dietah Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Noen som vet om en billig gps jeg kan koble til min bærbare pc? Skal bruke den som navigasjonsinstrument både til lands. Finnes det noen gratis "bilprogram" jeg kan bruke ? Lenke til kommentar
en mann Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Kjøp deg en kartplotter. Er 1000000000000000 ganger (sant) bedre enn GPS koblet til PC. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Quote: Den 2002-09-04 09:24, dietah skrev:Skal bruke den som navigasjonsinstrument både til lands. Litt fort i svingene? Ingen kommer i nærheten av Garmin når det gjelder håndholdt GPS. Billigste modell koster vel ca.1500? Alle andre merker er dyrt søppel. Malfix a/s i oslo har de beste prisene, og best service. Lenke til kommentar
en mann Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Både til lands og til lands. Liker ikke sjøen? Lenke til kommentar
dietah Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Litt fort i svingene? Ingen kommer i nærheten av Garmin når det gjelder håndholdt GPS. Billigste modell koster vel ca.1500?Alle andre merker er dyrt søppel. Malfix a/s i oslo har de beste prisene, og best service. Fungerer alle vanlige gps`er sammen med en pc og et kartprogram? Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 PC trengs ikke lengre: http://belanor.no/dllvis5.asp?id=1438&pare...id=1422&c1=1422 Lenke til kommentar
dietah Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 poenget er at jeg allerede har bærbar som jeg har planer om å bruke. Lenke til kommentar
beh Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Det er ikke noe iveien for å koble sammen en GPS med en bærbar pc. Poenget er at GPS navigatoren må støtte NMEA. I mange tilfeller er det nok. Jeg selv bruker Oziexplorer på en WinCE maskin. Jeg har også lisens på desktopversjonen som man da trenger for å kalibrere kart. GPS'en er en Garmin 126 (intrergrert antenne, fodi at jeg har 8 satelitter uansett hvor den er plassert og det mener jeg er nok). Det er ikke mange dollar'ne som til for å skaffe Ozi. Garmin er blitt en de-facto standard når det gjelder kommunikasjon medllom kartsoftware og gps. Men "Mellange" eller hva de heter kan ofte også benyttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå