Gå til innhold

Timerkrets som gir impuls en gang i minuttet

Anbefalte innlegg

den der var bare genial! :w00t: skal skaffe noen transistorer osv på skolen i morra...

(jeg går på GK elektro)

(når læreren går ut av døra går jeg og finner ting jeg kan ha bruk for... :thumbup: )

Sa jeg noe ulovlig nå kanskje...? :hmm:

5295704[/snapback]

Hvis du spør om lov kan du sikkert få det du trenger. Kretsen er veldig lærerik, men det kommer vel litt ann på hvor langt dere har kommet i analogteknikk... :-)

5295747[/snapback]

Vi har nettop startet på operasjons forsterkeren! :hmm:

nå er det bestilt fra elfa, Kosta nesten 200spenn :p

får det vel i morra eller i dag :p

5295758[/snapback]

da jeg gikk GK i fjor så spurte jeg stadig vekk om jeg kunne få et par komponenter, llærerne var bare glad for at det var noen som var intreserte og gjore slikt hjemme ;)

5295898[/snapback]

uten og skryte for mye, er jeg nok den eneste i klassen som driver med slikt på fritiden også. Jeg har tilogmed mitt eget verksted! (var faren min sitt, men jeg har overtatt det helt.... :w00t: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis trådstarter fortsatt er interisert i den sistnevte kretsen, så har jeg laget kretskort tegningen som jeg evt. skal lage på skolen, og jeg har lagt ved handelisten hos elfa. (eneste jeg ikke kjøpte var kondensatorer, for det har jeg)

grunnen til at det er merket for flere kondensatorer på tegningen er fordi jeg da kan velge hastigheten på blinkingen. (eller har jeg missforståttt da?)

http://home.no.net/stian206/kretskort/

(tar gjerne imot forbedringen på kretskort... :thumbup: )

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...