Gå til innhold

333 vs 400, tabbe å kjøpe 333 pr i dag?

KristianS

Anbefalte innlegg

Sitter og venter på deler fra Komplett og begynner å få kalde føtter. Burde eg ha satsa på VIAKT400 system i stedet for 333?

Har Bestilt:

Asus A7V333 hovedkort, 1290,-

512MB ram (2700) 1100,-

Burde eg bestilt:

Asus A7V8X 1568,-

256MB ram (3200) 748,-

Er det stor ytelses forskjell på 333 og 400 system?

Kva passer best til videoredigering?

Skal brukes til bilde og videoredigering på amatør nivå.Er slik databehandling minne eller prosessor avhengig?

Er det verdt bryet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikkje det VIAKT400 står for? Eg trudde det var dette som var Chip- settet eg.

Når det står cl.2.5 på minnet, og 400MHz blir vel det en fsb på 160MHz?

Nei dette er gresk for meg, men eg prøver å forstå.. :smile:

På Asus A7V333 står det max 2000MHz, vil det seie at seinare oppgradering av prosessor ikkje er mulig?

På Asus A7V8X står det ingenting om hastighet.

Oppklaring hadde vore fint.. :smile:

Lenke til kommentar

Begge deler duger nok.

512 mb RAM burde du uansett ha. Da må du kjøpe en brikke, ikke 2x256, da KT400-chipsettet ikke takler mer enn en stk DDR400 brikke.

DDR 400 betyr at minnet kjører 400mhz, men det betyr ikke at fsb er 400mhz. Alle XP-prosessorer som er lansert så langt har 266mhz fsb, når minnet kjører på 400mhz betyr bare det at minnet kjører asynkront med fsb. CL har ikke noe med antallet mhz å gjøre. Husk bare lavere CL = bedre ytelse. Corsair XMS3200 CL2 er beste minnet du får tak i nå, det kan kjøre 400mhz ved CL2.

Lenke til kommentar

DDR-400 er ikke verifisert av Jedec og rykter vil ha det til at det _muligens_ blir noen tekniske forandringer (ikke overklokket PC2100/2700 som idag er det som kalles PC3200) for en verifisering.

Hva KT400 angår (og SIS/nVIDIA løsningene for den sags skyld) har mange produsenter valgt å ikke offisielt reklamere med DDR400 kompatiblitet både pga stabilites problemer (spesielt med VIA+DDR400 med både 1 og 2 brikker) og usikkerhet om hva som *faktisk blir* DDR400.

Å kjøpe DDR400 minne idag er ikke neppe noe hensiktsmessig, iallfall ikke for "fremoverkompatiblitet". Bra PC2700/333 minne når like langt (i overklokking) til langt lavere pris.

Lenke til kommentar

Takker for overbevisande svar!

Har nettop fått vite at alle komponentane ligg på postkontoret.... har dei i hendene om en halvtimes tid....blir det tid til middag i dag skal tru?.... eller regattaen(seiling) i kveld?.....

GLEDER MEG SOM EN UNGE PÅ JULEKVELDEN!!!

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...