Gå til innhold

Låne naboens lader?

adis

Anbefalte innlegg

Har ein Asus bærbar og har seff gløymt igjen ladaren min, det som eg lurer på er om e kan låna naboens ladar. Han har ein Acer maskin. På maskinen min står d 19V 4,7A 90W mens på ladaren står d 19V 3,42A.

Kan eg bruka denna ladaren inn i laptopen min uten at den tar skade??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde ikke tatt sjansen da du kan ødelegge laderen med det, pcen skal ha en gitt spenning men laderen blir overbelastet om den må gi ut mer strøm.

5285874[/snapback]

Helt enig, bruk ikke annen alder enn den som er beregnet på maskina di. Kan jo hende at det fungerer, men en smule dyrt dersom det går galt....

Lenke til kommentar

Men, vist laptopen er avlsått under lading, vil den da trekka mindre amper og kunne lada smertefritt? Eller er den oppgite amperen i avslått tilstand?

Edit: eg som var litt kjapp med å lesa svara, ser at dette er blitt besvart. Takker for innspel:)

Endret av adis
Lenke til kommentar

Det går nok bra. Den strømmen som står under maskinen er maksimalt av hva den kan trekke, og dessuten har praktisk talt alle slike ladere overbelastningsbeskyttelse. Den klarer nok å lade batteriet eller kjøre maskinen hvis du tar ut batteriet (så det ikke går noe strøm til lading), men kanskje ikke begge deler på en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...