Gå til innhold

Hjelp til valg av fotoskriver til maks 1100

Anbefalte innlegg

Hei,

ønsker å kjøpe en fotoskriver til fattern til jul, men trenger litt hjelp når det gjelder valg av skriver.

Krav:

- gode fotoutskrifter på fotopapir

- makspris: 1100,-

Lurer på om det er best å velge en dedikert fotoskriver (slik som hp photosmart 335) eller en mer konvensjonell blekkskriver (slik som Canon Pixma iP4200).

Har sett på noen skrivere og lurer på hvilken som er best:

HP Photosmart 335

Canon CP-330

Canon Pixma iP2200

Canon Pixma iP4200

Er det noen printere jeg absolutt burde vurdere?

mvh

magnus

Endret av trMaG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har også gode erfaringer med Canons Pixma-serie, Jeg har IP4000.

Du må være obs på at Canon er stress å få til å funke i linux, har du planer om å bruke linux bør du kanskje styre unna... (Brent meg på dette selv..)

HP derimot er kjent for å ha god støtte i linux.

sjekk http://linuxprinting.org hvis du lurer på noe anngående dette.

5292386[/snapback]

så anbefalingene er å ta en konvensjonell blekkskriver istedet for en fotoskriver?

null stress med linux.. har ingen planer om å installere linux på familiens pc. Muttern og fattern har såpass mye problemer med å få seg noe basic windows skills så tror det får holde en stund til ;)

mag

Endret av trMaG
Lenke til kommentar

Jeg føler ikke jeg har nok sammenligningsgrunnlag til å anbefale Canon Pixma IP4000 / IP4200 som ren fotoskriver. Hvis du søker litt finner du sikkert tester som omhandler temaet. Jeg har prøvd å skrevet ut litt blider med skriveren, og de blir jo fine de.

En fordel med slike "vanlige" skrivere er jo at de kan skrive ut i A4, ikke bare 10* 15 / 10*30

Har faren din skriver fra før av da?

Sikkert mange som har mye mer peiling på temaet her enn meg...

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte nettopp Canon Pixma IP4200 og angre ikke et sekund.

Har selv nylig selv kjøpt ip4200, kjøpt på grunnlag av tester. Blant annet pcworld sin test i nr13-2005, der den vant mest for pengene. Har prøvd flere forskjellige typer papir og formater. Super kvalitet,faktisk mere ekte farge gjengjivelse på min printer enn på bilde fra fotobutikk. (tok test på ett spes bilde og samenligent stedet det var tatt) Super printer! Anbefales varmt :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...