Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs router og accesspunkt i samme nettverk?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har akkurat byttet ISP fra NGT til UPC. Har brukt et 3Com accesspunkt bak NGT-routeren. Nå har jeg fått kabelmodem som er i stua og det har ikke router.

Jeg har en UNIX-box på soverommet som fungerer som en server, og den er pr. idag koblet opp mot en switch som igjen er koblet til accesspunktet(NGT-routeren sto der før). Bruker da trådløst nettverk på laptopen for å koble meg inn på UNIX-boksen, og vanlig kabel til UPC-modemet for å koble meg til internett.

Jeg ønsker nå å få trådløst internett igjen. Vil en helt standard router kunne fungere sammen med accesspunktet mitt? Altså: En trådløs router i stua, og et trådløst accesspunkt på soverommet? Begge vil selvfølgelig være av standard G.

Trenger svar snarest :D

mvh

Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så jeg kan ikke få et trådløst accesspunkt og en trådløs router til å bli "ett nettverk" uten kabler i mellom?

5296075[/snapback]

Joda det er mulig ,søk etter WDS på forumet.

Jeg har ikke så mye greie på dette ,men tror att både den trådløse routeren og aksesspunktet må støtte WDS for att dette skal fungere. Begge enhetene bør også vere fra samme produsent.

Oppgi fullt navn på aksesspunktet ditt ,så dukker det sikkert opp noen som kan hjelpe deg videre.

Lenke til kommentar

Jeg har fått kabelmodem, og det står ved tv-kontakten i stua. Jeg har en UNIX-box som jeg ikke orker å installere trådløst nettverkskort på. Den får ikke lov til å stå i stua.. damer og interiør..

Jeg har allerde et accesspunkt som jeg tenkte å bruke for å koble unix-boksen til det trådløse nettverket. Tenkte å kjøpe en trådløs router som jeg setter bak kabelmodemet og koble dette sammen trådløst.

Unix-boksen må være på nett.

Jeg har et sånt 3com office connect accespunkt uten switch. Det spørs vel om det støtter WDS, som du nevner. Er ikke det mest avanserte oppsettet jeg har vært borti.. Får sjekke dette til helga når jeg får bedre tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...