Gå til innhold

Tips og forslag til lego mod


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da får jeg nesten kaste inn en liten update.

 

Jeg har "stoppet" utviklingen av ketchup modellen for nå, slik at jeg får sett hvordan alt blir i lego-form. Og takket være et kjekt lite program ser herved utviklingen slik ut hittil.

 

 

 

post-9129-1136485574_thumb.jpg

 

 

kabinett5 bildet viser "kjelleretasjen" med medfølgene luftehull på venstre/høyre side samt bak. Jeg har og plassert støtteklosser på sentrale steder da det kommer et gulv til hovedrommet i kabinettet.

 

De få platene som ligger oppå dette igjen er holdeplater til 80mm vifter som skal ligge i bunnen av luftesjaktene som skal gå opp til toppetasjen.

 

 

 

 

post-9129-1136485731_thumb.jpg

 

 

kabinett7 bildet viser et ferdig gulv oppå kjelleren. Jeg har og plassert noen brikker for å se hvor stor plass kanlene, samt PSU vil ta i hovedetasjen.

 

Grunnen til at noe vises som grått mens annet er hvit er grunnet dette pene programmet som lager noen greie byggebilder til meg slik at jeg har noe å gå etter under byggingen. :)

Lenke til kommentar
Blir det noe worklogg av dette da?  :)

5389551[/snapback]

Er nok planen det ja, men må først forsikre meg om at jeg faktisk lager noe som kan gjennomføres. Regner med at jeg skal bygge hele kabinettet i lego gjennom "MLCad" programmet (som bildene er fra) før jeg starter prosessen med å kjøpe inn klosser og utstyr. Så får se når den worklog kommer på plass.

Lenke til kommentar
få denne  i mine innlegg. til å feste HK osv.  kan kje du bruke en slik plate som andre case-moddere gjør? eller får du ikkje plass til det?

5287988[/snapback]

Jeg lurer på om ikke det er det enkleste ja, for det blir fort litt herk å måle opp alt slik at jeg får plassert klossene på rett sted, noe sier meg at det kan bli et generelt herk å få til. Ikke minst skal jo PCI kortene og greit kunne passe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå valgt å gå til innkjøp av et hovedkort-brett fra Microplex, og for nå avventer jeg å få det i posten. Slik at jeg finner ut hvordan jeg skal bygge kabinettet videre.

 

Rekner med at jeg hopper over i worklog seksjonen med fulle detaljer og nye oversiktstegninger fra Ueland arkitektkontor ® når jeg har fått avklart status rundt HK-brettet. :)

 

Og i mellomtiden får jeg fortsette med å gjøre utmålinger av byggeplassen slik at jeg slipper minst mulig av ubehagelige overraskelser .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...