Gå til innhold

Planting av fake-filer funker ikke så bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det faktisk noen som har fått lasta ned en fake fil? Aldri opplevd det jeg..

5287485[/snapback]

Jeg regner med at folk flest oppdager at det er noe muffens med fila, og lar være å dele den? Skjønner ikke helt hvorfor de trodde at dette kom til å funke så enormt bra.

AtW

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/dinside/2005/12/12/452019.html

Dette selskapet, som levde av å plante falske filer på fildelingsnett har nå gått konkurs. Greit at enda en av de fantasifulle triksene ble avskrevet som en dårlig ide.

AtW

5286067[/snapback]

Jeg synes det var en god idé. Selskapet tjente penger en stund. Når det begynte å gå dårlig, så trakk de inn årene. De sitter sikkert igjen med et lite overskudd. Investeringene kan neppe ha vært de aller største heller.

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/dinside/2005/12/12/452019.html

Dette selskapet, som levde av å plante falske filer på fildelingsnett har nå gått konkurs. Greit at enda en av de fantasifulle triksene ble avskrevet som en dårlig ide.

AtW

5286067[/snapback]

Jeg synes det var en god idé. Selskapet tjente penger en stund. Når det begynte å gå dårlig, så trakk de inn årene. De sitter sikkert igjen med et lite overskudd. Investeringene kan neppe ha vært de aller største heller.

5288280[/snapback]

En god ide for et enkelt-selskap er ikke nødvendigvis en god ide, hverken for plateselskapene eller brukerene. Det er jo formodentlig de som har kjøpt disse tjenestene som har oppfattet at ideen er dårlig, ikek selskapet selv?

AtW

Lenke til kommentar

Forbrukerne er jo plaget minimalt. Eneste som har tapt på dette er plateselskapene. Men etter min mening er det plateselskapenes idé om å bruke masse krefter og kapital på å plage forbrukerne som er den egentlige dårlige idéen. Og den fortjener å utnyttes av smarte sleskaper.

Men, dette er strengt tatt bare forsøk på tongue-in-cheek kverrulering fra min side. :D

Lenke til kommentar

Ømm.. nei?

Er jo plateselskapene som tilslutt kommer til å sitte med svarteper.

Før eller senere kommer folk forhåpentligvis til å gå lei av alle sperrene, og begynner å laste ned all musikk.

Kanskje vil det da komme ett system slik at man kan bruke musikken man kjøper som man vil, hvor man vil. JEg gidder ikke å kjøpe musikk nå som man ikke vet hvilke diabolske sperrer man kan risikere å få med på kjøpet.

Lenke til kommentar

Husker å ha sett et par slike på kazaa, men når virus/time-ratioen oversteg 20 sluttet jeg å bruke det møkkaprogrammet.

DC++ e.l. har ofte mer seriøse brukere, og det er mer preget av "share what you use"-tankegangen, så det er lite pes med falske filer (aldri selv sett noen).

Lenke til kommentar
Ømm.. nei?

Er jo plateselskapene som tilslutt kommer til å sitte med svarteper.

Ømm, jo. Plateselskapene bruker penger på slikt, og hvor kommer pengene fra? Jo, det er oss kunder det, som betaler for musikk.

Kanskje vil det da komme ett system slik at man kan bruke musikken man kjøper som man vil, hvor man vil. JEg gidder ikke å kjøpe musikk nå som man ikke vet hvilke diabolske sperrer man kan risikere å få med på kjøpet.

Jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å kjøpe musikk igjen. Kanskje er det også risikabelt å kjøpe film. Det er allerede irriterende nok å måtte sitte gjennom flere minutter med "du din slemme pirat, du får ikke lov til å piratkopiere denne DVDen du kjøpte helt lovlig. Dust!"...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å kjøpe musikk igjen. Kanskje er det også risikabelt å kjøpe film. Det er allerede irriterende nok å måtte sitte gjennom flere minutter med "du din slemme pirat, du får ikke lov til å piratkopiere denne DVDen du kjøpte helt lovlig. Dust!"...

5291883[/snapback]

Jeg vet, det er så utrolig teit, kjøper simpsons-DVDer så må du tvinges til å se igjennom "du ville ikke stjele en bil". Jo mer jeg ser den "reklamen" jo mer har jeg lyst til å stjele en bil. Og på kopierte versjoner er selvsagt denne tingen fjernet, fatter de ikke at de gjør orginalproduktet dårligere enn kopien?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...