Ben-o Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg har lenge tenkt på å lage meg et kabinett med mini-ITX formfaktor, og nå skal jeg lage meg en filserver. Kabinettet skal være så slimt som mulig, og forhåpentlighvis veldig stilrent. Tenkte å lage det av 2 metall plater, men vet ikke hvordan plater, og hvordan tykkelse som egner seg best. Har svært lite værktøy for slikt.. Laget 2 paint tegninger. ^^ Med HW plassert: De 2 platene: Har ingen eksakte mål enda, dog. Hvordan plater, og hvor tykke bør de være? Og hvor får jeg tak i det? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Spør hos en blikkinnslager. De har sikkert noen gode råd til deg Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Noen som tror dette kan gå bra? ^^ Å bøye de og slikt... Lenke til kommentar
randomhero Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 bøying er ikke noe problem, er bare å finne seg en plateknekker det. skal knekke plater om noen dager jeg;) Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Plateknekker... hmmm. Funker ikke med ei gjenge og bare noen klosser altså? ^^ Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Har nå fundert en stund og funnet ut av et design jeg mest sannsynlig kommer til å bruke (kanskje litt vanskelig å forstå): HW fra pcutstyr.no er på vei... Tror jeg går for 1mm aluminium, ser mange andre har brukt det. MÅ man ha en plateknekkker for å lage de bøyene der, tror dere? Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Da er følgende hw i hus: DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne VIA EPIA ML8000A, C3/Nehemiah 800Mhz Mini-ITX Fortron/Source Strømforsyning ATX 350W Samsung SpinPoint P120 250GB IDE ATA/133 8MB 7200RPM AC Ryan IDE-kabel ATA133 rund x 2 totalt: 2700 kr.. ikke værst. Det ser ut som om blikkinslageren her i tromsø har tatt seg fri så ikke noe kabinett med det første, desverre. Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Har nå bestilt ganske mye knapper og lys og diverse fra futurlec.com... lys tema på servern: rødt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå