Gå til innhold

Hvordan avgjøre om RAM er bra/dårlig?

Imsvale

Anbefalte innlegg

Jeg går ut i fra at dette ikke er mulig ved å se kun på specs. Er det bare slik at noen merker er bedre enn andre? Eller det det i utgangspunktet umulig å vite, og at man må finne ut dette ved en hel masse testing, tweaking og benchmarking?

Hva er det, teknisk sett, som avgjør om RAM overklokker bra eller dårlig? Hva er det de gode produsentene gjør bedre enn de som er mindre bra/dårlige?

Kanskje et vanskelig spørsmål, men er det det, er det svar godt nok i seg selv, i og med at det da antyder at man må teste RAM-en for å kunne finne ut av det.

Grunnen til at jeg spør om dette er at det er mange som lager tråder for å spørre utelukkende om "dette" er bra RAM. Hvis det finnes en noenlunde grei måte å finne ut dette på selv, ville jo det vært helt utmerket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo klart, men takk likevel. :) Jeg lurer litt mer spesifikt på hva som gjør disse bedre enn andre? Ser at det er kommet flere andre produsenter med bra RAM (eks. mushkin, G.Skill), hva er det de i så fall har gjort annerledes denne gangen siden de plutselig lager mye bedre RAM?

I tillegg er det visse modeller fra de "bra" produsentene som er bedre enn andre. Igjen, hva er det som avgjør dette?

Mulig jeg spør forferdelig vanskelig, som sagt, men hvis noen hadde et godt svar på det, ville det vært utmerket. :)

Jeg spør av ren nysgjerrighet, ikke fordi jeg lurer på hva slags RAM jeg skal kjøpe, i tilfelle noen lurte. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...