zero_hero Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 hva er best? star wars spillene eller star trek spillene? Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 kommer vel an på hvilket SF-univers du foretrekker, men tradisjonelt så har vel LucasArts & co lykkes bedre med StarWars-spillene sine enn ST-utviklerne. Likevel vil jeg anbefale Star Trek Elite Force, uansett om du foretrekker SW eller ST... edit: tråden er vel ikke postet på rett sted..? [ Denne Melding var redigert av: Zardoz på 2002-09-04 11:42 ] Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Quote: Den 2002-09-04 09:14, zero_hero skrev:hva er best?star wars spillene eller star trek spillene? Kommer vel strengt tatt an på hvilke du titler du sammenligner. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Jeg har ikke prøvd noen Star Trek spill , men Star Wars spillet Jedi Knight 2 er blant det beste spillet jeg noen gang har prøvd til data. Så jeg tror neppe at Star Trek spillene er bedere en Star Wars'ene. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 SW er ikke SF...det er bare F... ST er SF... men jeg liker SW best! :smile: X-wing, Tie Fighter, X-Wing VS Tie Fighter og X-wing Alliance rocket! Lenke til kommentar
Sleepers-Neo Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Star Wars RUULER!!!!! Star Trek er drit dårlig råttent dritt!!!!!! Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Elsker både Star Trek og Star Wars. Her er forøvrig teksten til Star Trek-sangen. Få av dere visste den hadde tekst, eller hva? Elsker denne teksten! -- Beyond The rim of the star-light My love Is wand'ring in star-flight I know He'll find in star-clustered reaches Love, Strange love a star woman teaches. I know His journey ends never His star trek Will go on forever. But tell him While he wanders his starry sea Remember, remember me. Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 kommer vel an på hvilket SF-univers du foretrekker, men tradisjonelt så har vel LucasArts & co lykkes bedre med StarWars-spillene sine enn ST-utviklerne. Likevel vil jeg anbefale Star Trek Elite Force, uansett om du foretrekker SW eller ST... edit: tråden er vel ikke postet på rett sted..? <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Zardoz på 2002-09-04 11:42 ]</font> Elite Force er best Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 SW er ikke SF...det er bare F... ST er SF... men jeg liker SW best! Mer presist: Star Trek er science fiction, Star Wars derimot er space opera. Begge deler er selvfølgelig kos. Elite Force er best With all due respect: Jedi Knight 2 banker Elite Force. SW-siden flere klassiker-spill. X-WingTie-fighter, Jedi Knight etc.. Trek har kommet seg kraftig (med Elite Force osv) mens Star Wars har tapt seg en del (Force Commander etc). Foreløpig har nok SW fremdeles flest perler. Det artige er at de nye Trek-spillene er bedre enn de nyeste filmene. (Insurrection og Nemesis? Blæh.) Lenke til kommentar
do'h Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 når det kommer til tv liker jeg ST best men spillene er ikke av de beste... men nå spiller ikke jeg sw spill heller da Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 når det kommer til tv liker jeg ST best men spillene er ikke av de beste... men nå spiller ikke jeg sw spill heller da og man ser mange lavbudsjett, amatørmessige star wars serier på tv ja kan ikke sammenligne med noe som ikke fins! Star wars er så utrolig mye bedre enn star trek på alle fronter (som gjelder), ink. spill, Star trek har bare to gode spill; elite force I og II. Mens star wars har: X-Wing X-Wing vs tie fighter x-wing commander (eller no sånt) episode 1 the phantom menace dark forces dark forces II (jedi knight) jedi outcast star wars galaxies the clone wars. starfighter jedi starfighter Star Wars/Empire strikes back/ROTJ til Nintendo star wars knights of the old republic :wink: ++ mange jeg ikke husker Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Star wars er så utrolig mye bedre enn star trek på alle fronter (som gjelder), *Host!* Jeg liker begge deler jeg, men Trek har faktisk noen fordeler over Star Wars (spesielt ep 1 og 2): - Spesialeffektene er ment å støtte filmene, ikke bære dem fullstendig. - George Lucas skriver ikke manus - George Lucas regisserer ikke - Skuespillerne ser ikke ut som om de er lagd av tre (antagelig sammenheng med Lucas' fravær som regissør) De gamle SW filmene slår det meste, derimot. :-) Lenke til kommentar
do'h Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 når det kommer til tv er ST suverent overlegene det er 5 serier og 10 filmer serier: 1 den orginale med kirk og spok 2 TNG med picrad og data og mange andre( denne er helt klart best) 3 deep space 9, har ikke sett mer en et par episoder alt jeg vet er at wrof er med. 4 Voyager den hitil dårligste. 5 Enterprise den er litt rar passer ikke helt in i ST universet, men så er den ganske ny, blir sikert bedre med åra. og jeg vil si at grafiken på enterprise er mye bedre en på SW episode 1 og 2 filmene: de 6 første var med de orginale kirk og co de fire siste er med folka fra TNG Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 når det kommer til tv er ST suverent overlegene Tja, vi pratet vel egentlig om SW vs ST, ikke ST-seriene vs alle andre tv-serier.. :-) Forøvrig synes jeg f.eks Babylon 5 er mye bedre enn Trek når det gjelder tv, men smaken er som kjent delt... og jeg vil si at grafiken på enterprise er mye bedre en på SW episode 1 og 2 Hehe, troller du nå? Spesialeffektene var jo nesten den enste grunnen til å se ep 1 og 2, og slår således det meste- Enterprise-serien inkludert. (Du får korrigere meg hvis effektene i Enterprise plutselig har nådd Lucas-nivå i sesong 2- har bare sett første sesong...) Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Starwars er myye bedre!!! Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg vil ikke legge meg opp i denne diskusjonen, men jeg vil bare få på det rene at The Next Generation er det beste med hele Star Trek-franchisen. Og Data, naturligvis. Måten jeg ser det på er at Star Wars er en heltefortelling. En saga. Det gode mot det onde, og helter som prøver å ordne opp. Star Trek er mer "hverdagslig". Kanskje litt mer om vitenskap og utforsking. Begge har absolutt sine kvaliteter. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Star wars er så utrolig mye bedre enn star trek på alle fronter (som gjelder), *Host!* Jeg liker begge deler jeg, men Trek har faktisk noen fordeler over Star Wars (spesielt ep 1 og 2): - Spesialeffektene er ment å støtte filmene, ikke bære dem fullstendig. - George Lucas skriver ikke manus - George Lucas regisserer ikke - Skuespillerne ser ikke ut som om de er lagd av tre (antagelig sammenheng med Lucas' fravær som regissør) De gamle SW filmene slår det meste, derimot. :-) dessverre, så tar du nok helt feil. Ps: Ewan McGregor, Liam Neeson, Ian McDiarmid(?), Ray Park og Christoffer Lee er bare noen av de fantastiske skuespillerne i Star Wars. Og, Spesialeffektene i ep I og II er så perfekte som de kan bli, om du f.eks. ikke hadde vist at klone troppene var CGI, så hadde du ikke sett noen forskjell. Det er så latterlig alle de som finner på all slags ting for å stille Episode 1 og 2 i et dårlig lys, for så å si: "Men æ e jo trofast fan, siden æ like faktisk orginal trilogien ja" Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Ps: Ewan McGregor, Liam Neeson, Ian McDiarmid(?), Ray Park og Christoffer Lee er bare noen av de fantastiske skuespillerne i Star Wars. Og, Spesialeffektene i ep I og II er så perfekte som de kan bli, om du f.eks. ikke hadde vist at klone troppene var CGI, så hadde du ikke sett noen forskjell. Det er så latterlig alle de som finner på all slags ting for å stille Episode 1 og 2 i et dårlig lys, for så å si: "Men æ e jo trofast fan, siden æ like faktisk orginal trilogien ja" Jeg respekterer fint at du liker disse filmene og skuespillerne. Alle er forskjellige. Men av de skuespillerne du listet opp der, er Liam Neeson den eneste som gjorde en tilnærmet lik god rolle i Episode 1 og 2. Christopher Lee er en suveren skuespiller, men han har ikke fått ytet sitt potensiale godt nok i Star Wars enda. Effektene i de nye Star Wars-filmene er absolutt storslåtte. Det er ikke problemet med de to nye filmene. Faktisk er det vanskelig å si hva som egentlig er problemet. Du har bare ikke den samme Star Wars-følelsen ved å se på dem, og ja, jeg synes ikke historiene er like gode som i de gamle filmene. Hele "heltesagaen" er liksom litt borte. Det blir litt Star Wars for popcorn-elskere. Jeg sier ikke filmene er elendige, for det er de ikke, men de er langt fra like gode som de gamle etter min personlige mening. Jeg savner å se Luke fly lande inn i kjeften på et enormt monster på en ustabil planet! En million kloner kan gjøre hva de vil for min del. Neida, nå er jeg sarkastisk med vilje, men forhåptentligvis forstår du poenget mitt. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 dessverre, så tar du nok helt feil. Ps: Ewan McGregor, Liam Neeson, Ian McDiarmid(?), Ray Park og Christoffer Lee er bare noen av de fantastiske skuespillerne i Star Wars. Som nevnt: Joda, de er flinke folk alle sammen. MEN de gjør en ganske dårlig prestasjon akkurat i SW-filmene, sannsynligvis pga regien (og manuset) til Lucas. Og, Spesialeffektene i ep I og II er så perfekte som de kan bli, om du f.eks. ikke hadde vist at klone troppene var CGI, så hadde du ikke sett noen forskjell. Sa jeg noe sted at effektene i ep I og II var dårlige? Nei. Det jeg antydet i posten min var at problemet med de nye SW-filmene er at de nydelig effektene er det som bærer filmen, dvs uten dem hadde det, etter min mening, ikke vært rare greiene til overs. Det er så latterlig alle de som finner på all slags ting for å stille Episode 1 og 2 i et dårlig lys, for så å si: "Men æ e jo trofast fan, siden æ like faktisk orginal trilogien ja" Så jeg må like ALLE filmene for å være Star Wars-fan, basta? Det er vel litt svart-hvitt da... Mener bare at Lucas viser at han ikke er noen god filmskaper i de nye filmene- antagelig fordi han ikke fårvil ha konstruktiv kritikk fra noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå