Gå til innhold

Xbox 360 med eller uten hdtv?


yasiris

Anbefalte innlegg

Har ikke spillet nei, men fant aliasing på alle bildene jeg så... (har du PGR3?)

 

Rallyspill har en tendens til å se veldig bra ut på bilder, men skikkelig dårlig ut når du spiller. Har spilt så å si alle rallyspill som har kommet ut på PC og alle har fantastiske modeller, men ser ikke noe bra ut når du spiller (det eneste som ser noenlunde bra ut er bilen...). Så her må jeg si PGR3 imponerte meg mye mer når jeg spilte det i en butikk, det ser faktisk bra ut når du spiller også.

5300003[/snapback]

 

Vel, jeg kan love deg RSC2 ser akkurat likt ut som på de bildene jeg postet. Og det er også silkeglatt. Omgivelsene er også helt utrolig bra

PGR3 har jeg ja, maskin har jeg ikke lenger. Kommer til å kjøpe maskin igjen senere når problemene har blitt fikset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De bildene er definitivt påpyntet. Ta dette bildet f.eks:

RalliSport_Challenge_2_Xbox_i_29.jpg

Se på treet som står nærmest deg lengst til venstre. En mørk trestamme som står på skrått og mot en veldig lyst bakgrunn, og så er det ikke antydning til trappetrinn effekt.. Et rå framebuffer kopi fra det faktiske spillet her ville sett til de grader verre ut i så måte.

Det å si at aliasing nesten ikke blir et problem bevegelse er også feil. Aliasing handler mer om trappetrinn, det omhandler en rekke defekter i grafikken som shimmering. Noe som ikke kommer til syne før i bevegelse og det er ihvertfall noe som er veldig fremtredene for meg. Og ja, jeg har spillt RSC2 selv. Det er et av favoritt spillene mine på Xbox'en.

Lenke til kommentar

Joda, selvsagt er det litt aliasing, det er ikke til å unngå. Det er det i alle spill.

Men vil ikke si problemet er særlig stort i dette spillet akkurat.

 

Vil si bildene er helt klart representative for hvordan det ser ut, og langt mer riktig enn framebuffer bildene på forrige side f.eks. De viser altfor mye jaggies igjen.

Lenke til kommentar

Det vil ikke jeg si. Jeg vil ikke si at påpyntet bilder er mer representativt for spillet enn bilder fra det faktiske spillet. Men når sant skal sies så gir bluringen til en SDTV en AA effekt, men langt i fra til en slik grad. Det GT4 bildet ditt er ikke et framebuffer kopi.

Folk har forskjellig oppfattning på ting, og da tenker også på at du ikke syns PGR3 ser noe bedre ut enn RSC2 (på SDTV riktignok). Så kanskje vi heller skal bare akseptere at folk har forskjellig oppfatning på dette.

Lenke til kommentar
Tar det på nytt her, forrige siden fucker opp i min firefox pga det store bildet.

 

 

Nå, Crockett? Hvorfor er menyene der enda det er inni bilen ? Speedometer, kudos osv... Jugde du kanskje ? Ja, det gjorde du.

Det bildet du sa er IKKE in game. Det er et gammelt promo bilde.

 

Du må være den største 360 fanboyen her på forumet.  Du har nok ikke spilt RSC2 heller.

5299457[/snapback]

 

 

det bildet crockett la ut er In-game. har heller ikke Kudos,speedometer etc. når jeg er i cockpit-view! har en HD-TV og det bildet han la ut der er gameplay! si hva du vil, men slik er det bare!

5299820[/snapback]

 

Det var da merkelig, spillet jeg spilte og bildet viser jo menyene er på skjermen. Uansett, dette var snakk om på vanlig tv, Det bildet de fant frem var høyoppløselig. Altså HDTV. Pluss ganske tydelig at det ikke er et in game bilde. For det første er det alt for nærme dashbordet og vinkelen er litt rar. Det er et fancy reklame bilde som alltid blir brukt på kommende spill.

 

Forskjellen er ganske tydelig er den ikke ?

 

726_0005.jpg

726_0012.jpg

 

Bildene jeg sammenlignet av Rallisport Challenge 2 på XBox og PGR3 på 360 var alle like og vanlig tv oppløsning. Det er det som diskuteres her. At disse fanboyene kommer inn med HDTV bilder av PGR som ikke engang er in game er ikke min skyld.

 

Og hvis folk ikke tror det, prøv Rallisport Challenge 2 på din vanlige TV go du vil ikke kunne nekte for at det ser langt mer imponerende ut enn PGR3.

5299850[/snapback]

 

Du begynner å bli ganske så patetisk her.

Øverste bildet er ingame, det eneste som er gjort er at HUD er fjernet for promotering. Har spillet selv og vet godt hvordan det ser ut ingame.

Nederste bildet er jo rett og slett bare helt elendig kvalitet på selvebildet. Teksten er blitt smurt utover og slikt. Jeg også kunne fått til så stygge bilder av lekre spill hvis jeg lagra det med fotokvalitet 1 isteden for 10 eller 12 i Photoshop.

 

Du krangler over noe du aldri kommer til å få noen til å være enig med deg i.

Lenke til kommentar
Tar det på nytt her, forrige siden fucker opp i min firefox pga det store bildet.

 

 

Nå, Crockett? Hvorfor er menyene der enda det er inni bilen ? Speedometer, kudos osv... Jugde du kanskje ? Ja, det gjorde du.

Det bildet du sa er IKKE in game. Det er et gammelt promo bilde.

 

Du må være den største 360 fanboyen her på forumet.  Du har nok ikke spilt RSC2 heller.

5299457[/snapback]

 

 

det bildet crockett la ut er In-game. har heller ikke Kudos,speedometer etc. når jeg er i cockpit-view! har en HD-TV og det bildet han la ut der er gameplay! si hva du vil, men slik er det bare!

5299820[/snapback]

 

Det var da merkelig, spillet jeg spilte og bildet viser jo menyene er på skjermen. Uansett, dette var snakk om på vanlig tv, Det bildet de fant frem var høyoppløselig. Altså HDTV. Pluss ganske tydelig at det ikke er et in game bilde. For det første er det alt for nærme dashbordet og vinkelen er litt rar. Det er et fancy reklame bilde som alltid blir brukt på kommende spill.

 

Forskjellen er ganske tydelig er den ikke ?

 

726_0005.jpg

726_0012.jpg

 

Bildene jeg sammenlignet av Rallisport Challenge 2 på XBox og PGR3 på 360 var alle like og vanlig tv oppløsning. Det er det som diskuteres her. At disse fanboyene kommer inn med HDTV bilder av PGR som ikke engang er in game er ikke min skyld.

 

Og hvis folk ikke tror det, prøv Rallisport Challenge 2 på din vanlige TV go du vil ikke kunne nekte for at det ser langt mer imponerende ut enn PGR3.

5299850[/snapback]

 

Du begynner å bli ganske så patetisk her.

Øverste bildet er ingame, det eneste som er gjort er at HUD er fjernet for promotering. Har spillet selv og vet godt hvordan det ser ut ingame.

Nederste bildet er jo rett og slett bare helt elendig kvalitet på selvebildet. Teksten er blitt smurt utover og slikt. Jeg også kunne fått til så stygge bilder av lekre spill hvis jeg lagra det med fotokvalitet 1 isteden for 10 eller 12 i Photoshop.

 

Du krangler over noe du aldri kommer til å få noen til å være enig med deg i.

5300757[/snapback]

 

Bildekvaliteten på bildet jeg postet har ingenting med saken å gjøre. Jeg postet det for å vise at det ER HUD når man sitter inne i bilen også.

Så det bildet, som attpåtil er høyoppløselig og ikke har noe her å gjøre, er IKKE ingame. Kan du kjøre inni bilen så nærme dashbordet kanskje? Nei det kan du ikke. Vinkelen er som på det bilde jeg postet.

 

Det er et reklame bilde som alle replay bildene man pleier å se før spill kommer ut.

Lenke til kommentar
Det vil ikke jeg si. Jeg vil ikke si at påpyntet bilder er mer representativt for spillet enn bilder fra det faktiske spillet. Men når sant skal sies så gir bluringen til en SDTV en AA effekt, men langt i fra til en slik grad. Det GT4 bildet ditt er ikke et framebuffer kopi.

Folk har forskjellig oppfattning på ting, og da tenker også på at du ikke syns PGR3 ser noe bedre ut enn RSC2 (på SDTV riktignok).  Så kanskje vi heller skal bare akseptere at folk har forskjellig oppfatning på dette.

5300331[/snapback]

 

Tenkte på framebuffer RSC2 bildene SBS postet på forrige side.

 

1082435752.jpg

 

Dette er for mye alising igjen i forhold.

Lenke til kommentar
Anngående aliasing, syns det er ganske mye av det i PGR3. :thumbdown:

5302589[/snapback]

 

Absolutt. Faktisk ganske mye også i det på vanlig tv.

 

må nesten bare spørre om en ting, hva er aliasing ?

 

Det er såkalte "jaggies". Altså at kanter ser hakkete ut. Hvis du ser på spoileren på bilen i det siste RSC2 bildet på denne siden f.eks ser du at den er hakkete, ikke jevn.

Men disse problemene er, ihvertfall etter mitt syn, langt fra like synlige når man spiller.

 

edit, Øyvind viste et greit eksempel der.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Anngående aliasing, syns det er ganske mye av det i PGR3. :thumbdown:

5302589[/snapback]

 

Absolutt. Faktisk ganske mye også i det på vanlig tv.

Ja, ser det litt på en SDTV ja. Men på min HD projektor så ser du det veldig godt! Syns ikke det var så imponerende egentlig. :nei:

Lenke til kommentar

Som nevnt er ikke aliasing bare "jaggies". Aliasing er en beskrivelse på nesten alle defekter i grafikken når man prøver å få et "uendelig" detaljert innhold til å vises på et fast antall pixler. Jaggies, texture shimmering, line shimmering, pixel popping, lost polygons/triangles, moire..

 

Jeg kan forstå at noen kan hevde at RSC2 nesten ikke har aliasing bare hvis dem ikke vet hva de skal se etter. Spesielt på noen av "ice racing" banene med ledninger over veien, rekkverk/gjerder, stolper, mange byggninger er det virkelig en aliasing shimmering fest med jaggis og masse pixel popping og lost triangles.

Lenke til kommentar
Som nevnt er ikke aliasing bare "jaggies". Aliasing er en beskrivelse på nesten alle defekter i grafikken når man prøver å få et "uendelig" detaljert innhold til å vises på et fast antall pixler. Jaggies, texture shimmering, line shimmering, pixel popping, lost polygons/triangles, moire..

 

Jeg kan forstå at noen kan hevde at RSC2 nesten ikke har aliasing bare hvis dem ikke vet hva de skal se etter. Spesielt på noen av "ice racing" banene med ledninger over veien, rekkverk/gjerder, stolper, mange byggninger er det virkelig en aliasing shimmering fest med jaggis og masse pixel popping og lost triangles.

5302827[/snapback]

 

Stemmer det. Shimmeringen ser man på enkelte baner, som på is-racing som du nevner. På rekkverk osv. Men sammenlignet mot PS2 f.eks generelt, så er det jo ingenting i forhold. Der er det jo virkelig plagsomt til tider. GT3 og 4 er bra eksempler.

 

Tror det er vanskelig å bli helt kvitt helt uansett i oppløsninger som Xbox og PS2 kjører. Nå støtter jo RSC2 også 480p, men ikke fått prøvd det ut. Ser kanskje enda bedre ut da.

Lenke til kommentar
Anngående aliasing, syns det er ganske mye av det i PGR3. :thumbdown:

5302589[/snapback]

 

Absolutt. Faktisk ganske mye også i det på vanlig tv.

Ja, ser det litt på en SDTV ja. Men på min HD projektor så ser du det veldig godt! Syns ikke det var så imponerende egentlig. :nei:

5302751[/snapback]

 

Jepp, på min HDTV er aliasing ganske synlig i PGR3. Også i PD0 er den en del aliasing å se. Men i kameo og Condemned derimot er det mye mindre av dette. Har ikke prøvd med vanlig TV.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg må si at jeg ser svært liten forskjell på rallisport challenge 2 og pgr3 grafikkmessig. Den største forskjellen jeg har lagt merke til er måten pgr3 "flyter" på i forhold til rallisport challenge. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men føler at pgr 3 er mer behagelig å spille p.g.a. flyten i spillet. Føler at rallisport challenge blir merkelig i forhold.

 

Nå skal det også sies at fremtidens xbox 360 spill kommer til å bli en god del bedre en PGR3. Jeg vil gjette på at rallisport challenge 2 utnytter over 80 prosent av effekten en vanlig xbox kan yte, mens PGR3 bare utnytter knapt halvparten av det en 360 kan.

 

 

 

 

Espen :)

Endret av s¤p¤1
Lenke til kommentar
Jeg må si at jeg ser svært liten forskjell på rallisport challenge 2 og pgr3 grafikkmessig. Den største forskjellen jeg har lagt merke til er måten pgr3 "flyter" på i forhold til rallisport challenge. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men føler at pgr 3 er mer behagelig å spille p.g.a. flyten i spillet. Føler at rallisport challenge blir merkelig i forhold.

 

 

Espen :)

5379194[/snapback]

 

Det var da meget rart siden Rallisport flyter dobbelt så bra som PGR3. 60fps mot 30 i PGR3. På meg er det helt omvendt, RSC2 er silkeglatt mens PGR3 hakker i forhold.

60fps virker mye mer ekte.

 

Reprisene i RSC2 derimot er 30fps og da kan man hvor mye dårligere det flyter i forhold til når man spiller.

 

60fps er alltid optimalt i bilspill. Gran Turismo 3 og 4 er 60fps, Alle WRC spillene, Colin McRae med mange fler.

 

Kan ikke helt skjønne hvordan du kan oppfatte det slik. Aldri hørt noe lignende,hehe.

Spiller du på HDTV? Muligens det er noe feil innstillinger eller noe. Men selv det virker usannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...