Gå til innhold

hvilken cpu duger til geforce 7800gt

eladmir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vil si at man så lenge man har A 64 av et eller annet slag så vil det gå glatt...cpuen har ikke så mye å si i spill....har selv 3200+ og 7800gtx. har prøvd å klokke cpuen for å teste. men eneste stedet der det ble raskere var i 3dmark. men det er jo fordi det kjøres i 1024x768 og da har kansje cpuen litt å si. men fra 1280x1024 med litt aa og af så har ikke cpuen noe å si nesten.

Endret av Blaz3r
Lenke til kommentar
vil si at man så lenge man har A 64 av et eller annet slag så vil det gå glatt...cpuen har ikke så mye å si i spill....har selv 3200+ og 7800gtx. har prøvd å klokke cpuen for å teste. men eneste stedet der det ble raskere var i 3dmark. men det er jo fordi det kjøres i 1024x768 og da har kansje cpuen litt å si. men fra 1280x1024 med litt aa og af så har ikke cpuen noe å si nesten.

5293145[/snapback]

CPU er og blir en flaskehals ved oppløsning over 1024x768... Det finnes ikke en cpu i dag som utnytter spill fult ut. Skal love deg at spill hadde hatt mange flere FPS med f.eks en FX80 om den hadde eksistert i dag.

Lenke til kommentar

5293145[/snapback]

CPU er og blir en flaskehals ved oppløsning over 1024x768... Det finnes ikke en cpu i dag som utnytter spill fult ut. Skal love deg at spill hadde hatt mange flere FPS med f.eks en FX80 om den hadde eksistert i dag.

5295319[/snapback]

hm, hvorfor får jeg da ikke flere fps i spill når jeg klokker cpuen da ? seff vil man tjene noen få fps kansje, kommer ann på spillet. men tester viser at å kjøpe raskere cpu ikke vil gi no særlig forbedring. kan ikke si at det det koster å kjøpe f.eks fx57 er verdt 0-5 fps bedre.

Lenke til kommentar
hm, hvorfor får jeg da ikke flere fps i spill når jeg klokker cpuen da ? seff vil man tjene noen få fps kansje, kommer ann på spillet. men tester viser at å kjøpe raskere cpu ikke vil gi no særlig forbedring. kan ikke si at det det koster å kjøpe f.eks fx57 er verdt 0-5 fps bedre.

5321675[/snapback]

Enig

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
CPU er og blir en flaskehals ved oppløsning over 1024x768.

Det er ved lav oppløsning CPUen blir flaskehals, ikke høy, og folk flest kjører jo ikke i lav oppløsning hvis de har bra skjermkort. I følge tester som har vært lenket til tidligere går grensen for GTX vanligvis ved ca 3500+ i 1280x1024, og i 1600x1200 er det omtrent alltid skjermkortet som er flaskehalsen. En litt overklokket 3200+ er derfor mer enn godt nok for GTX og X1800XT. For GT er sansynligvis selv en standard 3200+ godt nok.

Endret av tvangsgreie
Lenke til kommentar

For meg er det bare tull når dere sier at man må ha de nyeste cpuene for å kunne kjøre uten at det er noen flaskehals. Det er ikke sannt! Selvfølgelig vill en p42,5ghz være en flaskehals men en som er 3ghz+ vil ikke begrense noe særlig i dagens spill! Ok kanskje loadingen vil gå enddel raskere, men i fps så har det veldig lite å si når man holder seg fra ca.3ghz og oppover. Da står det heller mere på skjermkort og mengden ram.

Men jeg lurer på de neste grafikkbrikkene... Hva tror dere vil være en cpu uten flaskehals for eksempel for en brikke i G80 serien?

Lenke til kommentar
3700+ "San Diego" er sikkerstikk..

5322616[/snapback]

Ser at 3700+ koster 1995,- på Komplett nå. Mens en 3500+ koster 1950,-. Så 3700+ er et meget bra kjøp akkurat nå. 3800+ koster derimot 2550,-. Men om man vil spare litt så går det jo ann å kjøpe en 3200+ som koster 1550,- og bare overklokke den litt. Om det er slik at man bare trenger 2200MHz for å drive et GTX max på høye oppløsninger så vil jo de fleste 3000+ også greie overklokking til 2200MHz glatt.

Smak og behag. Jeg personlig, om jeg skulle kjøpt noe nå så hadde det nok blitt San Diego 3700+. X2 interesserer meg ikke. Ser rett og slett ikke bruken for 2 kjerner. Driver ikke med så tung multitasking og det vil ta lang tid før spill utnytter disse. En X2 3800+ kjører jo 'bare' på 2000MHz, og vil ikke være kjappere enn en 3200+ som koster halvparten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...