SineTwo Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Mafia går hakkete hos meg på max settings på alt (1024x768) på en p4 2.53 og 512 corshair 3200 og asus ti4200 128mb... noen som vet hvorfor? får 10.000 i 3dmark 2001 uoverklokket noe... og rammen ligger på 333mhz p.g.a. hovedkort (kjører forresten et mini barebone system - shuttle ss51 - http://users.chello.no/~kkalla/shuttle ) Noen som vet why..? Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Det skal da ikke hakke på maskinen din, det går helt glimrende på min maskin, men jeg får 12 000 poeng i 3D Mark 2001 poeng uten overklokking. _________________ Mitt hjemmelagde kabinett Intel P4 2.26Ghz Northwood 533Mhz Asus P4T-E Motherboard 768 MB PC400 Samsung RDRAM Asus Geforce 4 Ti 4400 Creative Sonudblaster Audigy Platunu <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ronnyb på 2002-09-04 07:56 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Ronnyb på 2002-09-04 07:57 ] Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 4. september 2002 Forfatter Del Skrevet 4. september 2002 jeg vet.. det er det som er ergelig :sad: men det gjør visst det alikevel... har du noen ide om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Hakker hos meg også på 1024x768 og max detaljer.. Hjelper å sette ned til medium detaljer men det er ergerlig at vi som har mer enn nok av kraft skal lide såpass mye.. Har fått inntrykk av at folk med eldre grafikkort(GF2) kjører Mafia like bra og nesten bedre til og med. Får bare fortsette å finjustere instillinger for å finne ut hva som går brukbart, men å sette ned til 800x600 kommer ikke på tale. P4 [email protected] GHz 512 DDR RAM Gainward Geforce 4 Ti4400 128MB Lenke til kommentar
XaTrIx Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Jeg har GeForce 2 PRO og AMD XP 1800, kjører Mafia på 1024 x 768 32Bit, helt flytende. Lenke til kommentar
kim Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Prøv med litt forskjellige drivere.. nest nyeste og nyeste foreksempel :smile: Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Ser ut som det er de med Intel CPU som sliter.. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 4. september 2002 Forfatter Del Skrevet 4. september 2002 fant ut at det var rammen som var litt flaske hals, satte opp corshair'en til 333 nå :smile: men alikevel går det ikke HELT flytende når jeg kjører - alt annet går smooth, men kjøringa er noe av det som krever... intel bør virkelig få i litt 3dnow effect Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 sse2 er da betre enn 3dnow Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 bruk 16 bit og ikke 32 bit, ta av alle ting du ikke vet hva gjør. hakker det enda setter du alt på low og justerer oppover til du finner ut hvilken ting det er som gjør at det hakker. men jeg skjønner ikke problemet egentlig, grafikken på mafia er konge på det laveste, og litt bedre på "high"... low skulle hetet high og high higher eller noe :smile: low er ikke dårlig, low er som regel drittbra det også... Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 4. september 2002 Forfatter Del Skrevet 4. september 2002 hovedproblemet er at jeg sitter med en p4 2.53 og en ti4200 128mb og det går hakkete på max @ 1024 når jeg får 10.500+ poeng i 3dmark2001 uoverklokket - kanskje jeg burde ha fått mer? Anyway... Kan det hende at spillet går noe hakkete p.g.a. ekstrem varme på/i cpu/kabinettet? Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 hvis man ser på forumet på mafia-game.com , så ser man at laggingen i mafia på visse pc'er er et STORT og omfattende problem. Ganske tydelig av at det har noe med lyden å gjøre, siden om man ,i de tilfeller spillet hakker skrur lyden av(i setup), vil spillet kjøre helt glimrende. Har på følesen at det kanskje er et soundblaster problem, siden hvis jeg disabler soundblaster, og kjører spillet med onboard-lyd'en fra hk'et, så kjører det helt smood (Går fra 15-16fps med soundblaster, til 60fps uten lyd, eller med onboard-lyden). Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 vel, den nye nvidia driveren fikk mange av spilla mine til å flimre noe hvitt iblandt, jeg trodde det var ekstrem varme i barebone systemet - men nei... var visst driverene :razz: bytta tilbake til 30.x og nå går spillet mer eller mindre smooth... tror jeg venter til de offisielt lanserer 40.x Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 etter hva jeg har forstått har de fleste problemer med spillet...kan godt ha noe med kombinasjoner av hardware, at spillet er tweaked bedre for enkelte andres datamaskin...Hos meg går det mer eller mindre greit nok...men har skrudd ned hvor langt du kan se og kjører på 1228x1024 eller noe slikt.. Spillet virker generelt krevende og kanskje ikke tweaked nok? Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 det kan godt stemme at det spillet ikke har bra engine - for iblandt går det ekstremt smooth og andre ganger går det hakkete - ustabilt? :razz: vet ikke, men da quake 3 kom ut gikk det jo mer eller mindre smurt på alle pc'er, og grafikken er konge fremdeles... rtcw hvis ikke jeg tar feil bruker vel samme engine, og det er bare helt rått hvordan de klarer å gjøre et så bra spill så "lite krevende". Foreslår at mafia gutta legger ut en patch som evt. kan optimalisere spillet for pentium eller hva... Vet ikke om det er mulig men håper det er noe galt med spillet og ikke hardware'n min... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå