LittOmAlt Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei jeg skal oppgradere skjermkort og har funnet et som har AGP 8x. Mitt hovedkjort støtter AGP 4x. Kan jeg bruke et 8x kort? Takker for svar! lOa Lenke til kommentar
enema Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 burde gå... 8x/4x er bare overføringshastigheten (pci-e tror jeg har 16x) så det eneste du burde merke er at ytelsen går ned, og jeg ville heller kjøpt et nytt hovedkort i tillegg hvis det er så gammelt at det kun støtter agp4x... e Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Ytelsesforskjellen er i praksis så og si ikke merkmark. Selv om AGP 8X har dobbelt så høy båndbredde som 4X, vil du ikke merke stort. 8X er bakoverkompatibel med 4X, men ikke med 2X og 1X. Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Ja, det skulle gå fint. Det er heller ikke stor ytelses forskjell mellom 8x og 4x agp. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Som alle sier, så bør det gå ja. Men er du uheldig, så kan det hende at ditt 8x-kort krever mer strøm enn vanlige 4x-kort, og da kan du få problemer med ustabilitet. 8x-standarden er også laget for å levere mer strøm til 8x enn 4x, ikke bare en bitteliten anelse mer hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå