666=TRIPPLE-SEX Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Hva handler filmen om? Hva slags musikk blir brukt i den og hva uttrykker denne filmen? Og hva synes folk om den Dette er mine spørsmål til dere og hvor mange av dere har sett den? Endret 13. desember 2005 av 666=TRIPPLE-SEX Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Den handler om Forrest Gump, som opplever mye utrolig i løpet av livet. Budskapet er vel "life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get", og at det ikke har noe å si om man ikke er smart, bare man har et hjerte av gull, elns. Musikken som blir brukt i den er den musikken som kjennetegner epoken vi er i; Sweet Home Alabama, Fortunate Son, California Dreamin', Hound Dog, utrolig mange gode sanger. Og selvfølgelig, Mrs. Robinson. Temasangen er nydelig og inspirerende. Jeg har sett den mange, mange ganger. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Personlig får jeg mark av disse utallige kosekose godfjott-Tom Hanks-filmene (joda, han er en god skespiller når han faktisk SPILLER, dvs noe annet en en fjott), og i tillegg har jeg problemer med å svelge idéen om at enfoldighet og middelmådighet er bra. Men som SB sier, musikken er stort sett knall. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Du trenger ikke svelge idéen, det er bare en film. Den er ikke basert på virkelige hendelser en gang. Har du ikke lyst å se en ordentlig kosefilm innimellom, der alt ordner seg til slutt? Hadde aldri orket Reservoir Dogs, Requiem for a Dream eller Touch of Evil, som er så utrolig dystre, uten at jeg innimellom får servert en Forrest Gump eller en Terminal. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Problemet mitt er nok mest at Hanks på det tidspunktet hadde spilt ca 234137856 (i hvert fall virket det sånn) slike trygge kose-roller etter hverandre, og selv var jeg forlengst lei ham og dem. Trenger jeg en kosefilm ser jeg helst noe ganske annet. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg skjønner hva du mener, dette var mitt første møte med Hanks (jeg var vel 8-9), så det er selvsagt filmen jeg husker ham for. Er du enig i at, av alle de dumme kosefilmene hans, så er dette den beste? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Best musikk. Trolig den beste som film betraktet (men Splash har i mine øyne korte øyeblikk av klassisk film-magi [ eller er det bare glimt av en naken Daryl Hannah ] innimellom alt fjolleriet), men som sagt over, sliter med idéen om at enfoldighet og middelmådighet glorifiseres. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 oh shut your faces, det er en fantastisk bra film. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Tom "babyfjes" Hanks i en overdrevet happy-go-lucky feel-goodfilm. Filmen er fin nok den, men jeg takler ikke den typen film helt. Er temmelig enig med Njål her i det han sa om Forrest Gump. Splash derimot, har jeg ikke så veldig lyst til å uttale meg om ettersom jeg ikke har sett den enda. Og joda, jeg er også enig i at musikken er god! Endret 12. desember 2005 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Tips: Hvis du får med deg en broad hjem fra byen, sett på Forrest Gump. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Forrest gump er faktis en av mine favoritt dramafilm. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Ville ikke akkurat si det er en film "der alt ordner seg til slutt." Greit nok sønnen er igjen, men "kona" dør samt moren. Blir litt sånn tragisk, bra slutt Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Spoilertags.com Ikke for min del, jeg har jo sett godfilmen, men for de stakkars mennesker som ikke har sett den som kunne finne på å rote seg inn her med god tro Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Best musikk. Trolig den beste som film betraktet (men Splash har i mine øyne korte øyeblikk av klassisk film-magi [ eller er det bare glimt av en naken Daryl Hannah ] innimellom alt fjolleriet), men som sagt over, sliter med idéen om at enfoldighet og middelmådighet glorifiseres. 5286379[/snapback] Jeg liker akkurat det; at man ikk behøver å være sterk eller smart for å lykkes, bare man har et godt hjerte og prøver ditt beste. Forrest reddet hele troppen sin i Vietnam, kaller du det middelmådighet? Forrest ofret alt for kvinnene i hans liv, han elsket dem over alt på jord og gjorde alt for at ingenting vondt skulle skje med dem, kaller du det middelmådighet? Principal: Your boy's... different, Miz Gump. His IQ's 75.Mrs. Gump: Well, we're all different, Mr. Hancock. Endret 13. desember 2005 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 det er en god film, men syns det var synd at den tok mye av spotlightet av The Shawshank Redemption som er en enda/mye bedre film fra 94 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Pøh, desto færre som veit om det, dess bedre føles det for de som veit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå