Hagforce Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Hei! Holder på å tester ut linux. Skal nå installere en fargelaser... Denne har nettverkskort og støtte for PCL. Når jeg gikk inn på driversiden til produsenten fikk jeg frem et install script. Lastet dette ned. Trenger jeg noe annet enn dette scriptet? Hvordan gjør jeg dette fra a-å (detaliert) Ps: håper det er bare det at linux er uvant som får det til å virke så innviklet Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Tror nok ikke du trenger å installere drivere, legg til printeren direkte i CUPS eller bruk en frontend. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 ehhh, ja. Hvordan gjør man dette egentlig? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Har du ikke en print-greie i menyene? Ellers hvis du bruker gnome kan du starte print-admin fra konsollet ved å skrive: gnome-cups-manager Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Bruk distroens innebygde verktøy for å installere printeren om du kan. Det kan du stort sett altid. Bare dritt med halv-integrerte drivere... Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 prøvde å installere med det innebygde verktøyet, men på printer driveren som er innebygget der er det kun postscript jeg får valgt som språk..... Det er ikke postscript brikke installert i skriveren Er det noen standard pcl driver jeg kan bruke.... PCL 5C Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hvaslags printer er det egentlig? Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 NRG Dsc 338 Den ligger i lista der, men kun med postscript. Støtter ikke linux PCL?? Lenke til kommentar
dr.Sjur Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 (endret) Linuxprinting oppgir bare postscript. linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=NRG-DSc338 NRG har også et install script for linux. http://www.nrgcss.com/drivers/Page2.asp?Br...1&Pvw=1&Mdl=185 Endret 16. desember 2005 av dr.Sjur Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Som du sikkert skjønner er jeg grønn på dette.... Hvordan bruker jeg dette scriptet til å installere skriveren? Kan jeg da printe med PCL? Lenke til kommentar
dr.Sjur Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Du får registrere deg hos NRG og lese i manualene. Er litt overrasket når du sier at den ikke har postscript. Både linuxprinting og NRG sier at den støtter postscript. Har du prøvd å skrive ut i postscript? Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Den er utbyggbar til postscript... En må kjøpe et ekstra kort å sette inn i den. Skriver en ut med postscript driver kommer det bare svada, slik det pleier når en skriver ut postscript på en skriver som ikke støtter det Men Uberspørsmålet er om det ikke går an å printe med pcl5c...... Kan jo bare printe med et hp opsett eller et eller annet..... Ahhhhhhh. Dette minner meg litt om når jeg installerte Linux på maskinen min hjemme for en god stund siden, og jeg fant ut at jeg ikke kunne bruke usb isdn adapter i Linux..... Lenke til kommentar
whoi Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 På skolen har vi en Oce 3155 printer, som kun fungerer med PCL 5e. Fikk ingen av Oce sine egne drivere til å fungere, men jeg bruker nå "HP LaserJet 4 Series" driveren, som jeg lurer på om jeg fant i gimp-print pakka. Hva med å gi den et forsøk? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Vel, jeg har en hel bønsj av PCL-versjoner under "vanlig" i system-config-printer under fedora2: Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Jeg brukte HPCLJ5 Driveren med pcl5C, den funket. Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå