, bortsett fra en hun atx, p4 og pci-e. Men i p4 kontakten er det jo 4 "ledere" (er et ikke det det heter, altså fire ledninger i en kontakt) så da kan jeg bruke en molex kontakt på det. Men til atx kontakten burde det være mulig å bruke en atx 24pins forlenger, men jeg finner bare en med 20 pins :mad:

Og hvilke kontakter kan jeg bruke til pci-e kontakten da?

Men atx kontakten er jo i bruk hele tida så den er vel egentlig ikke vits å ha moduler? Men siden jeg ikke har et pci-e skjermkort enda så vil jeg ha den moduler, noen forslag til hvilke kontakter jeg kan bruke?

Og siden jeg sliter meg å finne "han" molex pins i norge, så vurderer jeg å ta "hun" pins fra en gamel psu jeg har liggende. og "han" pinsene fra noen 3 til 4 pins adaptere og lignende jeg har liggende. Og eventuelt "hun" pinsene også

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mye skrivefeil :p "Pcu"

Men det er da norske butikker som selger sånne sett? Microplex, Netshop o.l.? Ellers så er det bare å ta fra gamle psu'er ;) Mener komplett har det du tenker på av AtX kontakt.. Ta å se der :p

5481505[/snapback]

Tror du ikke jeg har lettet der fra før elr? Microplex, netshop, hammar osv.... har kontakter men ikke pins :cry:

Ikke mobb! Det var to GROVE skrivefeil da :p

Så de skal ha en atx folenger som er 24pins på komplett? *sjekke*

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Tja det er godt mulig, det er jo trors alt 24pin til 20+4pin. Men det vil ikke være lurt å bare bestile en kabel fra komplett da, en vare til 100 kr elns. pluss en masse porto :S

Men beklager, var kanskje litt hard mot deg ;)

Edit:

Leif is deleted!

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...