Photons Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Jeg trodde at Microsoft hadde gitt mulighet for å fjerne iexplore (Internet Explorer) i Service Pack 3!? Har akkurat installert den, men får allikevel ikke fjernet den via Legg til/Fjern Programmer eller Windows-komponenter... Er det en annen måte? Lenke til kommentar
FlatBeat Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 På startmenyen har det kommet et nytt valg rett over programmer. Der kommer du videre til "Legg til /Fjern Programmer", hvor det skal være mulighet for å skjule IE- ikonet og diverse andre ting (har xp på jobb...)... Du avinstallerer ikke programmet, men bare skjuler det... Lenke til kommentar
Photons Skrevet 4. september 2002 Forfatter Del Skrevet 4. september 2002 Åja, da har jeg misforstått! Så man bare skjuler programmet ja... Dårlig løsning, er jo bare å kjøre iexplore, så kommer det opp! Microsoft uff! Lenke til kommentar
Domino Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Whats the big idea Microsoft! iexplore ligger jo likevel der og drainer ressurser :sad: Lenke til kommentar
igorsanches Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Microsoft kan ikke fjerne IE fordi IE er en del av windows. Hvis man fjernet IE ville man f.eks. ikke ha windows explorer osv... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 åjoda, man kunne fjerne IE om man ville gjorde det selv når jeg kjørte Win2kSP1 Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Quote: Den 2002-09-04 13:39, Domino skrev:Whats the big idea Microsoft!iexplore ligger jo likevel der og drainer ressurser :sad: Whats the big idea Domino? Du har tydelig vis enten misforsått eller så har du IE i startup. IE (iexplorer.exe) ligger i utgangspunktet ingenplass og "drainer ressurser". iexplorer.exe starter ikke uten du starter MS IE. men explorer.exe, kjører som default, som er noe annet iexplorer.exe. Du kan også avslutte explorer.exe for å spare minne. Da mister du sotort set "windows" (taskbar mm.) Men kan være praktisk på servere, men det er uansett ikke snakk om mer en rundt 3 mb minne og noe cpu som brukes på explorer.exe Lenke til kommentar
MaxPain Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Han tenkte nok på harddisken, tar jo sinsykt stor plass den der IE dritten !!! Fatter ikke alle som whiner og syter og klager på MS, når Linux er så fritt tilgjengelig, hopp over på den plattformen dere tilber, og slutt å syt på MS. (Ironi) Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Linux er bedre ja. Er ikke noe og diskutere engang. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Hvis jeg går på add/remove programs, og velger add/remove windows components, får jeg opp alternativet opp at jeg kan fjerne Internet Explorer. Den fjerner da IE fra startmenyen bare, og fra desktop'en. Hvis det tar for mye plass (ca 16 mb) ville jeg heller kjøpt meg en større harddisk. bertie Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Quote: Den 2002-09-04 14:59, Goldelf skrev:Linux er bedre ja. Er ikke noe og diskutere engang. Er vel ikke så mange som bestrider det. Poenget var derimot at istedet for å syte på MS hele tiden, så kan man slutte å syte, slette Windows og installere no *nix i stedet. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Quote: Den 2002-09-04 14:59, Goldelf skrev:Linux er bedre ja. Er ikke noe og diskutere engang. Kommer ann på hva du skal bruke det til! Kan du vise meg Linux på lik linje med XP/2k med tanke på musikk-produksjon? MIDI? Med ASIO drivere og f.eks Cubase SX? ... Hadde Linux klart det like "effektivt" som XP/2k, hadde jeg bytta for lenge siden! Men det er dessverre ikke tilfellet (enda?) Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 ååå jadda... en ny linux vs windows. Hvis du ikke har diskplass for å ha ie inne, synd.... for da har du ikke plass til å ta inn Opera, som er mye bedre. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Quote: lavizh skrev (2002-09-04 16:48):Kommer ann på hva du skal bruke det til!Kan du vise meg Linux på lik linje med XP/2k med tanke på musikk-produksjon? MIDI? Med ASIO drivere og f.eks Cubase SX? ... Hadde Linux klart det like "effektivt" som XP/2k, hadde jeg bytta for lenge siden!Men det er dessverre ikke tilfellet (enda?) Linux klarer det minst like effektivt som win2k/xp, det er bare programmene som ikke finnes enda :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå