Gå til innhold

Kraftig OG bærbar...


xhenrik

Anbefalte innlegg

Som sagt trenger jeg en maskin som er kraftig, og samtidig bærbar. Dvs. ikke super-schwære, tunge maskiner. Har ca. 25k som skal brennes av, og trenger noe hjelp til utvelgelse av følgesvennen min den neste tiden. Eneste krav er egentlig at den virker og ikke drar armen min ut av ledd. En smekker pc altså, men ingen mac......

 

[ Denne Melding var redigert av: vell på 2002-09-04 11:53 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mac passer ikke så godt til mitt varierte bruksområde som student. Mac er svært stylish, men jeg har følelsen at du betaler mer for designet enn pc-en, skjønner? Det er ikke ment å fornærme noen mac-brukere, men Mac funker ikke så godt for meg....

 

Takker forresten for tipsene, keep it comming.

Har sett litt på Compaqen, noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar

Har en ukes erfaring med Compaq EVO N800C, og kan bare si en ting: Suveren maskin!

 

Det meste er topp, det eneste jeg har å utsette er at disken lager litt knatrelyder innemellom (5400 toshiba m/16 mb cache...

 

Ellers en glimrende maskin, meget god ytelse, god kvalitet, ekstremt bra ytelse, relativt tynn og lett med tanke på ytelse og 15.1" skjerm.

Stillegående også.

 

Har også brukt Dell Inspiron 8100 (8200), og er ikke i tvil om hvilken maskin jeg likte best (eller relatvit like spesifikasjoner)..

 

Send privat melding om du lurer på mer!

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Dell Inspiron 4150 rundt 1 september. Er veldig fornøyd med den. Kostet i overkant av 17k med 1 år return and collect. Videre specs er: p4m-1,6,256 ddr ram,30gb hdd,radeon 7500. Det som jeg kanskje savner mest på maskinen er en firewireport som er fraværende her(mulig man kan installere et pcmcia kort med det, er ikke sikker). Herligheten veier lite og er veldig grei å ta med seg. SAmmenlignet med broren min sin Inspiron 8000 og den er som bly i forhold(4150 = 2,5 kg ca). Skjermen er god 14,1 tft (1400x1050) og batteriet er bra. Litt kjipt at man kun kan ha 1 media bay samtidig men det går fort å skifte mellom floppy og dvd f.eks. Ca 30 sekunder.

 

Ellers kan jeg trygt anbefale denne pcen til de som vil ha mye for pengene, en kraftig bærbar som også virkelig er BÆRBAR og en god arbeids pc. Jeg har begynt å bruke den bærbare istedet for den stasjonære selv når jeg er hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...