Gå til innhold

Musikk - Bedre før enn nå?

homer1990

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror folk blir overrasket om de får vite mengden av alternativ musikk som produseres og lyttes til på verdenbasis om man ser bort ifra den amerikanske pop-maskinen og hitlistene. Spesielt i disse dager med internett er det veldig lett å finne små, ukjente band/artister som lager musikk til å bli relgiøs av (no offence dere kristne :))

At på til, mye av teknikken som trenges for å produsere musikk har blitt billig, enkel og tilgjengelig for langt flere mennesker enn før, så derfor produseres det mere samt at det er små band/artister, gjerne hobbyartister/band som produserer den beste musikken.

Dette er spesielt sant for oss som liker elektronisk musikk, men også akkustisk musikk har blitt relativt enkelt å produsere på hobbynivå. Se bare på f.eks Urørt.

Er bare å finne en nettradio som spiller musikk i den sjangeren du leter i, så finner du nok musikk i plenty. Og å argumentere med at det er få gode nettradioer er også tull. På verdensbasis vil jeg tro det finnes nettradio'er i et antall på 5 siffre, om ikke 6, så det er bare å begynne letinga :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Om musikk er bedre nå enn før, kommer jo helt an på hvordan musikk man liker.

5352486[/snapback]

Haha.. Sannere ord ytres sjeldent..

Altså den elektroniske musikken starta kjempebra på begynnelsen av 90 tallet med IDM sjangren etc, men så i de siste årene har det vært mye crap utgitt i sjangren..

Hver eneste sjanger som har noe fengende eller bra vil bli melket til det groveste, og så vil man etterhvert si "nei denne sjangren var bedre før, de som skapte denne sjangren var mye mer dyktige."

Men jeg vet ikke, jeg syntes kanskje musikken som var på 60-70 tallet var veldig bra, men det finnes jo seff masse artister nå for tiden som er like gode.

Radiohead, autechre, plaid, boards of canada, shpongle, the hives, foo fighters, altså man kan jo nevne i fleng..

Lenke til kommentar
Har lenge gått og tenkt på det at musikken generelt sett var mye bedre før.

Dette er så klart min mening, så jeg lurte på om jeg hadde noen andre

som er enige med meg der ute?

Altså jeg for min del kommer ikke på noe band som jeg har hører noe særlig på eller syns holder et rimelig bra nivå på sanger og tekster som begynte etter 2000...

Hvor blir rocken av henne? vi må tilbake til 70, 80 og 90 tallet for å finne noe ordentlig kvalitets musikk! gjerne ac/dc, Iron Maiden, Aerosmith, Jimi Hendrix osv...

Samfunnet blir bombadert av dårlig "fjortis pop" vanlig pop og Rap/Hip Hop som står til interessen til noen få i samfunnet som gjerne også hører på dette fordi dette er "kult".

Største delen av samfunnet har jo litt annen musikk smak enn popen som "alle" hører på og som blir spilt på radio og greier!

Måtte bare få dette ut... Var ganske sprengeferdig!

Noen som er enige? Som sagt er dette min mening!

Har du ikke noe lurt å si, så hold kjeft!

5285853[/snapback]

er faktisk enig der! :)

Endret av M.F.
Lenke til kommentar

Jeg hører selv bare på musikk fra 70, 80 og tidlig 90-tall (med få unntak). Rett og slett fordi nyere musikk, som homer1990 sier, har en tendens til å være fjortis-pop og rap (som jegi kke liker). Selvfølgelig techno også da. Og for ikke å glemme pop-punken (Linkin Park osv.) og kjerringpunken (alle disse vi ser på svisj osv.). Nei, jeg holder meg hvertfall til eldre rock og metal (med div. underkategorier).

Lenke til kommentar

Finnes da mer enn Elvis og Tone. Det syntes jeg var en usakelig sammenligning

Men helt Off Topic

Om jeg skulle jeg velge mellom Elvis og Tone, er ikke det så veldig vanskelig. Platen Bliss er elendig. Kjedeligere Pop musikk skal du lete lenge etter. Elvis er mye bedre å høre på. Selvom jeg ikke er veldig begeistret for noen av dem.

Men tilbake til det det spørres om.

Personlig syntes jeg det prod omtrent like mye bra musikk nå som før. Men grunnen til at mange sier at det var bedre musikk før er nok pga man husker den bra musikken som blir laget. Den dårlige glemmer man. Men av musikk som lages nå. Husker man også den dårlige musikken. I tilleg til den bra såklart.

En annen viktig faktor er at det før ble laget mye mindre musikk. I dag blir det laget enormt mye mer. Og det er mye som er altfor komers. Dermed forsvinner den bra musikken litt vekk fra rampelyset.

Det lages like mye bra musikk i dag som før. Men den er mye vanskeligere å finne. Det er gjemt bak listepop, og diverse annen møkk man kunne klart seg foruten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...