Nopoint Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Hei. Jeg har nettop gått til innkjøp av ny pc, og skal til å kjøpe antivirus program. Har alltid brukt Norton og kjenner best til dette. Har i ettertid blitt anbefalt Norman. Jeg har sjekket litt rundt og valget står mellom disse to, men hva bør jeg velge? Har hørt at Norman krever mindre resurser, stemmer dette? Har prøvt å finne tester av de nyeste versjonene men finner ingen tester der disse to er sammenlignet. Noen gode forslag til hvilke av disse (og ingen andre) jeg burde velge? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Hvorfor ingen andre? Jeg anbefaler Kaspersky. Av de to: Norton Lenke til kommentar
Nopoint Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg får innpris på Norton og Norman, derfor vil jeg gå for en av disse to leverandørene. Hvorfor Norton? er den best, krever minst av system ressurser etc..? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Gå for Norton. Har litt erfaring med Norman gjennom maskiner på jobb og syntes ikke det var like bra. Har fått inn Norton 2006 på mine maskiner hjemme og er så langt fornøyd. Viker ikke så krevende på resuser heller. Lenke til kommentar
xadox Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 jeg anbefaler NOD32 jeg.... kjempebra og bruker nesten ikke cpu/minne... Lenke til kommentar
ttt Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Du kan lese programmer.no sin test av Norton og Norman. http://programmer.no/art.php?artikkelid=20396 http://programmer.no/art.php?artikkelid=16855&side=4 Dette er riktignok test av komplette sikkherhetspakker, men du vil uansett få eit godt innblikk i korleis antivirusdelen fungerer. Lenke til kommentar
Entropi Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Du kan lese programmer.no sin test av Norton og Norman. http://programmer.no/art.php?artikkelid=20396 http://programmer.no/art.php?artikkelid=16855&side=4 Dette er riktignok test av komplette sikkherhetspakker, men du vil uansett få eit godt innblikk i korleis antivirusdelen fungerer. 5305998[/snapback] Dette var en rar test av Norman sin antivirusdel i alle fall. Fire setninger, og artikkelen konkluderer med at antivirusen har en seriøs mangel; nemlig at den ikke viser hvor langt den har kommet i et on-demand søk... Mangel? Kanskje (om man er fryktelig glad i å sitte og følge med på en slik oppdateringslinje.) Seriøs mangel? Neppe. Jeg anbefaler i alle fall Norman. Efter mitt syn har de den beste proaktive løsningen, som til og med oppdaget Sonys rootkit uten oppdatering av definisjonsfilene. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 jeg anbefaler NOD32 jeg.... kjempebra og bruker nesten ikke cpu/minne... 5299725[/snapback] Henger med på denne. Dette er og forblir det beste antivirus programmet. Av de to: Norton! Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 jeg anbefaler NOD32 jeg.... kjempebra og bruker nesten ikke cpu/minne... 5299725[/snapback] Henger med på denne. Dette er og forblir det beste antivirus programmet. Av de to: Norton! 5310848[/snapback] x2 Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Jeg vil anbefale NOD32 jeg også.. Krever veldig lite systemressurser og er et smart og lite program. Det har selvfølgelig sine minuser, sånn som når den tror den finner infiserte filer, så har du ikke noe annet valg enn å slette eller flytte til quarantine.. Slet mye med dette selv, og derfor skal jeg da skifte virusprogram. Men Nod32 er absolutt og anbefale hvis du er en vanlig pc bruker! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Min anbefaling blir Trend Micro PC-cillin Internet Security 2006. Koster bare 349 kr. Jeg har prøvd Norton,Nod32,AVG,Zone Labs,F-Secure,Avast...osv. Pc-cillin er den jeg liker best. Latterlig enkel å bruke er den også. Lenke til kommentar
BUCK Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Av de to ville jeg valgt Norton. Brukte Norman en stund, men syntes ikke det var veldig brukervennlig, og gikk derfor tilbake til Norton. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå