Spirre Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 så vidt jeg har fått med meg, så er GS noe billigere, pci-e versjonen kan moddes og klokkes opp til 7800GT ytelse (går desverre ikke med agp utgaven) men vanlig 6800GS skal yte omtrent likt med 6800GT. uansett så er saken den at man finner ikke nye AGP 6800GT kort lenger, og om man skal kjøpe pci-e, så er det like greit å kjøpe et 7800GT med en gang. og jeg har hatt et 6800GT i et par mnder, så jeg har testa begge deler, men angrer ikke på at jeg bytta til pci-e og 7800gt selv. dessuten er det en ting til man må ta med i regnestykket. AGP systemer begynner å bli utdaterte, og det kommer ikke nye skjermkort til det lenger, så derfor kan det lønne seg å selge det du sitter på nå for en brukbar pris, mens folk fremdeles betaler for det. så da når valget står mellom et svakere agp system som blir enda vanskeligere å oppdatere senere, eller et bedre pci-e system, som fremdeles vil kunne oppgraderes i minst et par tre år til, så er det vel ikke vanskelig å bestemme seg? Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Hvis man har PCI-E, da er 7800 GT ett klart valg dersom man har nødvendig hardware for å kunne utnytte kortet. Ellers er 6800 GS ett godt valg. 6800 GT selges vel ikke lengre, jeg har ikke sett slike kort til salgs på webshopper (verken PCI-E eller AGP) per i dag, dessuten GS er ment til å erstatte GT'en. Edit: Foressten, komplett har ett demokort av typen XFX 7800 GT for rundt 2800 kr det er ikke ille pris for kortet. Du kan til og med finne ett GTX kort for 1000 kr mer, men det spørs om det er verdt det. Endret 15. desember 2005 av MrJavalava Lenke til kommentar
smy Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 http://nvidia.com/page/6800_reviews.html flere tester der men vil kjøpe 7800gt ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå