Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lærerne's yndlinger og hatobjekter

Anbefalte innlegg

Åttende klasse er et tulleår. Her skal du lære at det er noe som heter karakterer. Disse blir også satt veldig høyt, for at du ikke skal miste motivasjon til å jobbe videre. I niende er lærerne gjerne strenge, fordi disse karakterene ikke teller stort masse, men kan gi deg et dytt i stumpen, slik at du virkelig jobber for karakterene når du kommer i tiende. Dette var det en tidligere lærer som fortalte meg.

Når det kommer til karaktersetting på stiler, selv om du bare har to feil, kan stilens innhold være så hinsides bak mål, og du kan ha unlatt å svare på oppgaven. Antall feil trenger ikke å ha så mye å si for karakteren du får.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

til trådstarter: Du har tydeligvis aldri levert en prøve rettet kun av den crapy ordboken til word. Har selv dysleksi og læreren min merker bare de mest graverende feilene mine i stilene, hvis hun hadde merket alle hadde hun kunnet bruke en bøtte rød maling og bare helt utover.

Det er et problem når læreren forskjellsbehandler, ville tatt det opp med læreren jeg. His ikke det funker så hadde jeg svart med samme mynt (hvert så jævelig som mulig).

Lenke til kommentar

klilleng: Ikke for å bringe denne tråden for langt ut på viddene, men hvorfor ikke en mappevurdering, vurdert av to eksterne lærere? Det vil bli mye mer arbeid, men alle kan ha en dårlig dag, og det er kjedelig hvis denne ene dagen skal ødelegge, fordi du tilfeldigvis hadde eksamen denne dagen.

Lenke til kommentar
klilleng: Ikke for å bringe denne tråden for langt ut på viddene, men hvorfor ikke en mappevurdering, vurdert av to eksterne lærere? Det vil bli mye mer arbeid, men alle kan ha en dårlig dag, og det er kjedelig hvis denne ene dagen skal ødelegge, fordi du tilfeldigvis hadde eksamen denne dagen.

5382285[/snapback]

Dette er selvsagt også en mulighet, dog en mye mer ressurskrevende sensur. Hovedsaken bør uansett være å få en upartisk, saklig vurdering av elevens innsats.

Tilbake til saken, tror det beste er å ta opp forskjellsbehandling med klasseforstander, rådgiver eller rektor, slik at det kan ordnes opp i. Det kan selvsagt skje at læreren blir sur, og ENDA verre å ha med å gjøre. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...