luser32 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Er dette mulig? Å sette høyden til en div lik høyden til en annen div(som er 100%)? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Ja det går vel det? div#box1{ height:200px; } div#box2{ height:200px; } men det du lurer på er sikkert hvordan du får to diver til å være like lange uansett hvor lang box 1 er? Da står det ganske bra forklart på alistapart.com - fauxcolumns Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Skjønnte ikke phvordan jeg skal bruke det som står der til å fikse at en div blir lik en annen jeg Noen som har en mer presis og enklere forklaring? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 diven blir ikke like lang, men det ser slik ut Lenke til kommentar
JonH Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 diven blir ikke like lang, men det ser slik ut 5293685[/snapback] Hva gjør man om div'ene skal være like lange, for eksempel når de har ramme? Lenke til kommentar
gather Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 ......Da står det ganske bra forklart på alistapart.com - fauxcolumns 5288733[/snapback] diven blir ikke like lang, men det ser slik ut 5293685[/snapback] Hva gjør man om div'ene skal være like lange, for eksempel når de har ramme? 5293733[/snapback] Ved bruk av Faux Columns så skal du få den funksjonaliteten du ser etter. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg skal ha et bilde som alltid ligger rett over footeren. Det er "left" div-en, Men siden "midt"-diven er 100% så må jeg få "left" på en eller annen måte til å bli like lang som "midt", og det så ikke ut som det var det Faux Colums gjorde... Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Samma det, jeg fiksa det på en annen måte istedenfor:) Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hvis jeg har forstått riktig så er fremdeles fauxcolumns den riktige metoden. Hvordan har du fikset det nå? Lurer bare på om du har funnet en ny genial måte å gjøre dette på. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg har også forsøkt faux-column uten å lykkes. Legger ved et bilde av resultatet. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hvordan mener du at noen skal kunne finne ut hva som er galt når du bare legger ved et bilde? Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Hvis jeg har forstått riktig så er fremdeles fauxcolumns den riktige metoden. Hvordan har du fikset det nå? Lurer bare på om du har funnet en ny genial måte å gjøre dette på. 5296141[/snapback] Vel, tok en liten spansk en:P Jeg flyttet footer elementet ut av main, og deretter så satt jeg background-image, på hele #main elementet, som både #midt og #meny ligger i. Så satte jeg position til bottom left og repeat-x. Dette gjorde at bildet mitt kom frem nederst på #main elemntet, og fordi #midt hadde background-color så så man ikke bakgrunnsbildet selv om det kom flere ganger bak #midt div-en. Sikkert ikke den beste metoden, men det funker:) Om dere ikke skjønnte den litt torete forklaringen så kan jeg prøve å forklare litt bedre en gang til;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå