Petrvs Romanvs Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Kom til å tenke på Demolition Man hvor fremtidens musikk kun består av reklame-jingles :!: Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg er enig at det var bedre før. Liker veldig godt 70- og 80tallsmusikk. Så alt for mye av dagens "shlægere" er jo remix/ cover av gamle hits fra nettopp 70- og 80tallet. Har en lillesøster på 14år som liker alt som er på VG-lista topp20 Når jeg da spiller orginalene til de sangene hun hører på, liker hun selvsagt dem også. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 ...liten digresjon.... Hva skal man tenke når The Clash's London Calling er en av låtene som fremføres i det suverene underholdningsprogrammet Beat for Beat? Dette skjedde for et par år siden, og fikk meg inn i en aldri så liten depresjon. (kom meg relativt kjapt igjen etter en solid runde alternativ bråkemusikk, akkompagnert av et godt utvalg øl) T'Weed Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Det er en ting jeg har lurt på. Tror dere (som disser vg lista) at musikken blir lagt der med vilje? (Ok kanskje noe korrupsjon inne i bildet, men sånn vanligvis). Det er jo musikk som havner der pga at _mange_ liker den. Ikke noen annen grunn. Hvis dere disser folk som hører _utelukkende_ på vglista fordi de BARE synes den musikken er bra så skjønner jeg dere, men det tror jeg sjeldent er tilfellet. VG lista blir satt sammen av låter som går bra. Men bort fra VG-Lista, jeg personlig hører på all mulig musikk, fra alle mulige tider, selvom jeg fort finner musikk fra tidligere enn 60 tallet veldig lite givende. Jeg hører også ganske lite på rock... Jeg vet om flere bra band fra etter 2000 og synes også det kommer veldig mye bra musikk om dagen, selvom noe av det skulle måtte finne på å være r&b. Det teiteste jeg vet om er folk som totalt utelukker enkelte sjangre og bare slenger dritt om det. Det er kanskje på tide å innse at musikksmak er ganske subjektivt. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Selskaper betaler for å få komme opp på listen ja. Endret 14. desember 2005 av Jan-Erik Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Synes musikk var bedre før ja, men finnes jo selfølgelig unntak... Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg synes/tror at det lages like mye bra musikk nå som før. Det er vel som andre her har påpekt bare det at man nå må lete litt lengre utenfor allfarvei for å finne den. 75% av musikksamlingen min stammer fra perioden 1971 - 1982, men det forteller kanskje mer om hvor enspora jeg er Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Hva med de som lager dårlig musikk og er stygge som juling (f.eks Iron Maiden)? 5289107[/snapback] 5289318[/snapback] Det er jo ikke store nyheter at det er "den gamle tidens" Spice Girls i über harry klær. 5289380[/snapback] i d1gg 5p1c3 g1rl5 - 1n 0ld 5tyl3 Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Hva med de som lager dårlig musikk og er stygge som juling (f.eks Iron Maiden)? 5289107[/snapback] Det at de lager dårlig musikk får være din mening, er utrolig mange som mener det motsatte. Så det spørsmålet fins det ikke noe svar på, fordi begge sidene blir "feil". Endret 15. desember 2005 av skate4life Lenke til kommentar
iMono Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 [...]men favorittiden må være fra 1969 til 1974 5289386[/snapback] Si 1975... Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Alt før 1980 er crap. Endret 15. desember 2005 av Equilibrium Lenke til kommentar
iMono Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Alt før 1980 er crap. 5298121[/snapback] Kan du begrunne? Savner du den grooovete basstrommen som fortsatt henger igjen i det svært populære bandet Metallica? Jeg for min del savner dybden i sanger lagd etter 1980. Sikkert fordi de sluttet med dop... Lenke til kommentar
Seether Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Alt før 1980 er crap. 5298121[/snapback] Jeg for min del savner dybden i sanger lagd etter 1980. Sikkert fordi de sluttet med dop... 5301767[/snapback] Jah. Der har du det! helt enig. Altfor mye overfladisk eller oppbrukt materiale ute og går nå.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Jeg for min del savner dybden i sanger lagd etter 1980. Sikkert fordi de sluttet med dop... 5301767[/snapback] "You see, I think drugs have done some good things for us. I really do. And If you don't believe drugs have done good things for us, do me a favour. Go home tonight take all your albums, all your tapes and all your CDs and burn them. 'Cause You know what the musicians that made all that great music that's enhanced your lives throughout the years? RrrrrrrrrrrrrrrrrrEAL fucking high on drugs... The Beatles were so fucking high they let Ringo sing a few songs." -Bill Hicks Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Bare for å nevne Pink Floyd, Eric Clapton, Bowie, Thin Lizzy, Black sabbath osv Bowie/Clapton er ikke sikker, sa vel en gang tidlig på 70 tallet på tv at det ikke gikk å lage musikk/tekster uten påfyll av div. medisin. Kilden til dette husker jeg ikke nå, så ta det med ei klype salt. Meg selv vokste opp med Elvis på den ene siden og AC/DC på den andre siden og noe Country på midten, og mener det er mye av grunnen til at jeg liker det meste av musikkart i dag. Springsteen feks. Fra rock til mere heavypreg og over til liste(pop)rock, like bra kvalitet over det denne mannen gjør i dag. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Fanden ta at jeg blei født i 84 og ikke på 50-tallet og dermed kunne oppleve Woodstock Ikke no techno og gurglete svart-metal. Bare god musikk. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Ta en titt på USA, mye bra rock og blues som Produseres som ikke er listet. Nevner Phish, Warren hayes, Bonamassa, noen av gutta som er utrolig dyktig i min ører. Bonamassa er en kar i 20 åra som spiller vanvittig bra som dere burde høre, rock'n'roll ala steve ray (srv). Cuncoon (skrives det sånn?) er vel den festivalen du får mest variasjon av ny musikk, og gammel. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Har lenge gått og tenkt på det at musikken generelt sett var mye bedre før. Hvor blir rocken av henne? vi må tilbake til 70, 80 og 90 tallet for å finne noe ordentlig kvalitets musikk! gjerne ac/dc, Iron Maiden, Aerosmith, Jimi Hendrix osv... Har det slått deg at du kanskje leter i feil sjanger ? Når det er sagt så er ordet LETE sentralt her. Den gode musikken er ikke lenger lett å oppdage. Mest fordi den krever noe av lytteren og ting som setter krav til mottakeren selger ikke like lett som det som umiddelbart tilfredsstiller. Lenke til kommentar
29WebNet Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Synes musikken var bedre før enn nå, det er liksomt så mye kødd - gangster - penger - dop - mafia i de nye sangene til f.eks rappere. Men ofte kommer det digg sanger da =P Lenke til kommentar
iMono Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Father Christmas er en favoritt i disse tider... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå