Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny A4 kjørt langt - bra?

voluz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var det jeg mente jo. NAF tar en test for deg like før garantien fra forhandler går ut, slik at du akkurat får med ALT som er galt rett før garantien går ut :) Selvfølgelig er det forhandlerens garanti jeg snakker om her.

5297047[/snapback]

Hehe, da er jeg enig ja! Men det hadde jeg planer om å gjøre da... enten bruke NAF, eller et annet autorisert verksted... til å ta en helsjekk.

Noe jeg burde spørre om / forsikre meg om fra bilselgerfirmaet i siste innspurt av evt. kjøp? :p

Lenke til kommentar

Snakka med Møller idag, og de mente at det kanskje ikke var helt bra å kjøpe en så ny bil med så høy km.stand... kommer jo en dag når den skal selges igjen - om 4-5 år, og da har den km.stand på langt over 200 000 km... ville DU kjøpt bilen da? ;)

De var ikke akkurat positive til at den kom fra Tyskland heller... Men det her er jo Møller da.. Kan kanskje ikke forvente annet svar?

Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Ville heller kjøpt en bil som har gått langt i tyskland enn i norge..

1. punkt: De salter ikke!

2. punkt: Billigere deler, så ting blir bytta før det blir værre stort sett..

3. De soter ikke ned motorene så mye pga. generelt høyere fartgrenser ;)

Noe av det jeg kom på i øyeblikket..

Lenke til kommentar

Det er vel ikke for ingenting at Møller utmerker seg negativt i NAF sine undersøkelser om kundetilfredshet. Tysklandsimporterte biler konkurrerer jo dessuten direkte med Møller...Og en km-lengde på 135 000 er ikke all verden for et bilmerke med respekt for seg selv, men det er klart at det vil påvirke salgsverdien senere. Slik vil det jo alltid være.

Hvis NAF-testen ikke viser særlig negative funn, ser dette ut som et trygt kjøp hvis garantiene og historikken er i orden. Lykke til!

Lenke til kommentar

kan jo både være negativt å posetivt at den kommer ifra tyskland

det negative kan jo være at hvis den tyske eiern er hard på gass foten på autobahn.. mange som er det,, full turtall leeeenge (har sett filmer ifra autobahn, og da er turtallet på nesten rødt konstant).

det posetive er jo at den sannsynlig vis ikke har blitt fikla med km-standen samt at den ikke har blitt kjørt så mye på hompete østlands veier.

Men ta an NAF test, da får du et nøytralt syn på bilen samt en pris overslag.

Lenke til kommentar
Snakka med Møller idag, og de mente at det kanskje ikke var helt bra å kjøpe en så ny bil med så høy km.stand... kommer jo en dag når den skal selges igjen - om 4-5 år, og da har den km.stand på langt over 200 000 km... ville DU kjøpt bilen da? ;)

5301153[/snapback]

Tja, er den velholdt med alle servicer iorden så skulle ikke det være noe enormt problem.

Men den vil jo bli tyngre og selge etter at den har passert 200000 men hvor lenge skal du ha den da?

Lenke til kommentar

Det det var ALT FOR DYRT for en 2003 modell! 135.000km er mye, veldig mye.

Jeg fant en tilsvarende A4, da 2002 modell gått 41.000km til 239.000kr, Sedan. Det tilsier at dette ville blitt ett meget dårlig kjøp.

Dere må for all del ikke skryte på at VAG's biler er meget god kvalitet.

Lenke til kommentar
Tja, er den velholdt med alle servicer iorden så skulle ikke det være noe enormt problem.

Men den vil jo bli tyngre og selge etter at den har passert 200000 men hvor lenge skal du ha den da?

5307000[/snapback]

Tja.. hadde vel planer om å ha den i en 5 år isåfall... Og da vil den vel fort ha passert 200 000 km ja. Kjører ca. 16 000 km i året jeg...

Bekymrer meg kjørelengden ja gitt.

Lenke til kommentar
Tja, 200.000km for en 8 år gammel bil i 2011 er ikke sikkert er så ekstremt mye..

Samma som en 1997 modell idag som har gått 200.000.. Finnes mange av dem også. Klart prisen trekkes ned, men du får jo kjøpt den billigere av den grunn også..

5310726[/snapback]

Sant det... spørs bare om jeg får den billig nok pga. det da? ;) Selges jo tilsvarende A4'er (med bare litt mindre utstyr.. f.eks. uten xenon og ryggesensor) til samme pris, som bare har gått 80-90 000 km... :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...