Gå til innhold

Noen interresse for en SOF2 server fri for juksing?


Anbefalte innlegg

Etter å ha spilt Soldier Of Fortune 2 online en stund, har jeg blitt temmelig lei av alle de som bruker wallhacks (se spillerne gjennom veggene) og aimbots (sikter automatisk på motspilleren). Jeg lastet ned en wallhack selv for å se hva som virkelig foregår, og mine mistanker var riktige. Kan tippe så mange som 50% av spillerne brukte wallhacks...kanskje flere. Det er rett og slett ikke morro lenger å spille online lenger etter at jeg har funnet ut hvor utbredt dette er.

 

Så jeg har fundert på tanken om å sette opp en privat server som vil være oppe når jeg ikke bruker PC'en til andre ting eller til annonserte tider. Planlegger å lage en hjemmeside som viser når serveren er oppe og går, og hvor du kan koble deg opp direkte via hjemmesiden.

 

Tanken var dessuten at serveren skulle være passordbeskyttet slik at ikke "gud og hvermann" skal kunne logge seg på og ødelegge morroa.

 

Det finnes ikke noen måte å gardere seg mot juks, men vi som skal spille her må kunne inngå en "gentlemans agreement" om at vi spiller fair. Hvem som skal få tilgang til serveren bestemmer jeg etter en søknad pr. mail evt. dersom en godkjent spiller anbefaler en annen som han/henne kan gå god for. Vil også sette en øvre grense for hvor mange som får tilgang til serveren for at det ikke skal komme helt ut av kontroll.

 

Vil gjerne høre feedback fra Dere om dette er en bra idè og om det er noen interesse for en slik server.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at folk gidder å jukse på spill. Forstår de ikke at det ikke trengs noen ferdigheter for å jukse. Det må da være mye morsommere å kunne et spill, enn "å kunne taste inn noen koder". Det finnes absolutt ingen skills. Det blir nesten det samme som å spille gjennom et spill på letteste vanskelighetsgrad, første gang man spiller igjennom. Hvor blir det av moroa? Jo den blir borte når man ikke får noe motstand. Prøv å juks, i et hvilket som helst FPS, så skal du se hor lenge du kan ha det _skikkelig_ morsomt. Det blir bare løping, skyting, løping, skyting. Det er ikke noen vits i å plukke opp våpen, du har uendelig. "Hæ "liv" hva er det?!"

Mange av hovedpoengene blir rett og slett borte.. Du mister en stor del av spillet rett og slett.

 

I onlinespill er det jo helt skutt å jukse. Da har man ikke mye vett i skallen. Poenget med fps-online spill er jo nettopp; og vise at du er god/bedre enn andre. For de fleste ihvertfall. Og hva skjer da når du jukser. HELE poenget blir borte.. du sitter igjen med hjernedød underholdning. Kan likesågodt sitte å se på omega-tv.. så ille er det! tenk på det neste gang; juksere!

 

*puuhh. tok av litt der ja*

 

PS: Finnes det ikke et slags program som "finner" juksere på serveren og kicker dem automatisk, slik som i CS?? I såfall burde vel noen lage et..

Lenke til kommentar

jeg er veldig interresert i en slik server. jeg er alltid gentlemannsaktig, og jeg kunne tenke meg å spille på slike servere. derfor endret jeg stil til sniper og spilte på sniperservere hvor slikt er mindre utryddet.. finner du på å lage en slik server, let me know.. send meg gjerne en mail på [email protected] så kan vi diskutere dette..

 

hadde vært flott å spille mot ærlige folk.

Lenke til kommentar

Har drevet litt research og det viser seg at båndbredden pr. spiller er i størrelsesorden 24-32k (3-4K). Nå har jeg ADSL med upstream hastighet 128k, dvs. ca 5 spillere max :sad: Dette blir jo litt pusslete... Var ikke klar over at båndbredden var såpass stor pr. spiller. Kanskje noen med en bedre upstream hastighet kunne tenke seg å kjøre en server? Jeg er mer en villig å hjelpe til med oppsett og konfigurering av serveren og hjemmeside med script for pålogging av server.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Litt gammel tråd dette her men sjitt au :D Jeg og ett par kompiser har tenkt å få satt opp en server i Harstad,2 av oss har ADSL 704/128 mens den tredje har SDSL med 1 mbit upstream :woot: Tenkte vi skulle på plassert den hos han. Men vi/jeg er litt grønn når det gjelder å sette opp en server,så det er mulig vi trenger litt hjelp. Vi er alle 110% anti-cheaters og hater de som tyr til juks :evil: Jeg kan kontaktes på : [email protected]

Hvis det er noen av dere som vet om eller kjører gode servere og som er interessert i ærlig kvalifisert motstand så er det bære å maile meg Ip.adresse :) (Kanskje noen er interessert i å opprette en klan) :woot:

 

Hilsen Turboman(NOR)

Lenke til kommentar

Og hvor gammel er så du min lille venn :o Hva i fna er galt med mail adressen? Det er ikke alle som vil legge sin hovedmail adresse ut hvor som helst :evil: Har du noen spesielle domener som favoritt så kan jeg alltids ordne meg det :grumpy: Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å skrive dette men regner med at det er DU som er en liten drittunge,da kan jeg vel anbefale deg #IRC som chatteforum :D Det er vel kanskje mer passende ?!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...