eladmir Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 har lurt på dette.. sitter å ser på prisene og ser at dual core virker dyerer per mhz. stemmer dette eller er det jeg som har missforstått? når jeg først så dual core 4000+ tenkte jeg med en gang to ganger 4000+ da er vi jo oppe i 8000+ dette ville jeg tro var feil. derfor lurer jeg bare på når det står amd dual core 64 x2 4000+ tilsvarer d et da amd 64 4000+ ? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Nå er det ikke noe som heter dual core 4000+, men uansett hadde svaret vært at det kommer an på hva du bruker dem til. Er programmet veldig godt til å utnytte flere prosessor blir dual core mye raskere, hvis ikke blir single core raskere. Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Nå er det ikke noe som heter dual core 4000+, men uansett hadde svaret vært at det kommer an på hva du bruker dem til. Er programmet veldig godt til å utnytte flere prosessor blir dual core mye raskere, hvis ikke blir single core raskere. 5286149[/snapback] jeg skrev 4000 bare som et tall. en variabel kunne like så godt vært 3.5 eller 3700 eller 13780456 men spørsmålet var vel egentlig: er den markeringen tilsvarende pentium mhz? slik at de kan sammenlignes? eller hva? og også kan de sammenlignes med singel core. er vel egenlig det samme fikk jo svar pådet på en måte Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 dual core vil si at det er to 4000+ chiper på brikken. Siden dette gir bedre ytelse og er dyrere enn å ha en så har amd satt på to stk chips med lavare frekvens enn det er på 4000+ med en chip. Derfor er a64 4000+ raskere enn X2 4000+ i singlecoreaplikasjoner, mens aplikasjoner som kan bruke begge prosessorene nyter godt av en dualcore =) (men dessverre er det foreløpig få av disse aplikasjonene) Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 dual core vil si at det er to 4000+ chiper på brikken. Siden dette gir bedre ytelse og er dyrere enn å ha en så har amd satt på to stk chips med lavare frekvens enn det er på 4000+ med en chip. Derfor er a64 4000+ raskere enn X2 4000+ i singlecoreaplikasjoner, mens aplikasjoner som kan bruke begge prosessorene nyter godt av en dualcore =) (men dessverre er det foreløpig få av disse aplikasjonene) 5286209[/snapback] takk og takk det var ddt svaret jeg ønsket meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå