voluz Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei! Funnet en A4 som virker OK... Masse utstyr, de riktige fargene osv. Det er en 2003-modell, problemet er at den med tanke på alderen har kjørt veldig langt... Den har kjørt 135 000 km. Vil dere si dette er et problem? Annonsen her: http://www.finn.no/finn/car/object?WT.mc_i...uS4940602&pos=5 Virker den ellers som noe godt kjøp? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Det er ikke ikke noe spesiellt problem, bare pass på at den har 100% servicehistorikk. Hvor mye kjører du i året? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Det er ikke ikke noe spesiellt problem, bare pass på at den har 100% servicehistorikk.Hvor mye kjører du i året? 5287846[/snapback] Jeg selv kjører vel ca. 16 kanskje... 16 pluss. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Det er en importbil fra Tyskland fikk jeg vite nå. Alle servicer frem til 86 tusen i hvert fall, de driver og sjekker resten av servicehistorien nå. Noen flere synspunkt? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Ingen flere som mener noe om denne? Positivt som negativt tas i mot med stor takk... Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg har ingenting å mene, men det tilsvarer ca 5km hver time i hele bilens levetid hvis vi antar at bilen ble produsert i desember 2002 Vil ikke ta standpunkt til noe før du får vite hva som har skjedd mellom 86000 og 135000km. Et ganske stort gap, og ved 100 eller 120 er det vel en storservice? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg har ingenting å mene, men det tilsvarer ca 5km hver time i hele bilens levetid hvis vi antar at bilen ble produsert i desember 2002 Vil ikke ta standpunkt til noe før du får vite hva som har skjedd mellom 86000 og 135000km. Et ganske stort gap, og ved 100 eller 120 er det vel en storservice? 5290995[/snapback] Takk for svar. Har nå fått vite at den også har hatt full service i tidsrommet 86 000 til 135 000 km også. De har den på service hvor de bl.a. skifter reg.reim nå før de selger den. Den skal gjennomgå en NAF-test også hvorpå firmaet utbedrer og betaler for de feil som evt. måtte bli oppdaget der. Det er også 3 mnd. garanti som dekker alt unntatt bremser, vindusviskere og dekk. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) pen bil da.. trur den turbo motoren passer bilen ypperlig. edit: må nevne at den typen a4 er mye bedre å kjøre enn forrige generasjon a6, mye fastere og finere... så et meget bra kjøp. Ønske at jeg hadde så mye penger Endret 14. desember 2005 av freddy85 Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 VAG skal ha storservice på 120', sjekk at denne er gjennomført! Ellers er ikke 135' avskrekkende på disse bilene mener nå jeg. Men det kan selvsagt begynne å ryke slitedeler etter hvert. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 VAG skal ha storservice på 120', sjekk at denne er gjennomført! Ellers er ikke 135' avskrekkende på disse bilene mener nå jeg. Men det kan selvsagt begynne å ryke slitedeler etter hvert. 5292851[/snapback] Hei! Den var på service på 125 000 km.. litt sent med andre ord. Og før det var den på service på 110 000 km. Så regner med stor service skal være tatt? Nå skal den i tillegg på service på 135 000 km hos forhandleren, hvor bl.a. reg.reim skal skiftes da... Så..? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 ...Løp å kjøp! 5294891[/snapback] Du mener det? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Når den har kjørt så langt i tyskland, er det neppe småkjøring. Har den cruiset på autobahn i mange mange mil, tilsvarer det betraktelig mindre slitasje enn småturer i norsk saltslaps og lignende. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg har ingenting å mene, men det tilsvarer ca 5km hver time i hele bilens levetid hvis vi antar at bilen ble produsert i desember 2002 Vil ikke ta standpunkt til noe før du får vite hva som har skjedd mellom 86000 og 135000km. Et ganske stort gap, og ved 100 eller 120 er det vel en storservice? 5290995[/snapback] Takk for svar. Har nå fått vite at den også har hatt full service i tidsrommet 86 000 til 135 000 km også. De har den på service hvor de bl.a. skifter reg.reim nå før de selger den. Den skal gjennomgå en NAF-test også hvorpå firmaet utbedrer og betaler for de feil som evt. måtte bli oppdaget der. Det er også 3 mnd. garanti som dekker alt unntatt bremser, vindusviskere og dekk. 5291695[/snapback] For forhandlere er det påbudt å gi 3 måneders garanti, så sjekk om du ikke også har rett på garanti på de delen de utelater også.. Ellers virker firmaet seriøst, siden de vil betale reperasjoner som kommer fram ved NAF-test, noe som viser at mener bilen er i god stand. Ellers skal vel Møller kunne se om det er tatt stor-service på den, selv om det er gjort i utlandet.. Ser budsjettet ditt gikk litt opp, men tipper du får en bra bil om denne kommer godt ut fra NAF-test.. Lykke til vertfall.. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 For forhandlere er det påbudt å gi 3 måneders garanti, så sjekk om du ikke også har rett på garanti på de delen de utelater også.. Ellers virker firmaet seriøst, siden de vil betale reperasjoner som kommer fram ved NAF-test, noe som viser at mener bilen er i god stand. Ellers skal vel Møller kunne se om det er tatt stor-service på den, selv om det er gjort i utlandet.. Ser budsjettet ditt gikk litt opp, men tipper du får en bra bil om denne kommer godt ut fra NAF-test.. Lykke til vertfall.. 5295230[/snapback] Uff, budsjettet gikk rett til helv... Men gav opp å finne en bil jeg er fornøyd med av den gamle A4 (B5), så.... Hadde håpet at det er litt mindre risiko å kjøpe nytypen, kanskje ikke liiiike mye problemer med den som B5 og forrige utgave av A6, altså den nest siste, har vært befengt med... Firmaet virker jo seriøst nok ja. Men selgere er jo selgere. Men håper de ikke har lurt unna noe grumsk, hehe... Håper jeg har spurt om det meste isåfall... Kunne ringt Møller, men har ikke noe reg.nr. eller chassis-nr. på denne (kunne sikkert spurt selger om det da, men) - så har ikke noe kjennetegn... Også er det ikke skinnseter. Men regner med jeg klarer meg siden det er sportsseter, hehe... og får jo med ryggesensor, xenon, cruise control og navigasjon isteden så. Lenke til kommentar
otis Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Ja, jeg mener at det er bare å kjøpet bilen. Hvis alt ser ut til å stemme med bilen og firmaet, og du ikke aner at det er noe ugler i mosen, noe som egentlig ikke virker sansynlig, (at det ikke er ugler i mosen altså). Hvis man tenker seg litt om her; Altså bilen er i meget god stand etter det vi vet ihvertfall, den ser jo meget bra ut da. Hvorfor skulle firmaet uansett prøve å lure deg? De har jo allerede sagt at de vil utbedre alle feilene som evt. kan dukke opp på NAF-test. Du tar jo helt sikkert NAF-test før du kjøper bilen? Og da vil bilen være helt problemfri når du kjøper den, altså, kjøp bilen! Og i tillegg så har "kjerts" helt riktig i sin uttalelse. Hvis du vil ha bilen og firmaet holder det de lover, kan det jo virke som om at du vil få et problem fritt bilhold. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Ja, jeg mener at det er bare å kjøpet bilen.Hvis alt ser ut til å stemme med bilen og firmaet, og du ikke aner at det er noe ugler i mosen, noe som egentlig ikke virker sansynlig, (at det ikke er ugler i mosen altså). Hvis man tenker seg litt om her; Altså bilen er i meget god stand etter det vi vet ihvertfall, den ser jo meget bra ut da. Hvorfor skulle firmaet uansett prøve å lure deg? De har jo allerede sagt at de vil utbedre alle feilene som evt. kan dukke opp på NAF-test. Du tar jo helt sikkert NAF-test før du kjøper bilen? Og da vil bilen være helt problemfri når du kjøper den, altså, kjøp bilen! Og i tillegg så har "kjerts" helt riktig i sin uttalelse. Hvis du vil ha bilen og firmaet holder det de lover, kan det jo virke som om at du vil få et problem fritt bilhold. 5295960[/snapback] Aner vel forsåvidt ingen ugler i mosen... annet enn at bilen muligens går litt billig? Og det kan det kanskje være en grunn til? (På den annen side er det kanskje ikke billig med tanke på km.stand?) Fått vite at bilen er "lakkert helt ned" på skjermene/fangerne, så slipper å ta den kostnaden isåfall. Må nesten bestemme meg idag også. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 NAF har noe som heter "garantiutløpstest" også. Denne tok jeg en uke før garantien gikk ut på mitt siste bruktbilkjøp (3 mnd full garanti), og fikk alt fikset av forhandleren. Ingen sure miner (jeg tror faktisk de er de hyggeligste folkene jeg har handlet noe som helst med). Tror jeg ga rundt tusenlappen for den testen hos NAF, men sparte meg noen tusenlapper i reparasjoner med den også da. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 NAF har noe som heter "garantiutløpstest" også. Denne tok jeg en uke før garantien gikk ut på mitt siste bruktbilkjøp (3 mnd full garanti), og fikk alt fikset av forhandleren. Ingen sure miner (jeg tror faktisk de er de hyggeligste folkene jeg har handlet noe som helst med). Tror jeg ga rundt tusenlappen for den testen hos NAF, men sparte meg noen tusenlapper i reparasjoner med den også da. 5296694[/snapback] NAF tilbyr ikke lenger noen garanti, så det er ingen mulighet. Regner med det var et gigantisk tapsprosjekt for dem. Siste bilen jeg hadde på NAF-test gikk greit igjennom, men de neste 10 mnd. reparerte jeg den for over 55 tusen kroner, så angra jeg ikke hadde kjøpt garanti da ja. Men bilfirmaet/selger tilbyr jo 3 mnd. garanti, så regner med det skal være fullgodt... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 NAF tilbyr ingen garanti nei, men de har tester som ser om det er feil og mangler med bilen du må få forhandler til å rette på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå