Larsmars Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Hei Skal kjøpe compactflash kort til jul og står mellom to valg. Har et kamera med 6mb pixels og vil at jeg kan knipse bilder i et sett. står mellom kingston 1gb med 1.5mb/6mb write/read og et 512 mb med 8mb/10mb write/read. Har lyst på 1gb men ikke hvis jeg må stå å vente mens bilde lagrer seg mellom hvert knips. Vil hastigheten write/read ha stor betydning? Hvis det bare skiller 1 sekund kjøper jeg bare 1gb.. Takker for alle svar ! Lars Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Bruker du tiff eller raw har dette størst betydning. Ville vel uansett gått for det raskeste kortet. Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 I mange tilfeller er det kameraet som er flaskehals ved bruk av raske minnekort. Ta en titt på http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007 for hastighetstester av minnekort på forskjellige speilrefleks. Kompaktkamera er ofte relativt treige, og DPreview bruker å teste hastigheten i sine tester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå