NoLimit_^ Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Ps: Ewan McGregor, Liam Neeson, Ian McDiarmid(?), Ray Park og Christoffer Lee er bare noen av de fantastiske skuespillerne i Star Wars. Og, Spesialeffektene i ep I og II er så perfekte som de kan bli, om du f.eks. ikke hadde vist at klone troppene var CGI, så hadde du ikke sett noen forskjell. Det er så latterlig alle de som finner på all slags ting for å stille Episode 1 og 2 i et dårlig lys, for så å si: "Men æ e jo trofast fan, siden æ like faktisk orginal trilogien ja" Jeg respekterer fint at du liker disse filmene og skuespillerne. Alle er forskjellige. Men av de skuespillerne du listet opp der, er Liam Neeson den eneste som gjorde en tilnærmet lik god rolle i Episode 1 og 2. Christopher Lee er en suveren skuespiller, men han har ikke fått ytet sitt potensiale godt nok i Star Wars enda. Effektene i de nye Star Wars-filmene er absolutt storslåtte. Det er ikke problemet med de to nye filmene. Faktisk er det vanskelig å si hva som egentlig er problemet. Du har bare ikke den samme Star Wars-følelsen ved å se på dem, og ja, jeg synes ikke historiene er like gode som i de gamle filmene. Hele "heltesagaen" er liksom litt borte. Det blir litt Star Wars for popcorn-elskere. Jeg sier ikke filmene er elendige, for det er de ikke, men de er langt fra like gode som de gamle etter min personlige mening. Jeg savner å se Luke fly lande inn i kjeften på et enormt monster på en ustabil planet! En million kloner kan gjøre hva de vil for min del. Neida, nå er jeg sarkastisk med vilje, men forhåptentligvis forstår du poenget mitt. Hmm, du kan vel ikke mene at han Ian, (Darth Sidious og Palpatine) gjør en dårlig jobb, måten han lurer alle i senatet på, når man ser på trur man nesten at han mener det når han sier;"I love democracy", men han har hele tiden sånn "evil aura" over seg, deilig sidious i episode 1: "Wipe them out... all of them" ... 'nough said trur nok episode 3 kommer til å rette på helhetsinntrykket ganske kraftig, siden da blir alle plot hullene i ep 1 og II sin historie oppklart. Jeg trur at mange ikke liker Ep I og II pga at de så Orginal trilogien når de var barn, mens nå er de eldre, man må bare sette seg ned med Ep I og II og finne barnet i seg "Jeg savner å se Luke fly lande inn i kjeften på et enormt monster på en ustabil planet!" Hmm, mener du ikke når Han Solo og Co fløy inn i det monsteret, når de blei forfulgt av imperiet gjennom asteroide feltet? Og Ep II inneholder så mange finfine detaljer, som når Obi Wan landet på den asteroiden for å gjemme seg for Jango og Boba, så tenkte man: "Åja, så det var sånn Boba Fett viste at Han Solo gjemte seg på dekket til Star Destroyern" Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg trur at mange ikke liker Ep I og II pga at de så Orginal trilogien når de var barn, mens nå er de eldre, man må bare sette seg ned med Ep I og II og finne barnet i seg Det er nok en del nostalgi inni bildet, enig med deg der. Men jeg synes uansett at Lucas er dårlig i faget sitt- sammenlignet med f.eks hva Peter Jackson har fått til med LOTR-filmene. Når jeg ser LOTR-filmene sitter jeg og fryder meg som en liten guttunge, uten å måtte anstrenge meg for å "finne barnet i meg". De nye SW-episodene derimot har masse irritasjonsmomenter som jeg ikke klarer å overse. (Et ord: Midichloreans. Ack!) Spørs vel hvor lenge man skal diskutere slikt. Dette er jo subjektivt som bare rakkern uansett.. Og jeg håper forøvrig at ep III blir bra. II'ern var i hvert fall bedre enn I'ern, så hvis trenden fortsetter kan det bli ok... Men jeg har ingen forventninger. Forventningene sparer jeg til siste film i Lord of The Rings og Matrix-trilogiene. :-) Og Ep II inneholder så mange finfine detaljer, som når Obi Wan landet på den asteroiden for å gjemme seg for Jango og Boba, så tenkte man: "Åja, så det var sånn Boba Fett viste at Han Solo gjemte seg på dekket til Star Destroyern" Det var en stilig scene, ja. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 "Og jeg håper forøvrig at ep III blir bra. II'ern var i hvert fall bedre enn I'ern, så hvis trenden fortsetter kan det bli ok... Men jeg har ingen forventninger. Forventningene sparer jeg til siste film i Lord of The Rings og Matrix-trilogiene. :-)" drømmen hadde vært en laang lightsaber kamp med bullet-time effekter ala matrix + peter jackson bak kameraet (lightsaber kampen skulle selvsagt være koreografert av han star wars duden, siden ingen kan klage på de?!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå