Zanto Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Hei. Etter 3 forsøk har jeg formatert PC'en og fått alt slik jeg vil. Det vil si, nesten alt. Når man skal installere noe kommer det automatisk opp "C:\Program Files\" og deretter mappenavnet på det du installerer. Er det mulig å gå inn i Windows-registeret og endre det til å bli "D:\Programfiler" uten at det ødelegger for windows? I så fall, hvordan gjør man det? Er evig takknemlig for alle hjelpende svar! Endret 12. desember 2005 av Zanto Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Du kan prøve dette: Kopier alt i c:/program files/ til d:/programfiler. Gå gjennom hele registeret, anbefaler Registry Workshop for denne jobben, og forandre oppføringer med c:/program files/ og c:/progra~1 til d:/programfiler. Så forandrer du navn på c:/program files til ett eller annet, f.eks programfiles_delete. Så skal det bare være å reboote. Hvis dette har gått galt vil windows lage en ny katalog som heter program files. Hvis dette har gått bra kan du jo forsøke å installere noe og se om d:/programfiler kommer opp som default. Hvis den gjør det, kan du slette programfiles_delete. Hvis det kommer opp at katalogen ikke kan slettes er det noe galt. Sannsynligvis noe i registeret som ikke har blitt forandret. Jeg fraskriver meg ethvert ansvar for evt. resultat, men jeg har gjort dette selv og det fungerte. Lenke til kommentar
Zanto Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Vel, jeg vil ikke prøve noe som mest sannsynlig fucker opp systemet. Jeg er bare ute etter at det er standard at jeg kan installere nye spill og programmer på D:\Programfiler. Slik at jeg slipper å endre det hver gang jeg installerer noe. Forslag? Edit: Fikk høre at det kan gå virkelig galt. Da blåser jeg i å teste. Takk for svar uansett:) Endret 12. desember 2005 av Zanto Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Uansett hva du gjør i registeret, kan det gå virkelig galt. Èn liten skrivefeil, og du må installere alt på nytt. Metoden over virker, men du må være sikker på at du skriver nye oppføringer riktig. Backup av registeret er en selvfølge før editering. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) den fremngangsmåten var vel LITT vel drastisk for å få standard install-dir til å være på D: er et par register-nøkler som må endres, men jeg har glemt de akkurat nå. Ta deg en Google på det. Endret 12. desember 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 De aller fleste progammer har en mulighet til å velge hvor de skal installeres. Jeg prøvde en gang med noen registry forandringer for å få det som default, men fikk et par uforutsette problemer så jeg sluttet med det. Jeg foretrekker å ha mest mulig standard oppsett på maskinen. Har bare flyttet Dokumenter vekk fra standard plassering og installerer alle programmer jeg kan på en annen partisjon enn C:. Og jeg tenker med om tre ganger før jeg installerer nye programmer... Det enkle er ofte det beste;-) Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Har du funnet ut av det? Hvis du ikke er komfortabel med å redigere i registeret, så har Tweak UI mulighet for å sette default "Installation Path". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå