Gå til innhold

Skikkelig Gaming pc hvilke merker?

Anbefalte innlegg

Så var det på tide og oppgradere spillpcen nok en gang og trenger noen tips.

Er litt usikker på hva jeg bør velge....

Pcen min brukes 95% til spill, så må velge det som er mest optimalt for spill.

Så kommer spørsmålet.....Intel eller AMD.......har kjørt AMD hittil og er ganske så fornøyd, men er det forskjell i spillkvalitet og hastighet ved å skifte merke?

Det andre er at jeg har tenkt å kjøpe nytt skjermkort.....har nå Radeon 9800 pro 256mb DDR2, men synest framraten er ganske lav på spill som World Of Warcraft som keg spiller mest.

Jeg tenker ofte kvalitet over ytelse, men har jo såklart lyst på begge deler......

Lurte på å gå over til Nvidia skjermkort siden det sies at ytelsen der er en del bedre samt at kvaliteten har skjerpet seg bra utover de nye kortene.....

Siklet litt etter toppmodellen "XFX GeForce 7800 GTX 512 MB XXX" men koster jo ganske så mye denne og da resises spørsmåket "er den værdt prisen"?

Sammen med en rask cpu og raskeste Minne til nå (1GB 800mhz ram)

Og en 15K rpm harddisk for spill og Operativsystem og slikt.

Blir kankje litt overkill det......noen som vet om eventuelt andre Nvidia kort som kan gi nærmest lik ytelse uten at den er svindyr?

Er det nye skejrmkort rett rundt hjørnet nå så det er best å vente en mnd eller er det liten vits i det?

Bare så det er sagt er jeg INGEN overklokker og har null peiling der, så blir ikke noe snakk om overklokking her, og spill jeg spiller på en 20,1" lcd og kjører konstant 1600x1200 oppløsning, så om noe hadde noen tips til hvilke deler jeg bør se etter og slikt tas de mer enn gjerne imot.

På forhånd takk for tipsene :-)

Slabbedasken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD er fortsatt best til spill (Athlon 64). Hvis du vil ha noe som er mer fremtidsrettet kjøp Athlon 64 X2. Begge deler kan overklokkes forholdsvis langt. Jeg har en Athlon 64 på 1,8GHz (3000+) som nå kjører på 2,8GHz. (Det er ganske spesielt så ikke klikk i vinkel hvis du ikke når like langt...

Ryktene sier at et kort med følgende spesifikasjoner kan risikere å dukke opp i April:

Nvidia GeForce 7900 Ultra @750MHz / 1.9GHz 256-bit 512MB GDDR 3 SDRAM 1ns (Samsung K4J52324QC-BJ10) 1000MHz

Og G80 skal visstnok dukke opp ca høsten av 2006.

Hvis du ikke vil stole på rykter er et 7800 GTX 512 MB kort et godt valg. Ihvertfall siden du kjører på 1600x1200. Noe svakere oppsett ville jeg personlig ikke valgt. Et oppsett med 2stk 7800GTX 256MB i SLi vill kanskje vært et alternativ. Men jeg er også perfeksjonist med egen 20" LCD og 1600x1200...

Min anbefaling er å kjøpe en av de rimeligste Athlon 64 prosessorene og et av de råeste skjermkortene. Jeg mener det er verdt prisen. Det er *langt* fra overkill. Jeg finner stadig spill som på max instillinger tvinger 7800GT Sli oppsettet mitt i kne. Dvs under 10fps.

Lenke til kommentar
Min anbefaling er å kjøpe en av de rimeligste Athlon 64 prosessorene og et av de råeste skjermkortene. Jeg mener det er verdt prisen. Det er *langt* fra overkill. Jeg finner stadig spill som på max instillinger tvinger 7800GT Sli oppsettet mitt i kne. Dvs under 10fps.

5285659[/snapback]

Eeeh, 10fps med 7800GT SLI? Spiller du i 2048 x noe med 16xFSAA eller?

Lenke til kommentar

Takker for tipsene......liker ikke helt det at skjermkortetne koster så utrolig mye osm de gjør nå.....husker jeg måtte klø meg dot og lenge i hue før jeg kjøpte mitt daverende beste kort 9800pro 256mb som da kostet 4500 kr....vilel ikke trodd at prisen skulle stige utoiver siden det ser ut som om prisene på de nadre produktene har gått relativt nedover.

Obs: Det skjedde en klikk på hardware side da jeg laget denne tråden og trodde ikke den kom fram, og ser nå at det ligger 2 like tråder ute på nettet, men får se om jeg får noe tips fra dem begge da ;-)

Slabbedasken

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...