Arcus Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Vet ikke hva jeg har gjort galt, men gradevis synes jeg tempratur på CPU og skjermkort har gått opp. Temp på IDLE er nå : Synes det er litt høyt, eller tar jeg feil ? PC : Kabinett : In-Win S508 Midi Tower CPU : AMD Athlon 64 3700+ 754 PSU : NorthQ Strømforsyning 4775 ATX 500W Hovedkort : MSI K8M Neo-V Skjermkort : Gainward GeForce 6800 GT 256MB AGP HDD : 2 x Samsung SpinPoint P120S 250GB Minne : TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack DVD brenner, floppy og kortleser. Har skiftet CPU kjøler til Arctic Cooling Freezer 64 Pro, det hjalp litt. Ellers ser maskinen min slik ut : Bak : 1 stk 92mm vifte som suger inn Bak : 1 PCI vifte som suger ut CPU Vifte Front: 80mm vifte som suger inn Det er 2 "gitter / hull på ca 90x90 og 110x90" i kabinettdøren. Endret 13. desember 2005 av Arcus Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Hei Ikke så gale temp's. det der. Du kan jo prøve å sette begge viftene bak til å suge og se om det hjelper noe men som sagt syns jeg ikke temp's.var skremmende høye. /jan Lenke til kommentar
majcrofi Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Ser ut som det er everest du bruker der. I hvert fall hos meg bruker det litt av cpuen og cool'n'quiet stiller opp volten når jeg er i everest, så hvis de er sånn hos deg også, så er jo ikke det idle-temp Lenke til kommentar
BoOt3r Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 syns ikke det var så gæli, en ide kan være å installere en vifte i "taket" på kabinettet som kan få fjernet all den varme luften som samler seg oppe ved cdrom etc, ta også å fjern "hullene" i innsug vifteplassen så blir det mye friere vei for luten=mer luft:D noe annet kan jo være å ta av alle kjølerene klæsje på litt artic silver og se de deilige resultatene.. btw, mine idletemperaturer er Høyere enn dine, og jeg har mye "kaldere" komponenter enn dine Lenke til kommentar
persistent Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Enig med NorLord, prøv å snu vifta bak til å blåse ut, bedre luftgjennomstrømmin. Men jeg synes heller ikke at du har særlig høye temperaturer. Lenke til kommentar
reds Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Sitter med samme kabinettet som deg med samme vifteplassering og -blåsning. Hos meg kommer CPU aldri over 35C idle. Eksperimenter med forskjellige plasseringer på viftene, så får du nok orden på det. Lo litt da jeg så det ultrabillige In-Win kabinettet hos noen andre enn meg! :!: Natta. Mvh. Marius E Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Ganske rare luftstrømmer her ja, bør tenke en retning med luft i kabinettet, sånn som det er nå så "krasjer" luftstrømmen og da vil du få høyere temp enn hva du kan ha.. Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Det der er ikke varmt da, det +/- noen grader har jeg etter et lan hene tiden! Menne du skulle hatt et par vifter som blåser ut, du har fryktlig mange som blåser inn!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå