Vralteladden Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg beklager hvis dette er lagt inn i feil forum, men jeg var ikke sikker på hvor det skulle være. Jeg bestilte et Canon 100-400mm objektiv fra USA, men det ble litt ødelagt i transporten. På morgenen den 1. desember leverte jeg det hos Serviceproffen, og de sa det ville ta ca. en uke. Etter at det hadde gått en uke, hadde de ikke sett på det engang. Jeg sa at det hastet siden jeg skal til utlandet om 2 dager (fra i dag), og fordi jeg måtte sende regningen til USPS så fort som mulig, siden pakken var forsikret. Jeg sjekka statusen på nettet i dag, og de har fortsatt ikke så mye som sett på det engang. Finnes det noen lover og regler som gjør at jeg kan klage på dette, eller må jeg bare ta til takke med deres elendige service? Det er ikke bare det at jeg egentlig skulle hatt objektivet til jeg skal til Østerrike, men hvis jeg ikke sender forsikringskravet til USPS snart, så må jeg dekke reperasjonen selv, for jeg tviler på at Serviceproffen kommer til å gi meg gratis reperasjon, selv om de er så utrolig treige... Takker for svar! Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Serviceproffen må ta ansvar her siden de ikke har holdt en avtale. På den annen side så kan det vel ikke haste sånn? Ta bilde av objektivet og få en rapport/forhåndspris fra Serviceproffen om at de har hånd om saken. Send dette til selger/befrakter, så ordner det seg. Pakken er jo forsikret mot skader som du sier. Lykke til. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Når man først bestiller fra USA så må man regne med slikt. Du er dessverre avkortet fra norske lover når det gjelder reklamasjon, tidsfrister, etc. som beskrevet i "kjøpsloven". At Serviceproffen lover og lover er ikke noe nytt. Vet ikke hvem du har pratet med, men snakk i allefall med Gunnar Rasmussen. Han er daglig leder for Serviceproffen og bør kunne overstyre sine servicemedarbeidere. Det er sikker mange andre som også står og roper om at de skal bli prioritert, og hvis de har kjøpt sine objektiver i Norge så bør det være en selvfølge. Gjennom Canon Norge's avtale med Serviceproffen så ligger det nok en slik klausul. Du kunne jo også ha sendt objektivet til Camera & Videoteknikk AS i Bergen, om det hadde endret noe på saken er ikke godt å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå