Gå til innhold

Skal kjøpe opteron 175, stepping?

samye83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lest så mange tråd angående overklokking på akkurat 175, og samme stepping på cpu'en som jeg kommer til å få. Resultatene varierer fra 2.6-2.9 ghz. Det er så rart at samme stepping gir så mange ulike klokkings resultater. Skulle egentig fått cpu'en ikveld, men bilen til kameraten min har streika, så han får ikke levert den. Men men, får vente til imorgen.

Ja, jeg spurte deg :thumbup: Å vente til 2006 er kjedelig da, men så lenge de kan skaffe deg 170, så er det nok verdt ventetida.

Lenke til kommentar

Men selv spenninga varierer en del når 175 blir klokket. Noen må ha nesten 1.6v får å få 2.8, mens andre får 2.8 med 1.5v.

Edit: Jeg har iallfall zalman reserator 1 plus. Den holder min amd [email protected] på 27 grader idle, aldri sett den gå over 40 grader. Og da er det newcastle kjerne. Romtemperatur er på 15 grader. Hvis det viser seg at 175 blir for varm, så kjøper jeg en sommervifte som blåser på den store vanntanken. Tror at det skal gjøre susen.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Har testa min opteron 175, den er ikke villig til å gå høyere enn 235x11, det vil si ca 2.59 ghz på 1.4v. Med 2.62 får jeg spilt ganske lenge uten feil, eller har ikke opplved noen feil, men dual superpi 32m kræsjer veldig fort. Får ikke satt høyere spenning siden hovedkortet mitt har sine ulemper. Med 2.59 klarer jeg dual superpi 32m, har prøvd 2 runder etter hverandre, gikk kjempe bra. Har også henta opteron 148 fra databutikken.com. Er opteron 175 til å beholde? Tenkte på det økonomiske delen, den er jo ganske dyr, hehe.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Den nye opteron 148 CAB2E fra databutikken klokker veldig bra. Kjører 1.4v 2.8ghz dønn stabilt. Passerte superpi 32m ganske greit. Får sette opp spenning litt til, se om den er villig til å gå mot 3ghz. Må ta med at jeg klokker med en shuttle sn95g5 + bordvifte :thumbup:

Edit: Superpi 32m gikk bra på 2.9ghz også. Måtte øke vcore til 1.47. Maks load ble på 36 grader. Testen tok 26m 49s. Nå er det på tide å legge meg, mer benching kommer imorgen :w00t:

post-74183-1134877030_thumb.jpg

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...