eladmir Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 duger denne rammen til en pc som har mellom amd 3500+ og 4000+ med gefroce 7800 gt skjermkort: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=15092 Lenke til kommentar
paron.no Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Godt nok minne, hvis du ikke har planer om å overklokke. Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Godt nok minne, hvis du ikke har planer om å overklokke. 5285541[/snapback] har ikke tenkt til å overklokke enda. ihverfall ikke mye. men tenkte bytte minne over jul er egetlig en slags midlertidig løsning. skal "teste" dem for en kompis så kjøper han dem av meg bare lurte på om noen ahr noen erfaringe med dem Lenke til kommentar
staljin Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Hei, Hva med denne? Det er dog ikke dual channel, men i forhold tol OCZ så er de CL2.5 og har lifetime garanti. Hvis du ikke skal overklokke så bør disse 2x1024 være helt OK. Lurer på å kjøpe de selv. Det er Veritech brikkene, oh ikke NO NAME. Staljin Endret 12. desember 2005 av staljin Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 hva med å kjøpe disse 1024 brikkene. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3780 kan jo alltids oppgraderer til 2048 seinere.. hva er foresten forskjellen mellom de og disse: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2686 som er et smule hakk billigere! Lenke til kommentar
staljin Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) OK. Ser at du går for OCZ uansett. Greit nok det. Det er forskjel i timings de kjører på De dyrere: 5-2-2-2 De billigere: 5-2-3-2 Så vidt målbar ytelses forskjell. Den lille forskjell i timings kan utgjøre en del i OC egenskaper(de dyrere kan klokke bedre), men siden du ikke skal klokke, så er det definitivt ikke verdt de pengene. Det er akkurat derfor jeg syns de Veritech 1024MB brikkene er gode, har bedre timing enn en god del 1024MB brikkene tilgengelige i Norge, og koster nesten ingeting. Nå blir det mer og mer nødvendig/populart med 2 GB RAM så hvis du vil eventuelt oppgradere seinere(til bedre brikkene), blir det kanskje lettere å selge disse 2x1024MB Veritech brikkene, enne de 2x512MB. Staljin Endret 12. desember 2005 av staljin Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 OK. Ser at du går for OCZ uansett. Greit nok det. Det er forskjel i timings de kjører på De dyrere: 5-2-2-2 De billigere: 5-2-3-2 Så vidt målbar ytelses forskjell. Den lille forskjell i timings kan utgjøre en del i OC egenskaper(de dyrere kan klokke bedre), men siden du ikke skal klokke, så er det definitivt ikke verdt de pengene. Det er akkurat derfor jeg syns de Veritech 1024MB brikkene er gode, har bedre timing enn en god del 1024MB brikkene tilgengelige i Norge, og koster nesten ingeting. Nå blir det mer og mer nødvendig/populart med 2 GB RAM så hvis du vil eventuelt oppgradere seinere(til bedre brikkene), blir det kanskje lettere å selge disse 2x1024MB Veritech brikkene, enne de 2x512MB. Staljin 5286408[/snapback] ja skjønner hva du mener. hmm har liksom tenkt til å kjøpe alt fra et sted. også fant jeg alt et sted. så om jeg bytter butikk må jeg finne alt på nytt liksom(siden ikke alle butikker har samme varene) nei jeg er veldig usikker de hadde ikke de minne brikkene jeg ville ha(utsolgt overalt) så må liksom ta tiltakke med noe som ikke er like bra og heller bestille de siden. spørsmlet er da 2048 eller 1024. uff vanskelig valg. kommer nok til å klokke noe. men ikke så alt for mye. men kan hende jeg bytter net butikk uansett siden de ikke har CPuen jeg vil ha heller :S Lenke til kommentar
staljin Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei, Nå har jeg akkurat oppdatert min maskin, med ny CPU (Opteron 146 [email protected]) og nytt HK (ASRock 939 Dual-SATA2), og har fra før 2x512MB TwinMOS + Radeon 9800PRO. Nå, jeg spiller en del, og har lagt merke at BF2 etter den siste oppdateringen ikke går like fint som før. Titta på minne bruk, og fant ut at PEAK var på 1.1GB, så siden jeg har 1GB med RAM så går det av og til VELDIG tregt. Tenk deg hvor mye RAM de kommende spill kommer til å kreve. Derfor tenker jeg at den 2GB hadde gjort seg for deg, og meg og. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Hei, Nå har jeg akkurat oppdatert min maskin, med ny CPU (Opteron 146 [email protected]) og nytt HK (ASRock 939 Dual-SATA2), og har fra før 2x512MB TwinMOS + Radeon 9800PRO. Nå, jeg spiller en del, og har lagt merke at BF2 etter den siste oppdateringen ikke går like fint som før. Titta på minne bruk, og fant ut at PEAK var på 1.1GB, så siden jeg har 1GB med RAM så går det av og til VELDIG tregt. Tenk deg hvor mye RAM de kommende spill kommer til å kreve. Derfor tenker jeg at den 2GB hadde gjort seg for deg, og meg og. Hilsen Staljin 5286635[/snapback] hmm ser meg litt rudnt på nettbutikker nå. klarer ike helt bestemme meg. må innrømme jeg er litt skeptisk til det minne du viste meg . har liksom aldri hørt om det (konservative lille meg) men får vel leite vidre. har du noen andre forslag? fra f.eks komplett eller mpx eller noe liknende ? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei, Du, MPX har faktisk disse Veritech brikkene til nøyaktig samme pris 699 pr stk. Se her. Du kan jo slenge en e-post av gårde og spørre hvilken erfaringer har de med disse veritech brikkene. Det er ganske nye brikker på det norske markedet, så ikke forvent akkurat veldig mye infor fra MPX. Hilsen staljin Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Hei, Du, MPX har faktisk disse Veritech brikkene til nøyaktig samme pris 699 pr stk. Se her. Du kan jo slenge en e-post av gårde og spørre hvilken erfaringer har de med disse veritech brikkene. Det er ganske nye brikker på det norske markedet, så ikke forvent akkurat veldig mye infor fra MPX. Hilsen staljin 5286756[/snapback] Tror du disse Veritech-brikkene er av OK kvalitet? Vurderer selv en av disse brikkene. Er det stor forskjell Single - Dual channel? Tenkte å bruke den på et ASRock kort med en 144. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Hei, Det er nok litt bedre ytelse med dual kanal. Det at brikkene ikke er "dual channel pack" betyr egentlig ikke så mye. Kjører selv gamle, ikke dual channel pack, 2x512 TwinMOS PC3200 uten noe problem. Lurer på å kjøpe samme brikkene til samme HK+Opty 146. staljin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå