Wobokel Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 kjørt nTune og satt på auto tuning eller noe sånt i det programmet. xp starter på nytt av seg selv og jeg får tilbud om å starte windows i vanlig modus, sikkerhetsmodus osv. Ingen av delene virker. Når jeg booter fra xp cd'en og velger å reparere eller installere xp kommer følgende melding(se bilde): har resat bisoen men det endte bare med at jeg fikk et hell til å få skjermkortet til å virke. HVA SKAL JEG GJØRE? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 ? Lage en signatur/profil med all hw kanskje . (lettere å få bedre svar da..) Har du DFI kort slå av PSU ta ut batteriet , og la cmos jumperen være i clear noe lengre . Lenke til kommentar
Wobokel Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 ? Lage en signatur/profil med all hw kanskje . (lettere å få bedre svar da..) Har du DFI kort slå av PSU ta ut batteriet , og la cmos jumperen være i clear noe lengre . 5285749[/snapback] asus a8n-sli delux amd 64 3500 x850xt tangan 480 watt Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Hadde korrupt system på et nforce3 fra MSI engang etter å ha fiklet med ntune , da ble alle usb helt bananas. Måtte ta en laaaaang clear (med 220v plugget ut fra PSU slik at hk ikke får standby voltage). Etter at du har resatt bios , må du huske å sette på ACPI og IOAPIC samt dma/sata dma . Regner med at asus setter dette ved bruk av "Load optimized defaults". Kanskje du må sette memory volten manuellt litt høyere . Den BSODen likner på enten minne fusk eller irq mismatch . Evt. er Irq'er blitt skyflet om , er noe muligens enablet i bios nå som ikke var det tidligere (com1/LPT/firewire/extra lan kontroller etc.) Har du "reset ESCD" i bios sett denne enabled også og boot engang for å oppdatere pci data . Fikk selv en haug med BSODs under en repair install . Fikset det med å disable lan i bios - reinstallerte xp - enablet lan i bios til sist.(disablet ogå alt annet av unødvendig ting som Com/Ir/LPT/Ie1394 etc) Endret 12. desember 2005 av syar2003 Lenke til kommentar
Wobokel Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5293020 flyttet den der siden jeg har fått litt peil på hva som er galt ellers takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå