Mr.Garibaldi Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei Jeg prøver å lære meg FreeBSD 6.0, og har endelig fått opp KDE i en levlig oppløsning (poster dette fra Opera i FreeBSD ). Men ikke f om jeg greier å endre fargedybden. Det er ingen andre tråder om dette på forumet (de andre tar for seg Xfree86) og finner heller ikke noe særlig nyttig andre steder. Jeg har satt opp følgende i min Xorg.conf Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "Card0" Monitor "Monitor0" SubSection "Display" Viewport 0 0 Modes "1280x1024" Depth 16 EndSubSection SubSection "Display" Viewport 0 0 Modes "1280x1024" Depth 24 EndSubSection EndSection (Hele er vedlagt) Jeg finner heller ingenting om evt. problemer med fargedybde i Xorg.0.log, selv om det er en del om oppløsninger utenfor hsync range. Kan dette ha noe med at jeg ikke har satt opp riktig Horisontal range? Xorg.0.log.txt xorg.conf.txt Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) SubSection "Display" Viewport 0 0 Modes "1280x1024" Depth 24 EndSubSection EndSection Depth er angivelsen for fargedybde. Men hvis du ikke spesifiserer default dybde under "Screen" vil Xorg som standard bruke 8 bits dybde. Prøv å skriv inn DefaultDepth 24 inn under Section "Screen" Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "Card0" Monitor "Monitor0" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Viewport 0 0 Modes "1280x1024" Depth 16 EndSubSection SubSection "Display" Viewport 0 0 Modes "1280x1024" Depth 24 EndSubSection EndSection Hvis det ikke funker bør du teste med korrekte sync verdier. Se også man sidene for xorg.conf BTW: Hvorfor bruker du nvidia-xconfig for å generere en xorg.conf i steden for xorgconfig? Endret 13. desember 2005 av olefiver Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Depth er angivelsen for fargedybde. Men hvis du ikke spesifiserer default dybde under "Screen" vil Xorg som standard bruke 8 bits dybde. Prøv å skriv inn DefaultDepth 24 inn under Section "Screen" Tusen takk Nå ble det riktig farger. Skal bli flinkere til å lese man sider, men blir av og til litt satt ut av at de er så store... BTW: Hvorfor bruker du nvidia-xconfig for å generere en xorg.conf i steden for xorgconfig? 5288050[/snapback] Var bare for å teste. Jeg fikk samme resultat/problem ved å bruke xorg.conf, så når jeg først installerte de nyeste driverne fra nvidia ville jeg se hvordan den fungerte. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Var bare for å teste. Jeg fikk samme resultat/problem ved å bruke xorg.conf, så når jeg først installerte de nyeste driverne fra nvidia ville jeg se hvordan den fungerte.5288105[/snapback] Aha, skjønner.Pussig at du fikk samme problem med xorgconf ... Men ingen vits i å tenke på det så lenge det funker Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Et relatert spørsmål, hvilkn kommando kan man bruke for å se hvilken fargedybde som brukes i øyeblikket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå