Megnus Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei. Hvordan er det med overkokking til CPU? Er det samme som GPU? I så fall kan noen anbefale ett programm til å klokke med? Hvordan er det med tempen til en prosessor. Jeg har ikke temp måler i min så merker jeg "artifacts" før det går galt eller skjærer det seg sånn uten videre? Takker for svar Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 På mitt hovedkort så fulgte det med et program som heter Easytune 5 og jeg har gigabyte.det er det eneste jeg har brukt. Hva slags hovedkort du har..du kan jo gå inn på hjemmesida til produsenten å se om de har et eget program. Men når du har klokka den så kan jeg fortelle litt. Du får ikke artifacts når du klokker cpu`en( som jeg vet ihvertfall) men den kan bli ustabil, låser seg osv. Du kan bruke et program som heter Prime95 for å sjekke stabiliteten, du kan spille..men hvorfor klokker du ikke fra biosen? Lenke til kommentar
BoOt3r Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 klokk fra bios, så kan du bruke kalkulatoren og regne ut hvor mye mhz du får, fsb x multiplier= mhz pass på at fsb ikke overstiger frekvensen rammen tåler, feks max fsb for PC3200 er 200 fordi PC3200= 400mhz/2= 200 skjønner du noe her? når du ikke kommer inn i windows pga forskjellige orsaker, den låser seg i oppstart osv, kan du høyne Vcore, høyne den helt til du kommer inn, det var bare hvordan du kan gjøre det, for hver "forbedring" burde du sjekke stabiliteten med super_pi og prime95, er det problemfritt så er det knall:D bare husk å ikke brenn rambrikkene.. program for å sjekke info om ramhastighet cpu freq ol. bruk "CPU-Z" good luck med klokkinga Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Dersom han har AMD64 er det værre..... Trådstarter; oppgi HW psecs. (spes. hovedkort) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå