Lasse 90 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Hei... Har lastet ned openttd nå og har installert det. Men problemet er at jeg ikke får lagt inn de gamle datafilene inn i mappen der spillet er innstallert. Det går ikke ann å trykke på lim inn knappen i den mappa. Jeg sjekka egenskaper og der sto det at jeg ikke var eierer og hadde derfor ikke tilgang til å endre ting der. Hvordan kan jeg få tilgang til å kopiere inn de filene? Mvh. Lasse Edit: Distro er ubuntu 5.10 Endret 13. desember 2005 av BigFatty Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) da må du vel endre rettighetene på mappa, jeg kan dessverre bare comandlinevarianten av dette. Chown (ls -l mappe/fil for å se rettigheter) Du får vel søke på ubuntu change file permissions eller noe (er du admin skal du kunne endre og flytte slikt uansett hvem som eier det :/) Endret 13. desember 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 ugyldig flagg -- l står det. jeg prøvde med chown ls -l usr/share/games/openttd/data Eller skrev jeg feil? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 som root: chown lasse /usr/share/games/openttd/data Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Der funket det. TAKK! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå