Nordulo Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Etter to vekers uttesting av digitalt speglrefleks (Konica Minolta 5d) er eg usikker på om eg skal nytte meg av angreretten. Kanskje nokre av akam-lesarane kan hjelpe? Utgangspunktet var at eg kjøpte kamera for å kunne ta betre bilete i dårleg lys enn eg klarer med mitt gamle kamera (Canon G2). Biletstabilisator og høgare iso-trinn (med mindre støy) burde gjere det mogleg å få skarpe bilete der eg tidlegare har mislukkast. I praksis opplevde eg at auka brennvidde fjerna denne fordelen. Pga mindre sensor er tilsvarar 105 mm i 35 mm-format 21 millimeter på Canon-kameraet og 70 mm på Konica Minolta. Då blei det mykje vanskelegare å halde kamera stødig nok til å få klare bilete. I tillegg er lysstyrken på nokolunde rimeleg optikk mykje dårlegare enn G2ens 2.0-2.5. Eg sakna òg den vridbare skjermen. Eg tek mest bilete av sonen min, og då var det mykje lettare å finne skikkelege vinklar når ein kan halde kamera over hovudet eller nede på bakken. I tillegg gjev skjermen tilbakemelding før ein tar bilete, slik at ein unngår mange feileksponeringar. Som brillebrukar var det òg vanskeleg å halde speglreflekskameraet stabilt, fordi eg ikkje kunne presse det skikkeleg mot auget. Men faktum er jo at riktig eksponerte bilete på 5d er mykje betre enn på G2, noko ein særleg ser på store utskrifter. Spørsmålet mitt til forum-brukarane er derfor kor god biletkvaliteten på dei beste fastoptikk-kamera er samanlikna med desse to kamera? Vil eg kome i nærleiken av KM 5d eller er det meir å samanlikne med mitt gamle Canon G2? Nordulo PS Må be om orsak om liknande spørsmål er stilte andre stader i forumet. Eg har berre oppringt samband for tida, og det tar ei æve å leit Lenke til kommentar
kawak Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Skal man ta bra bilder av barn/portrett ol mener jeg at det er avgjørende å få sløret/diffus bakgrunn. Ingen kompakt-kameraet klarer dette særlig bra pga bildebrikkestr. Det eneste som antagelig vil klare det er det nye sony kameraet R1, som også har sinnsykt høy billedkval. Billedkval blir sammenliknet med speilrefleks + optikk til 3000 USdollar( optikk som dekker sony R1s 24-120mm). Gå for det kameraet hvis du vil ta flotte bilder av barnet ditt. Blir du bitt av fotobasillen og liker å ta bilder av alt mulig, behold 5D og kjøp 50mm f 1.7 fra KM! Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 I praksis opplevde eg at auka brennvidde fjerna denne fordelen. Pga mindre sensor er tilsvarar 105 mm i 35 mm-format 21 millimeter på Canon-kameraet og 70 mm på Konica Minolta. Då blei det mykje vanskelegare å halde kamera stødig nok til å få klare bilete. Hvis du har samme utsnittet og er på samme avstand fra motivet så har ikke brennvidden noen innvirkning på hvor enkelt det er å holde kameraet rolig nok til å få skarpe bilder så her har du rot i logikken. Hvis du har det vanlige kit objektivet så vil du trenge 3 ganger så lange eksponeringstid enn G2 på samme ISO på grunn av blenderåpningen. Bildestabilisator hjelper ikke når motivet er i bevegelse eller når du er i bevegelse. Lenke til kommentar
kawak Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Tror han bare har skrevet brennvidde der han har ment blenderåpning Kristallo. Lenke til kommentar
Nordulo Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Tror han bare har skrevet brennvidde der han har ment blenderåpning Kristallo. 5289277[/snapback] Takk for tilbakelmeldingar! Eg meinte det eg skreiv, men har sikkert misforstått litt. Inntrykket mitt var at det var lettare å få skarpe bilete med G2, sjølv når eg blenda ned til same blendar som på KM 5d. Eg trudde at den fysiske avstanden frå ytterste linse i objektivet til biletbrikka hadde innverknad på kor mykje eit utslag med handa ville ha å seie for skarpheita. Om linsa er ein meter eller ein centimeter vil jo vere avgjerande for kor langt dette elementet vil røre seg ved eit bestemt utslag. Men slik eg forstår dykk, er dette irrelevant. Eg hadde alt bestemt meg for å kjøpe 50 mm 1,7 om eg beheld kameraet, men takk for tipset, kawak! Me får sjå kva eg vel. Er veldig van med vridbar LCD, men må vel vurdere å ofre det. Er det forresten mogleg å gjere bakgrunnen mindre skarp i biletbehandlingsprogram, og blir eventuelt resultatet tilfredsstillande? Eg har ikkje Photoshop, men har tilgang på Paint Shop Pro og Photoshop Elements. Nordulo Lenke til kommentar
Nordulo Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Om linsa er ein meter eller ein centimeter vil jo vere avgjerande for kor langt dette elementet vil røre seg ved eit bestemt utslag. Men slik eg forstår dykk, er dette irrelevant. Har tenkt litt, burde nok gjort det tidlegare... Takk for oppretting av "logikken" min Nordulo Lenke til kommentar
kawak Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Forstår jeg deg riktig med at hvis bleder, lukkertid og brennvidd/avstand er det samme hos de 2 gjeldene kameraene vil G2 være skarpest? Dynax 5D er ved nøytral skarphetsinnstilling mindre skarp enn de aller fleste andre kameraer. Dette er gjort siden det er ideelt for etterbehandlig av skarphet. Har du prøvd og sette skarphet til +2? Vet ikke om dette hjelper deg noe el om det har noe med problemstillingen din. Hva slags lukkertider snakker du om her? 5D billedst. kommer vel først til sin rett ved 1/60 sek og lavere vil jeg tro. Har du prøvd noe oppskarping i etterbehandling? Lykke til videre Lenke til kommentar
Nordulo Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Forstår jeg deg riktig med at hvis bleder, lukkertid og brennvidd/avstand er det samme hos de 2 gjeldene kameraene vil G2 være skarpest? Stemmer. Men på sett og vis trur eg at eg blir lurt av oppskarpinga i kameraet. På bilete der det er nok lys, blir G2 overdrive skarpt etter mi meining. Her er KM mykje meir naturleg (har sett skarpheit til +1, +2 syntest eg blei altfor mykje). Men på bilete som er litt uklare pga for lang lukkertid "redder" denne oppskarpinga synsinntrykket. Det kan godt vere at eg rotar med omgrepa her, og at "skarpheit" ikkje er det rette ordet... Konklusjonen er vel at eg heller bør ta bileta med KM 5d og så gjere dei bileta som treng det skarpare i biletbehandlingsprogram etterpå. Har såvidt prøvd Noise Ninja for å redusere støy på høg iso. Må seie at eg blei imponert, plutseleg blir det mogleg å bruke 3200 iso til noko fornuftig. Men har enno ikkje skrive ut noko eg har behandla, så eg veit ikkje korleis resultatet blir på papir. Hva slags lukkertider snakker du om her? 5D billedst. kommer vel først til sin rett ved 1/60 sek og lavere vil jeg tro. Mitt inntrykk er at biletstabilisatoren er nyttig på ganske mykje kortare lukkartider òg. Har eit rimeleg 75-300 mm teleobjektiv med lysstyrke 4-5,6 og kan nesten ikkje skjøne korleis folk får brukbare bilete utan stabilisator med slike objektiv (men no er det ikkje syden-sol her for tida, om sommaren i godver går det vel)... Kit-objektivet verkar greitt, 18-70 er eit fint zoom-område i dagleglivet. Men lysstyrken er jo sjaber, blir 5,6 ganske tidleg. Treng nok ei fastlinse, ja. Mvh Nordulo Lenke til kommentar
kawak Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Helt med på at bildest. er gjeldende før 1/60. Det jeg tenker er at det først rundt denne lukkertiden 5D gir kameraer uten bildest. juling. At julingen ikke kommer tidligere kan ha med forskjellige valg kameraer gjør med skarphet ol. Men det er du som sitter på en 5D, jeg får først min om noen dager, så jeg skal egentlig bare holde kjeft Har du prøvd å ta sammenlikningsbilder hvor begge kameraene har samme brennvidde, lukkertid ol ved f.eks iso 100. For så ta et ekstra bilde med 5D ved iso 400? Det kan gi deg noen svar om uskarphet skyldes kamerabevegelse eller bildeprossesering inni kameraene..... Mvh Asle Lenke til kommentar
trondeh Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Hei! Bare et lite råd. Jeg har selv et 7D (hadde 5D tidligere), og skaffet meg et 50mm/1.7 som min første ekstra linsa etter kit-linsa. 50mm er ganske ok, men ikke veldig skarp før du blender den ned en del. Rundt f5.6 er den på sitt skarpeste, og også svært skarp her. Etter at jeg kjøpte meg det fenomenale KM 28-75/2.8 objektivet, så har 50mm blitt liggende å støve. Denne linsa er vesentlig skarpere enn 50mm på 2.8, så i dårlig lys får jeg uansett bedre resultat med med 28-75/2.8'en. Mitt råd er derfor å spare pengene til en 28-75, med mindre du får kjøpt en brukt en for en rimelig penge da. mvh Trond Lenke til kommentar
Nordulo Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Etter at jeg kjøpte meg det fenomenale KM 28-75/2.8 objektivet, så har 50mm blitt liggende å støve. Denne linsa er vesentlig skarpere enn 50mm på 2.8, så i dårlig lys får jeg uansett bedre resultat med med 28-75/2.8'en. Mitt råd er derfor å spare pengene til en 28-75, med mindre du får kjøpt en brukt en for en rimelig penge da. Hei, kunne ikkje finne dette objektivet i produktguiden til akam.no. Om lag kor mykje pengar er det snakk om her? Uansett har eg neppe råd til nokon storinvestering med det første. Vil 2,8 som største blendar vere nok til å ta portrett med uklår bakgrunn under normale tilhøve? Mvh Nordulo PS Om eg ikkje har skrive det før, så har eg no vald å halde på KM 5d og gløyme alt som heiter kompaktkamera Elles må eg berre orsake for at diskusjonen begynner å kome ganske langt frå det som trådtittelen indikerer... Lenke til kommentar
kawak Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Mener objektivet koster skjorta! Men Tamron har en billigere utgave som også skla være veldig god. Tipper du vil finne dem begge hos dyxum.com. En side for 5D og 7D brukere. Meget god optikk oversikt. Virkelig verdt besøket. Når fotobutikken åpner om noen timer blir jeg også en dynax 5D eier Og ja.....f 2.8 holder fint. leser anmeldelsen av 5D hos cameralab nå, og den kommer med mye info om kit linsa. Noe jeg ikke har tenkt på før jeg leste dette er; hvilket kamera er skarpest ved f8?. F8-F11 er jo de fleste objektivers "sweetspot", og kanskje mest fremtredende ved billigoptikk...... Endret 15. desember 2005 av kawak Lenke til kommentar
trondeh Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hei, kunne ikkje finne dette objektivet i produktguiden til akam.no. Om lag kor mykje pengar er det snakk om her? Uansett har eg neppe råd til nokon storinvestering med det første. Vil 2,8 som største blendar vere nok til å ta portrett med uklår bakgrunn under normale tilhøve? Neida, linsa er ikke dyr i det hele tatt. Jeg snakker ikke om 28-70 G linsa men denne: 28-75/2.8 D. Den koster bare drøyt 4000 hos FotoVideo Og ja, blender 2.8 på 75mm er mer enn nok til å kaste bakgrunnen ut av fokus. Jeg kan ikke sterkt nok anbefale denne linsen. Til prisen er den et kupp! mvh Trond Lenke til kommentar
jensanders Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Eg sakna òg den vridbare skjermen. Eg tek mest bilete av sonen min, og då var det mykje lettare å finne skikkelege vinklar når ein kan halde kamera over hovudet eller nede på bakken. 5288318[/snapback] Spennende diskusjon! Jeg sparer til speilrefleks (KM 5D) til sommeren men tenker å beholde digitalkameraet som jeg har nå (Canon S1IS). Jeg innbiller meg at disse kameraene vil utfylle hverandre. Tar du med KM 5D like ofte som du tok med G2 tidligere? Lar du være å ta bilder noen ganger på grunn av lyden av speilrefleks? Hvis du har noen eksempler på bilder du har tatt med KM 5D så vil jeg gjerne se.. (her er noen av mine bilder) Hilsen Jens Anders Lenke til kommentar
Nordulo Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Tar du med KM 5D like ofte som du tok med G2 tidligere? No er heller ikkje G2 eit lommekamera som eg alltid hadde på meg. Det blir litt skilnad, og eg kan tenkje meg at eg framleis vil ha med G2 t.d. på skiturar, for å spare vekt og ikkje vere redd for å øydelegge eit dyrt kamera. Men det er nok ein fare for at eg legg kamera oftare heime, ja. For å unngå det skal eg kjøpe ein liten snutebag i tillegg til bagen eg har no (med plass til ekstra linser, kablar o.l.) Om ein finn ein bag som passar akkurat til kamerahus og standardlinse, blir det ikkje så ille stort. Så får ein heller drasse med seg alt saman når ein verkeleg er ute for å fotografere. Akkurat når det gjeld å ta bilete med sonen min har eg konstatert at det er mykje vanskelegare å få han til å oppføre seg naturleg når eg held 5d framfor andletet, enn når eg held G2 i beltehøgde. Men det er kanskje eit litt sært fotoproblem Fordelen er jo at eg kan gå lenger frå han med sterk telelinse, slik at han ikkje legg merke til meg. Lar du være å ta bilder noen ganger på grunn av lyden av speilrefleks? Har ikkje opplevd det som eit problem til no. Men det er sjølvsagt vanskelegare å ta bilete på kort avstand utan at den som blir fotografert merkar det. Veit eigentleg ikkje om nokon samanheng der lyden ville vere problematisk, det måtte evt. vere ved dyrefotografering. Hvis du har noen eksempler på bilder du har tatt med KM 5D så vil jeg gjerne se.. Førebels driv eg mest og eksperimenterer. Det har vore svært mørkt, og mange av bileta eg har teke til no har vore på svært høg iso. Dessverre har eg berre oppkopling med modem nett no, så å laste opp bilete i fullformat er ganske håplaust. 5d ligg i alle fall veldig bra i hendene mine, og biletstabilisatoren gjer jobben. Det finst fordelar både med Olympus, Canon, Nikon og sikkert også Pentax, men du gjer i alle fall ikkje noko dumt ved å kjøpe 5d. Har elles tenkt å kjøpe meg denne. Håpar den kan gjere lyset frå den innebygde blitsen litt mjukare når eg tar bilete på nært hald. 28-75-linsa får heller vente, nett no er budsjettet alt sprengt. For tida har eg ikkje ekstern blits (saknar Sigma-blitsen eg hadde tidlegare til Canon), men det får vente. Dessutan må eg vel snart ha eit nytt par briller, slik eg pressar kamera mot brilleglaset for tida. Med helsing Nordulo Lenke til kommentar
trondeh Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 28-75-linsa får heller vente, nett no er budsjettet alt sprengt. For tida har eg ikkje ekstern blits (saknar Sigma-blitsen eg hadde tidlegare til Canon), men det får vente. Dessutan må eg vel snart ha eit nytt par briller, slik eg pressar kamera mot brilleglaset for tida. En ekstra 50mm/1.7 brukt er ikke det dummest du kan skaffe deg. De ligger rundt 500-700 kroner, og er vel verdt pengene mens du sparer til noe annet. Kit objektivet er så utrolig lyssvakt (5.6 fra ca 30mm), at lav-lys fotografering blir vanskelig. Det lønner seg å følge med på eBay eller på Foto.no sitt bruktmarked samt KEH etter bra tilbud. Du vil der finne både bra linser og annet ekstrautstyr. Jeg kjøpte min Minolta 3600 blits for en grei pris (1200) på foto.no. Tenk brukt, det er mye å spare på det! Når det gjelder linser så er det ABSOLUTT ikke slik at gammelt=skrot, tvert i mot. Mange av de virkelig bra linsene til Minolta er helt fra midten av 80-tallet. Er en linse tatt bra vare på, så slites den egentlig alldri ut. For info om Minolta linser og slikt, så bruk Dyxum. mvh trond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå