Gå til innhold

Hva synes folk om filmen Forrest Gump?

666=TRIPPLE-SEX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den handler om Forrest Gump, som opplever mye utrolig i løpet av livet. Budskapet er vel "life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get", og at det ikke har noe å si om man ikke er smart, bare man har et hjerte av gull, elns.

Musikken som blir brukt i den er den musikken som kjennetegner epoken vi er i; Sweet Home Alabama, Fortunate Son, California Dreamin', Hound Dog, utrolig mange gode sanger. Og selvfølgelig, Mrs. Robinson. Temasangen er nydelig og inspirerende.

Jeg har sett den mange, mange ganger.

Lenke til kommentar

Personlig får jeg mark av disse utallige kosekose godfjott-Tom Hanks-filmene (joda, han er en god skespiller når han faktisk SPILLER, dvs noe annet en en fjott), og i tillegg har jeg problemer med å svelge idéen om at enfoldighet og middelmådighet er bra.

Men som SB sier, musikken er stort sett knall.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke svelge idéen, det er bare en film. Den er ikke basert på virkelige hendelser en gang. Har du ikke lyst å se en ordentlig kosefilm innimellom, der alt ordner seg til slutt? Hadde aldri orket Reservoir Dogs, Requiem for a Dream eller Touch of Evil, som er så utrolig dystre, uten at jeg innimellom får servert en Forrest Gump eller en Terminal.

Lenke til kommentar

Best musikk. :p

Trolig den beste som film betraktet (men Splash har i mine øyne korte øyeblikk av klassisk film-magi [ :hmm: eller er det bare glimt av en naken Daryl Hannah :hmm: ] innimellom alt fjolleriet), men som sagt over, sliter med idéen om at enfoldighet og middelmådighet glorifiseres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Tom "babyfjes" Hanks i en overdrevet happy-go-lucky feel-goodfilm. Filmen er fin nok den, men jeg takler ikke den typen film helt.

Er temmelig enig med Njål her i det han sa om Forrest Gump. Splash derimot, har jeg ikke så veldig lyst til å uttale meg om ettersom jeg ikke har sett den enda. Og joda, jeg er også enig i at musikken er god!

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Best musikk. :p

Trolig den beste som film betraktet (men Splash har i mine øyne korte øyeblikk av klassisk film-magi [ :hmm: eller er det bare glimt av en naken Daryl Hannah  :hmm: ] innimellom alt fjolleriet), men som sagt over, sliter med idéen om at enfoldighet og middelmådighet glorifiseres.

5286379[/snapback]

Jeg liker akkurat det; at man ikk behøver å være sterk eller smart for å lykkes, bare man har et godt hjerte og prøver ditt beste. Forrest reddet hele troppen sin i Vietnam, kaller du det middelmådighet? Forrest ofret alt for kvinnene i hans liv, han elsket dem over alt på jord og gjorde alt for at ingenting vondt skulle skje med dem, kaller du det middelmådighet?

Principal: Your boy's... different, Miz Gump. His IQ's 75.

Mrs. Gump: Well, we're all different, Mr. Hancock.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...