Gå til innhold

Tips og forslag til lego mod

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da får jeg nesten kaste inn en liten update.

Jeg har "stoppet" utviklingen av ketchup modellen for nå, slik at jeg får sett hvordan alt blir i lego-form. Og takket være et kjekt lite program ser herved utviklingen slik ut hittil.

post-9129-1136485574_thumb.jpg

kabinett5 bildet viser "kjelleretasjen" med medfølgene luftehull på venstre/høyre side samt bak. Jeg har og plassert støtteklosser på sentrale steder da det kommer et gulv til hovedrommet i kabinettet.

De få platene som ligger oppå dette igjen er holdeplater til 80mm vifter som skal ligge i bunnen av luftesjaktene som skal gå opp til toppetasjen.

post-9129-1136485731_thumb.jpg

kabinett7 bildet viser et ferdig gulv oppå kjelleren. Jeg har og plassert noen brikker for å se hvor stor plass kanlene, samt PSU vil ta i hovedetasjen.

Grunnen til at noe vises som grått mens annet er hvit er grunnet dette pene programmet som lager noen greie byggebilder til meg slik at jeg har noe å gå etter under byggingen. :)

Lenke til kommentar
Blir det noe worklogg av dette da?  :)

5389551[/snapback]

Er nok planen det ja, men må først forsikre meg om at jeg faktisk lager noe som kan gjennomføres. Regner med at jeg skal bygge hele kabinettet i lego gjennom "MLCad" programmet (som bildene er fra) før jeg starter prosessen med å kjøpe inn klosser og utstyr. Så får se når den worklog kommer på plass.

Lenke til kommentar
Håper du skjønner mer av de skissene enn jeg! Men det blir nok tøft det, greit med litt ordentlig planlegging også..

5389699[/snapback]

Sketchup skissen viser kun grovt kun hvor enkelte komponenter havner hen. De siste bildene er ikke skisser men "lego".

Lenke til kommentar
Beklager, jeg surra litt! Du vet nå hva jeg mente.. :) Når jeg ser på det der begynner jeg å savne å bygge med lego, kanskje jeg skulle finne fram legoboksen min igjen mon tro.. :hmm: Vifta av lego? :!:

5390857[/snapback]

Lego ja... JEg har selv lyst til å finne fram min lego. Har haugevis :)

Lenke til kommentar
få denne  i mine innlegg. til å feste HK osv.  kan kje du bruke en slik plate som andre case-moddere gjør? eller får du ikkje plass til det?

5287988[/snapback]

Jeg lurer på om ikke det er det enkleste ja, for det blir fort litt herk å måle opp alt slik at jeg får plassert klossene på rett sted, noe sier meg at det kan bli et generelt herk å få til. Ikke minst skal jo PCI kortene og greit kunne passe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå valgt å gå til innkjøp av et hovedkort-brett fra Microplex, og for nå avventer jeg å få det i posten. Slik at jeg finner ut hvordan jeg skal bygge kabinettet videre.

Rekner med at jeg hopper over i worklog seksjonen med fulle detaljer og nye oversiktstegninger fra Ueland arkitektkontor ® når jeg har fått avklart status rundt HK-brettet. :)

Og i mellomtiden får jeg fortsette med å gjøre utmålinger av byggeplassen slik at jeg slipper minst mulig av ubehagelige overraskelser .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...