riggeri Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg et coolpix 8800 kamera, med kameraet kjøpte jeg et 1g minnekort som jeg brukte fort opp. Jeg tok minnekortet med til en kodak forettning får å overføre bildene til cd, allt vel så langt.( dette var under en ferie i utlandet) Når jeg kom hjem skulle jeg overføre til harddisk å se bildene, men når jeg skulle åpne biledfilene var de korrupte, jeg kunne se de helt fint nede i venste hjørne av skjermen under detaljer, men når jeg åpnet filen så var bildene korrupte, det var horisontale striper over alle bildene, det kunne nesten virke som om de var "satt sammen feil" detaljene er der, men på feile steder. Bildene har forkjelige formater, størrelser og andre innstillinger. Er det noen som har vært ute for det samme problemet? Er det noen måter å korregere dette på? Eller er bildene "tapt"? Takk for svar Hilsen riggeri Er forresten svært fonøyd med kameraet. Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Hei!Jeg har nettopp kjøpt meg et coolpix 8800 kamera, med kameraet kjøpte jeg et 1g minnekort som jeg brukte fort opp. Jeg tok minnekortet med til en kodak forettning får å overføre bildene til cd, allt vel så langt.( dette var under en ferie i utlandet) Når jeg kom hjem skulle jeg overføre til harddisk å se bildene, men når jeg skulle åpne biledfilene var de korrupte, jeg kunne se de helt fint nede i venste hjørne av skjermen under detaljer, men når jeg åpnet filen så var bildene korrupte, det var horisontale striper over alle bildene, det kunne nesten virke som om de var "satt sammen feil" detaljene er der, men på feile steder. Bildene har forkjelige formater, størrelser og andre innstillinger. Er det noen som har vært ute for det samme problemet? Er det noen måter å korregere dette på? Eller er bildene "tapt"? Takk for svar Hilsen riggeri Er forresten svært fonøyd med kameraet. 5289599[/snapback] Tatt nye bilder på brikken? Dette prog kan redde deg så lenge det ikke er tatt nye bilder over de som er "slettet". Denne finner "slettede" filer så lenge det ikke er tatt nye bilder f.eks på en minne brikke. Meget enkel i bruk. Last ned her! Lenke til kommentar
riggeri Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Takk for svar, er redd jeg både har fylt å tømmt bikken etterpå, har også for å gjøre det komplett lagt inn ny firmware. Så er dette den eneste måten er jeg vel nødt til å akseptere bildene som et tap. Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Takk for svar, er redd jeg både har fylt å tømmt bikken etterpå, har også for å gjøre det komplett lagt inn ny firmware.Så er dette den eneste måten er jeg vel nødt til å akseptere bildene som et tap. 5293153[/snapback] Det var synd? Men husk hadde du 100 bilder som du slettet å tok 50 nye så er det ikke umulig at 50 av de 100 første ligger der, er jo verdt et forsøk. Uansett så har du er bra prog til en senere "ulykke". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå